Inspektoři porovnávali výsledky žáků v prestižních mezinárodních srovnávacích testech PISA a ICILS. Jednoznačně se ukázalo, že úspěch těch nejlepších škol na technologiích nestojí.
Na základních školách a víceletých gymnáziích, které měly v matematických testech PISA nejlepší výsledky, se podle analýzy výpočetní technika při výuce používá méně než na školách, které patří k méně úspěšným. Na otázku, jestli v posledním měsíci během hodin matematiky student alespoň jednou použil počítač, odpovědělo „ano“ jen 10 procent dětí z velmi úspěšných víceletých gymnázií, zato 45 procent dětí z gymnázií méně úspěšných, píše MF DNES.
K podobným závěrům dospěli inspektoři u porovnání výsledků základních škol. „Z analýzy vyplývá především to, že používání výpočetní techniky není automaticky spojeno se zvýšením kvality vzdělávání,“ vysvětlil redakci MF DNES vrchní školní inspektor Tomáš Zapletal.
Závěry studie se nicméně podle něho nedají vykládat tak, že by děti hlouply kvůli tabletům. Ukazují, že ve školách s kvalitní výukou není technika tolik potřebná, zatímco v „horších“ školách příliš nepomůže.
Důležitý je podle odborníků způsob, jakým se tablety ve školách používají. Nelze je jen pořídit a dětem jednoduše sdělit, že je mají používat. Každé dítě se totiž učí jinak a učitel by měl být v přístupu k žákům flexibilní.