- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No nevím, já osbně bych třeba z matiky neodmaturoval ale zase sem maturoval s češtiny , dějepisu, angličtiny a němčiny - s vyznamenáním. Matiku bych ale nezvlád, leda že by byl nějakej jednodušší stupeň.
Mas naprostou pravdu. Dneska uz neni dulezite otazka Mas maturu? ale jakou a ze kterych predmetu. Zalezi na tom, co je relevantni k ruznym povolanim. Ne nejaky socialisticky standard stejny pro vsechny bez rozdilu.
.. a žáci těch škol, co opravdu naučej´, se státní matury přece bát nemusej´!
i v ceskem skolstvi a ferove pro vsechny.
Nejdrive by bylo zapotrebi rozhodnout, jestli ceske skoly davaji prednost typu International Baccalaureate, ktery je vseobecny a sklada se z povinnych predmetu a volitelnych predmetu ve vsech odvetvich. IB je zvlast vhodny pro studenty gymplu, ale ne odbornych skol.
Druhy zpusob je "osobni specializace". Podle meho nazoru vhodnejsi, protoze se da usmernit tak, aby matura vyhovavla jak prevazne vetsine studentu, tak i pozadavkum mnoha ruznych vysokych skol namisto prijimacky.
Potreba reorganizace vyuky predmetu, dat studentum sirsi volbu, podle toho kam chteji jit po mature. Navrh:
Zavest 3 povinne predmety: cestinu, matematiku a cizi jazyk plus 1 az 3 predmety volitelne. Min. predmetu celkem 4, max 6. Ty dva nepovinne volitelne predmety = bonusove body pomahajici studentum ziskat vyssi skore a lepsi moznost umisteni ve studiich s nejvyssimi pozadavky.
Povinne predmety: vyber zakladni cestina / pokrocila cestina, vyber zakladni matematika / specializovana matematika, vyber cizi jazyk: jeden z jazyku EU. Ceska literatura =soucasti pokrocileho stupne cestiny. Zakladni cestina = stupen uceny na odbornych skolach. Matematika se sama nabizi na rozdeleni na zakladni a specializovany stupen. Clensky stat EU mluvici jazykem, ktery neni jednim z hlavnich jazyku EU by mel mit pozadavek, aby kazdy maturant vysel ze skoly se zakladni znalosti jednoho z hlavnich jazyku EU.
normálně se na to můžou vyfláknout.
Přesně!
Anebo taky:
"Národu není zapotřebí inteligentů a intelektuálů, nýbrž siláků, byť průměrné inteligence, kteří by revanšistu od hranic odehnali."
Ja bych ji bral hned delal jsem ji na necisto a urcite lepsi nez to co delam za 10 dnu. Je to jen o logice a ne o tom ze se musim naucit 300 stran cistyho textu a doufat ze si vytahnu nejakou lehkou otazku
"Nevím, kolika jazyky mluvíš, ale větnou stavbu jsem např. pro angličtinu vážně nikdy nepotřebovala, a to dnes anlgličtinu učím."
...
Tak možná v mateřské školce!
Řeč byla o teorii a "vědecké" terminologii. Já s bídou poznám větu holou od souvětí a i přesto mám za to, že se vyjadřuju v souladu s pravidly jazyka.Jsem přesvědčen, že k tomu, aby člověk chápal psaný text určitě nepotřebuje vědět, že se tomuhle říká přechodník a támhleto[/ i] je slovesné podstatné jméno.
abych pravdu řekl, tak bych státní maturity bral všemi deseti...Rozhodně lepší než ta, co mě čeká za týden...
Je pravda, že by to chtělo vychytat ty nedostatky, ale, bráno z pohledu studenta, je to mnohem více o tom, kolik jsem se toho na střední naučil... Současná maturita je o tom, jak šťastnou ruku člověk má...
Myslím, že by měla být nějaká hranice znalostí z určitých předmětů (čj + jazyk), kterou by měl každý maturant mít...
Osobně se mi moc líbí systém v Británii, co bych za něj dal...Jedny zkoušky místo matury i přijímaček...
tobě se líbí britský systém ? :)) briti ze svýho školství teda moc nadšení nejsou :))
Jsem pro specializaci v dřívějším stádiu a také pro zrušení povinné maturity z češtiny. Zavedla bych maturitu z jednoho povinného jazyka- jedno jakého. To, co je na češtině důležité- tedy pravopis a schopnost se spisovně vyjádřit, se totiž u maturity nezkouší (opravdu si myslím, že je důležitější umět správně napsat y a i, než vědět, co je gnómický prézenc). Podle toho potom vypadají informační cedule v obchodních domech, vyjadřování lidí v médiích a v neposlední řadě i vyjadřování učitelů. Žádný z těch, co mě učí, není schopen vést výklad ve spisovném jazyce. Bohužel. A pak se divíme, že neumíme česky
jelikož jsou jazyky velice redundantní z hlediska informace, význam spisovného jazyka v dnešní době, je roven nule, dnešní svět je o 1 a 0 (oneANDzero) ... takže pokud chce někdo spisovně mluvit, může se o tom dozvídat v rámci dějepisu, ale jinak stačí základy, který člověk zmákne max za prvních 5 let na základce ... zbytek je ztráta času
Jsem pro státní maturitu, nicméně by měla být koncipovaná tak, aby se opravdu dali studenti jasně vyelektovat. Pro gymnazisty by to neměla být formální "flákačka", ale na druhou stranu by měli studenti z odborných škol mít šanci uspět. Pokud se nezmění systém přijímání na vysoké školy (tj. nejlépe si nastuduj skripta prvního ročníku a pak můžeš jít na přijímačky), nemá cenu chtít po maturantech příliš všeobecné znalosti.
samozrejme absolutne nereflektuje trend dnesni doby a to je SPECIALIZACE. Pokracuje v trendu bolseviku, ucit vsechno a tim padem vedet o vsem kulovy. Elektrotechnik ma rozumet elektronice a z cetiny umet akorat pravbopis a nebejt uplnej negramot v literature, gymnasista ma mit poradny prehled o literature a o elktronice nemusi vedet nic. Vseobecny vzdelani pro kazdyho je pro zivot naprosto neproduktivni a neefektivni.