| foto: McDonald's, DDB Budapest, Mediahub

Kampaně na burgery třikrát jinak

Jasně, fastfoody nejsou zdravé. A hamburgry zvlášť. Ale lidé je jedí a mají rádi. Navíc firmy, které je prodávají, rády investují do kreativních reklam. Podíváme se na tři příklady z poslední doby.

Recept firmy Burger King na úspěch zní: plamen a otevřený oheň. A jejich kampaně jsou na plamenech založené, někdy zachvátí jejich prodejny úplně. Tentokrát zvolili usedlejší formu ohnivé komunikace, ale zato přímo do červeného (rozuměj do konkurence). Jako důkaz toho, že přípravě masa na otevřeném ohni je těžké odolat, zvolila kreativní agentura jemně kousavý příklad: zahrady domů, které kdysi vlastnili lidé z vedení McDonald’s. Grily v nich jsou. Grilování je těžké odolat. Tohoto nápisu si v zahradách si všimnete hned, to, komu patřily, je už jen stydlivě v rohu. Autorem tiskové kampaně je agentura David Miami.

Burger King, agentura David Miami

Burger King, agentura David Miami

Burger King, agentura David Miami

Burger King, agentura David Miami

Takže hned k té konkurenci: McDonald’s proměnil svých osm nejznámějších produktů do ikon pro předpověď počasí. No nepřipomínají hranolky obrácené dnem vzhůru déšť a Big Mac zase slunce? No nepřipomínají, ale je to chytrý způsob jak upozornit, že na ně právě máte chuť. Ikony na instalovaných londýnských billboardech jsou navíc proměnlivé a mění se podle aktuálního stavu počasí. V Londýně se proměnlivé ikony budou hodit. Autorem koncepce je agentura Leo Burnett London.

McDonald’s, Leo Burnett London

McDonald’s, Leo Burnett London

McDonald’s, Leo Burnett London

McDonald’s, Leo Burnett London

A naopak ne-ikonová a rozpohybovaná je další kampaň McDonald’s tentokrát inspirovaná auty. Noční snímky jejich světel zachycených s dlouhou expozicí připomínají to samé, co ony ikony - zase máte chuť na hranolky a Big Mac. Za kampaní, která běží ke 30. výročí McDonald’s v Maďarsku, stojí agentura DDB Budapest.

McDonald’s, DDB Budapest

McDonald’s, DDB Budapest

Takže teď už víme, že jsou nezdravé, a chuť jsme na ně během čtení článku dostali hned třikrát

Mírně nekorektní kampaně na King Burger, dále počasí podle McDonald’s i jeho inspirace pro řidiče si povšiml Adweek.


Video