| foto: Pixabay, Mediahub

Facebook dovolí zobrazování reklam ve videích. Chce více konkurovat Youtube

V posledních letech můžeme stále častěji slyšet zprávy o pronikání Facebooku do světa televize.

Minulý týden společnost oznámila, že tvůrcům videí umožní umístit do videoobsahu reklamní blok. Reklamními bloky půjdou stejně tak osadit i živé streamy. Doposud byla tato možnost přístupná pouze pro několik vybraných vysílatelů. První reklamy půjde do facebookového videa umístit po 20 sekundách a délka mezi dvěma reklamními bloky bude větší, než dvě minuty. Na rozdíl od Youtube budeme ale ušetřeni od reklam před samotným videem. Informuje o tom web Business Insider.

Tvůrci videa zůstane 55 procent z reklamního zisku, zbytek si nechá Facebook. Největší sociální síť světa se snaží získat na svou stranu autory video obsahu, kteří doposud publikovali na jiných platformách. Facebook totiž monetizaci videí neumožňoval. Je to tedy další krok, kterým se Facebook snaží přiblížit službám jak je Youtube nebo Netflix. Není totiž vyloučeno, že v budoucnu spustí společnost Marka Zuckerberga službu, která si na mušku vezme právě Netflix, tedy stále populárnější platformu, která už začíná zátápět klasickým televizím.


Video