| foto: thenextweb.com, Mediahub

Instagram vyráží do boje proti YouTube. Chystá až hodinová videa

Odnož Facebooku chce přetáhnout na svou stranu tvůrce videí. Snaha dokládá rostoucí důraz mateřské společnosti na videoobsah.

Necelé dva roky poté, co Instagram ve své aplikaci představil tzv. dočasné fotografie, čímž bral vítr z plachet nadějnému startupu Snapchat, se odnož Facebook chystá zaútočit na dalších sociální síť. Tentokrát má na mušce videoportál YouTube. Instagram totiž podle zjištění deníku Wall Street Journal plánuje, že spustí podporu nahrávání až hodinových videí. Pro tvůrce videí s delší stopáží přitom doposud bylo volbou číslo jedna právě YouTube.  

V současnosti je na Instagramu maximální povolená délka videí jedna minuta. Oproti videím na YouTube se však až hodinové klipy na Instagramu budou v jednom ohledu lišit. Zatímco YouTube preferuje širokoúhlá videa, Instagram se bude zaměřovat na vertikálně orientovaná videa.  

Wall Street Journal také přinesl informaci o tom, že Facebook, pod který Instagram spadá, konzultoval zavedení novinky se samotnými tvůrci videí. Jedním ze závěrů také bylo, že novinka se představí přímo rámci už existující aplikace.  

Společnost Facebook přikládá videoobsahu na svých sítích stále větší pozornost. Mark Zuckerberg totiž věří, že sdílení videí v sobě skrývá obrovský potenciál. Vedle hlavní aplikace Facebooku tak společnost bude tuto formu obsahu podporovat i na svých dalších platformách. Jednou z nich je právě Instagram, který se těší mimořádné popularitě ze strany teenagerů, a právě ti jsou velmi často cílovou skupinou naprosté většiny Youtuberů.  

Společnost Facebook musí tvůrce videí k přechodu na Instagram přesvědčit,  a proto bude muset nejprve nabídnout nějakou monetizaci obsahu.


Video