- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já chci ty buřty, pane architekte
Pokud nebude přes náměstí městská doprava (tramvaje) a pokud povede magistrála pod muzeem, pak to vždy bude mrtvý prostor.
A stánky s buřty na Václavák patří, ať si architekt říká co chce.
Beton, beton, horko, špína, bordel. Tak to dopadne.
Ta spina a bordel je vetsinou diky katastrofalni udrzbe, ev. diky katastrofalnimu architektonickemu reseni.
Tohle neni az tak spatne reseni, rozsiri se chodniky a stromoradi, jen stred namesti bude v lete velkym akumulacnim topidlem, coz je dano tim, ze navrh pocital i s verzi pro tramvajovou trat - na druhou stranu mohl tam byt i prosty travnik a kasny (kdysi byvali na namesti dve)...
Jako rodilý pražák sice nyní nežiju v Praze, ale velmi často tam jezdím, často i autem Představa že se omezí dopravní kapacita na magistrále je naprosto hrůzostrašná. Mám pocit, že ti radní, co to navrhují asi nikdy nejezdili po Praze autem. O takové věci by se mohlo uvažovat teprve tehdy, pokud by jednak byl úplně dokončen pražský okruh a dále byla celá kapacita magistrály přesunuta do tunelu, který by začínal u Nuseláku a končil někde u Hlávkova mostu u Vltavy.
Chtěl bych tedy poprosit pražáky, aby si ve vlastním zájmu zvolili radní, kteří by dopravu v Praze nezhoršovali, ale snažili se jí zlepšovat.
No ono jezdit po Praze autem by nemela byt priorita, zvlaste do centra. Ale vzhledem k tomu, ze ma magistrat spise opacny zajem, tak by mel vyrazne zlepsit silnicni kapacitu pro dojizdeni z periferii, coz nedela. Problem je, ze naopak magistrat chce ve meste kapacitni silnice, parkoviste, ale zaroven nechce aby lide dojizdeli auty, to nedav smysl, bud zacne razantne bourat v centru a rozsirovat ulice, nebo at podporuje verejnou dopravu, oboji nepujde.
Ja sam diky teto politice se chci vystehovat z Prahy a dojizdet autem, pokud mozno az do centra kde pracuji. Nebo at misto dopravnich tepen postavi dalsi linky metra, S-bahn a mhd tak, aby se ve meste dalo lepe zit a nepotrebuji jezdit autem a stehovat se za lepsim na periferii.
Doprava z okoli mesta je naprosto tragicka, jak s verejnou dopravou a P+R, tak s individualni dopravou. Mesto se musi rozhodnout co chce.
Já teda jsem pro buřty, pro zachování zeleně uprostřed a zachování tramvají. Nechci tam nahaněče a různé nahaněče :)
Stačí stánky se špekáčky a ručně pletenými houskami
Chtějí turisty i Pražany nahnat do drahých restaurací, to je celé.
Ty stánky s buřty a bezdomovci kolem nich jsou velmi ošklivé a nepříjemné. Je to 1 z důvodů proč na Václavák chodím nerad. A ten kebab tam už nabízejí spolu s buřty.
Mně na Václaváku spíš vadí dealeři drog a nahaněči do bordlů, kteří nerušeně „pracují“ pod ochranou policie.
Tento pan architekt je absolutní MIMOŇ. Buřty jsou tam historická tradice, jsou oblíbené, pouze vadí provozovatelům těch Mc Donaldů, kebabáren a podobných odporných prodejen, kterým snižují zisky.
Návrat tramvají by z náměstí udělal pouhou širší ulici.
A proč pořád listnaté stromy-platany? Padající listí dělá nepořádek, mimo vegetační sezonu nezlepšuje zeleň životní prostředí. Proč ne např. borovice?
„Stánky s buřty nechci, určitě bych chtěl, aby se tam tramvaje vrátily. říká architekt.“
borovice máme před barákem, taky z nich padá jehličí a šišky...nedělejte si iluze..
My ale na václaváku stánky z buřtama chceme, protože tam jsou od počátku když to byl ještě dobytčí trh. Akorát v té době bylo místo buřtu s chlebem nejoblíbenější dokřupava pečené prasečí ucho s plackou. Hlavně žádné nové Berlíny neebo tančící domy.