Ďalším startupom po Snapchate by malo byť švédske Spotify, ktoré sa zaoberá streamom hudby. Aplikácia sa môže popýšiť stabilnou používateľskou základňou, ktorej počet neustále rastie. Má však aj svoj

Ďalším startupom po Snapchate by malo byť švédske Spotify, ktoré sa zaoberá streamom hudby. Aplikácia sa môže popýšiť stabilnou používateľskou základňou, ktorej počet neustále rastie. Má však aj svoje problémy. Za rok 2015 sa jej podarilo takmer zdvojnásobiť tržby, ktoré dosiahli 1,95 miliardy dolárov, zisky však nedosahujú očakávania. Okrem toho na burze už má aj výrazných konkurentov v podobe Applu a jeho iTunes či Pandora Media a Alphabet. „Biznis so streamovaním hudby je odvetvie, v ktorom je ťažké profitovať,“ tvrdí Jeremy Levine, analytik spoločnosti Bessemer Venture Partners. | foto: Reuters, Mediahub

Spotify má 60 milionů platících uživatelů. Už vytvořili dvě miliardy playlistů

Hudebně streamovací služba Spotify pokračuje v růstu. 
Platících předplatitelů už má švédská společnost 60 milionů, což je o 10 milionů více, než v březnu, kdy se svými výsledky pochlubil Spotify naposledy. Zpráva o růstu uživatelů navíc přichází v době, kdy se spekuluje o možném vstupu firmy na burzu. 
Službu si tak oproti konkurenčnímu Applu Music předplácí dvojnásobný počet lidí. Platforma Applu má totiž kolem 27 milionů zákazníků. Celkově Spotify alespoň jednou za měsíc používá 140 milionů uživatelů. Na rozdíl od Apple Music, které je možno využívat pouze na bázi placeného členství, totiž konkurenční Spotify nabízí i bezplatný poslech hudby, který je sponzorován inzerenty. 
Vedle toho se průkopník hudebního streamování pochlubil také dalšími čísly. Služba je v současné době dostupná v 60 zemích světa, kde lidé mohou poslouchat až dvě miliardy playlistůSkladeb je zde celkem 30 milionů, uvádí společnost na svém blogu 


Video