Diskuze

Studenti sepsali petici, nechtějí státní maturity

Nechceme státní maturity. To je stručný obsah petice, kterou sepsali studenti středních škol. Jednotné zkoušky by měli skládat už za dva roky. Proč nechtějí státem dané zkoušky dospělosti?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

HVLAD

20. 5. 2006 16:56
No nevím

No nevím, já osbně bych třeba z matiky neodmaturoval ale zase sem maturoval s češtiny , dějepisu, angličtiny a němčiny - s vyznamenáním. Matiku bych ale nezvlád, leda že by byl nějakej jednodušší stupeň.

0 0
možnosti

captain cook

20. 5. 2006 22:57
Re: No nevím

Mas naprostou pravdu. Dneska uz neni dulezite otazka Mas maturu? ale jakou a ze kterych predmetu. Zalezi na tom, co je relevantni k ruznym povolanim. Ne nejaky socialisticky standard stejny pro vsechny bez rozdilu.

0 0
možnosti

celtic

20. 5. 2006 7:22
mají strach....

protože kulový znají....;-D

0 0
možnosti

killy

20. 5. 2006 22:03
Ano, ano. Některý školy naučej´ kulový......

.. a žáci těch škol, co opravdu naučej´, se státní matury přece bát nemusej´! 

0 0
možnosti

captain cook

20. 5. 2006 6:10
statni matura je prakticky proveditelna

i v ceskem skolstvi a ferove pro vsechny.

Nejdrive by bylo zapotrebi rozhodnout, jestli ceske skoly davaji prednost typu International Baccalaureate, ktery je vseobecny a sklada se z povinnych predmetu a volitelnych predmetu ve vsech odvetvich. IB je zvlast vhodny pro studenty gymplu, ale ne odbornych skol.

Druhy zpusob je "osobni specializace". Podle meho nazoru vhodnejsi, protoze se da usmernit tak, aby matura vyhovavla jak prevazne vetsine studentu, tak i pozadavkum mnoha ruznych vysokych skol namisto prijimacky.

0 0
možnosti

captain cook

20. 5. 2006 6:32
Re: statni matura je prakticky proveditelna

Potreba reorganizace vyuky predmetu, dat studentum sirsi volbu, podle toho kam chteji jit po mature. Navrh:

Zavest 3 povinne predmety: cestinu, matematiku a cizi jazyk plus 1 az 3 predmety volitelne. Min. predmetu celkem 4, max 6. Ty dva nepovinne volitelne predmety = bonusove body pomahajici studentum ziskat vyssi skore a lepsi moznost umisteni ve studiich s nejvyssimi pozadavky. 

Povinne predmety: vyber zakladni cestina / pokrocila cestina, vyber zakladni matematika / specializovana matematika, vyber cizi jazyk: jeden z jazyku EU. Ceska literatura =soucasti pokrocileho stupne cestiny. Zakladni cestina = stupen uceny na odbornych skolach. Matematika se sama nabizi na rozdeleni na zakladni a specializovany stupen. Clensky stat EU mluvici jazykem, ktery neni jednim z hlavnich jazyku EU by mel mit pozadavek, aby kazdy maturant vysel ze skoly se zakladni znalosti jednoho z hlavnich jazyku EU.

0 0
možnosti

Deleter

19. 5. 2006 22:28
Na to snad nemusí psát petici,

normálně se na to můžou vyfláknout.

0 0
možnosti

jeen

19. 5. 2006 23:20
Re: Na to snad nemusí psát petici,

Přesně!

Anebo taky:

"Národu není zapotřebí inteligentů a intelektuálů,  nýbrž siláků, byť průměrné inteligence, kteří by revanšistu od hranic odehnali."

;-D

0 0
možnosti

bronik

19. 5. 2006 21:57
Nechapu ...

Ja bych ji bral hned delal jsem ji na necisto a urcite lepsi nez to co delam za 10 dnu. Je to jen o logice a ne o tom ze se musim naucit 300 stran cistyho textu a doufat ze si vytahnu nejakou lehkou otazku

0 0
možnosti

Deleter

19. 5. 2006 20:08
Tak to mě skutečně dostalo!

"Nevím, kolika jazyky mluvíš, ale větnou stavbu jsem např. pro angličtinu vážně nikdy nepotřebovala, a to dnes anlgličtinu učím."

;-D

...

Tak možná v mateřské školce! ;-D

0 0
možnosti

doktor_bota

19. 5. 2006 23:30
Re: Tak to mě skutečně dostalo!

Řeč byla o teorii a "vědecké" terminologii. Já s bídou poznám větu holou od souvětí a i přesto mám za to, že se vyjadřuju v souladu s pravidly jazyka.Jsem přesvědčen, že k tomu, aby člověk chápal psaný text určitě nepotřebuje vědět, že se tomuhle říká přechodník a támhleto[/ i] je slovesné podstatné jméno.

0 0
možnosti

Chimal

19. 5. 2006 16:33
Mno,

abych pravdu řekl, tak bych státní maturity bral všemi deseti...Rozhodně lepší než ta, co mě čeká za týden...

Je pravda, že by to chtělo vychytat ty nedostatky, ale, bráno z pohledu studenta, je to mnohem více o tom, kolik jsem se toho na střední naučil... Současná maturita je o tom, jak šťastnou ruku člověk má...

Myslím, že by měla být nějaká hranice znalostí z určitých předmětů (čj + jazyk), kterou by měl každý maturant mít...

Osobně se mi moc líbí systém v Británii, co bych za něj dal...Jedny zkoušky místo matury i přijímaček...;-(

0 0
možnosti

BUFFALO_CZ

19. 5. 2006 16:49
Re: Mno,

tobě se líbí britský systém ? :)) briti ze svýho školství teda moc nadšení nejsou :))

0 0
možnosti

Julia_S

19. 5. 2006 16:26
pokračování

Jsem pro specializaci v dřívějším stádiu a  také pro zrušení povinné maturity z češtiny. Zavedla bych maturitu z jednoho povinného jazyka- jedno jakého. To, co je na češtině důležité- tedy pravopis a schopnost se spisovně vyjádřit, se totiž u maturity nezkouší (opravdu si myslím, že je důležitější umět správně napsat y a i, než vědět, co je gnómický prézenc). Podle toho potom vypadají informační cedule v obchodních domech, vyjadřování lidí v médiích a v neposlední řadě i vyjadřování učitelů. Žádný z těch, co mě učí, není schopen vést výklad ve spisovném jazyce.  Bohužel. A pak se divíme, že neumíme česky

0 0
možnosti

BUFFALO_CZ

19. 5. 2006 16:54
Re: pokračování

jelikož jsou jazyky velice redundantní z hlediska informace, význam spisovného jazyka v dnešní době, je roven nule, dnešní svět je o 1 a 0 (oneANDzero) ... takže pokud chce někdo spisovně mluvit, může se o tom dozvídat v rámci dějepisu, ale jinak stačí základy, který člověk zmákne max za prvních 5 let na základce ... zbytek je ztráta času

0 0
možnosti

Julia_S

19. 5. 2006 16:25
Jsem pro, ale...

Jsem pro státní maturitu, nicméně by měla být koncipovaná tak, aby se opravdu dali studenti jasně vyelektovat. Pro gymnazisty by to neměla být formální "flákačka", ale na druhou stranu by měli studenti z odborných škol mít šanci uspět. Pokud se nezmění systém přijímání na vysoké školy (tj. nejlépe si nastuduj skripta prvního ročníku a pak můžeš jít na přijímačky), nemá cenu chtít po maturantech příliš všeobecné znalosti.

0 0
možnosti

Julia_S

19. 5. 2006 16:27
Re: Jsem pro, ale...

*vyselektovat

0 0
možnosti

kontrola_nemocnych

19. 5. 2006 15:38
Jednotna maturita

samozrejme absolutne nereflektuje trend dnesni doby a to je SPECIALIZACE. Pokracuje v trendu bolseviku, ucit vsechno a tim padem vedet o vsem kulovy. Elektrotechnik ma rozumet elektronice a z cetiny umet akorat pravbopis a nebejt uplnej negramot v literature, gymnasista ma mit poradny prehled o literature a o elktronice nemusi vedet nic. Vseobecny vzdelani pro kazdyho je pro zivot naprosto neproduktivni a neefektivni.

0 0
možnosti

captain cook

20. 5. 2006 7:02
Re: Jednotna maturita

naprosto spravne receno.

0 0
možnosti