Webová kategorie Cestování - obsah rostla podle webu především na mobilních zařízeních – o 22 % na tabletech a o 12 % na mobilních telefonech.
V červenci měli uživatelé internetu zájem i o stránky se zaměřením na Auto-moto obsah a Auto-moto prodej. Kategorie Auto-moto obsah, která uživatelům zprostředkuje názory expertů či recenze uživatelů, rostla především na tabletech (11 %) a mobilních telefonech (4 %). Návštěvnost webů s nabídkou automobilů k prodeji zaznamenala největší nárůst rovněž na tabletech (6 %) a na mobilních telefonech (2%).
V prvním prázdninovém měsíci rostl i zájem o kategorii E-commerce- obsah, která zahrnuje mimo jiné weby s nabídkou práce. Počet uživatelů u této kategorie se podle průzkumu zvýšil především u mobilních zařízení a to o 30 % na tabletech a 3 % na mobilních telefonech.
Volný čas během prázdnin či dovolených pak ovlivnil nárůst počtu uživatelů oddechových kategorií, jako jsou například zájmové servery a hobby (nárůst na tabletech o 17 %) či zábava a hry (nárůst o 2 % také na tabletech).
Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) je zadavatelem projektu NetMonitor a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius. NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice.