Největší meziměsíční nárůst zaznamenaly webové stránky v kategorii Zdraví na klasických PC (23 %), dále na mobilních telefonech (16 %) a tabletech (12 %).
Podle webu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) ovlivnil letošní Black Friday návštěvnost kategorie E-commerce – prodej, přičemž nadprůměrný počet uživatelů například na mobilních zařízeních nebyl pozorován přímo 26. listopadu, ale následující neděli, kdy e-commerce weby navštívil více než milion reálných uživatelů z mobilních telefonů a tabletů.
Druhého listopadového vrcholu dosáhly stránky v této kategorii 17. listopadu. Tehdy navštívilo tuto webovou kategorii téměř 1,7 milionu uživatelů ze všech zařízení dohromady (více než 1,1 z mobilních zařízení). V meziměsíčním srovnání byl nárůst u kategorie E-commerce – prodej nejvyšší na klasických PC (9 %), dále na tabletech (4 %) a mobilních telefonech (1 %).
V listopadu výrazně rostl i počet uživatelů kategorie Těhotenství a rodičovství, která na klasických PC a mobilních telefonech zaznamenala růst o 18 % na obou platformách.
Sdružení pro internetový rozvoj je zadavatelem projektu NetMonitor a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius. NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice.