Právě ministr Kostelka přišel v roce 2004 s návrhem zadat zakázku bez obchodní soutěže. Armáda za tatrovky zaplatí 2,6 miliardy korun. Poslanec za ČSSD Milan Urban ČT řekl, že na základě těchto informací je nutné, aby se sešel sněmovní výbor pro obranu.
Stošek je v současné době spolumajitelem firmy Cals servis, která poskytuje služby armádě i společnosti Tatra. Dohodu na odbornou pomoc při zprostředkování smlouvy o tatrovkách ale podepsal jako fyzická osoba. Tatra se mu zavázala provizi vyplatit jen v případě, že vláda osloví s nabídkou přímo ji.
"Analyzoval a připravil jsem pro Tatru možnost této nové akvizice," vyjádřil se k tomu Stošek.
Exministr Kostelka, který působí jako velvyslanec v Moskvě, televizi řekl, že o provizi nic neví. "Pavla Stoška znám, ale nejsem si vědom, že by měl takovou smlouvu. O tatrovkách se mnou mluvil, ale to už byl jejich nákup vyřešená věc, protože my jsme na obraně nechtěli, aby je dodal zahraniční výrobce," sdělil.
Se Stoškem se během domlouvání kontraktu s Tatrou setkal také náměstek ministryně obrany pro vyzbrojování Jaroslav Kopřiva (KDU-ČSL). Ten potvrdil, že Stošek byl přítomen jednání, na které ho Tatra přivedla jako svého subdodavatele.
"Pokud existuje snaha vyplatit finanční prostředky za zprostředkování, tak o tuto částku by měla být snížena cena té dodávky," prohlásil náměstek.
Ministerstvo obrany dříve odmítlo, že by při přípravě smlouvy o nákupu vozidel asistovala třetí osoba. Ve středu Tatru písemně vyzvalo, aby vysvětlila, zda je smlouva mezi Stoškem a firmou platná a účinná. Tatra odmítla dosud utajovanou provizi za vojenský kontrakt blíže komentovat.
Nákup nákladních tatrovek, které mají v armádě nahradit zastaralé "vétřiesky", se neobešel bez problémů. Vojsko mělo původně první vozidla obdržet již v listopadu. Zakázka se však kvůli nesrovnalostem, které vyšly najevo během testů automobilů, zpozdila. První vozidla proto vojáci převzali až koncem března. Automobilce teď za zpoždění dodávky hrozí vysoká pokuta.