Diskuze

Stávkovat měly odbory dřív, teď je to absurdní, rozčilil se ministr Plaga

„Neviděl jsem důvod pro stávkovou pohotovost, a už vůbec nevidím důvod pro stávku. Přijde mi to naprosto absurdní,“ řekl na mimořádném briefingu ministr Plaga poté, co školské odbory vyhlásily stávku. Podle šéfa resortu putuje do školství tolik peněz jako už dlouho ne. Odbory ale chtějí fixních 10 procent do tarifu učitelů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Právě nejednotnost osnov školství a zavedení soukromých či církevních škol a spousta dalších nesmyslných nařízení a změn vedla k tomu, že učitelé jdou jinam.

Proč nejsou jednotné učebnice a osnovy už na ZŠ, proč nějaká komise schválila třeba i dva odlišné slabikáře a dala řefitelům právo si vybírat z více učebnic ty, které mají menší rozsah učiva a měnit počet hodin pro jednotlivé předměty? K čemu náboženství na úkor matematiky či tělocviku? Modlit se a číst v bibli mohou doma! Stejně se málokdo z nich drží desatera nebo si ho upraví po kapitalisticku: Miluj bližnîho svého, ale okrádej ho, kde můžeš, pokud se dá napálit!

K čemu jsou tu kurzy MBA, kdy některé jsou a jiné nejsou uznány jako ing. ekonomie a stejně učí bludy, které jaksi nejsou aplikovatelné v našem prostředí nebo jsou přežitkem a dávno překonané i tam, odkud pochází?

V r.1989 jsme měli navzdory skromným podmínkám velmi vyspělé školství! Dnes VŠ student stěží ovládá malou násobilku a nezná ani základní historická data ani z té stovky posledních let a dokonce má problém jmenovat aspoň dva prezidenty.

0 0
možnosti

Ono jde spíše o obavy z podobné praxe jako při minulých přidáních: Učitel měl navýšený základní tarif, ale ředitel mu snížil či vzal osobní ohodnocení, které asi bylo z té prémiové složky, takže prakticky nula od nuly pošla, ale přidalo se mu na těch byrokratických aktivitách a na počtu žáků! Fakt ale taky je, že někdy nešlo o to, že by si ředitel odměňoval své oblíbence, ale prostě mu zákon nařizoval zvednout základ, ovšem objem peněz, který dostal, se prakticky nezměnil, protože ty nové se někde ztratily při přerozdělování kraji a okresy...

0 0
možnosti
LR

Tak zs Smiřice taky stávkuje, vůbec je nezajima, jak rodiče vyřeší hlídání dětí. Možná by mohly soudružky učitelky a soudruh ředitel změnit zaměstnání, jít třeba do soukromé sféry, makat min. 8 hodin denně.

0 1
možnosti
MM

Přidat ano, ale ne do tarifů. Aby si polepšili více ti dobří a ti špatní se snažili nebo klidně odešli. Tím, že přidáte všem do nárokové složky mzdy, jak to chtějí odbory, nikoho nemotivujete. Stejně by to mělo být u všech státních zaměstnanců. Tak, jak to je dnes, mají své jisté, ať pracují dobře nebo špatně.

0 1
možnosti
MS

M65a20r58k 40S75t65e63i95n

2. 11. 2019 17:01

Zkvalitnění školství by nejvíce pomohlo, kdyby skončila inkluze a tyto děti se vzdělávaly v praktických (dříve zvláštních) a speciálních (dříve pomocných) školách, kde mají specializovaný personál s dlouhodobou praxí a pomůcky, takhle jsou vynakládány prostředky (pomůcky a asistenti - další mzdové náklady) pro inkluzi žáků do běžných škol, ale nepomáhá to nikomu, nejvíc jsou na tom biti běžní žáci, kteří jsou nuceni tyto žáky často s poruchou autistického spektra tolerovat, při jejich nevhodných projevech chování během vyučování, což je samozřejmě brzdí ve vzdělávání, zatímco integrovaní žáci skončí v invalidním důchodu a nikdy pracovat nebudou. Je to prostě tahání kočky za ocas, aby se dalo EU zadost, bez přípravy a podpory učitelů. Situace je taková, že vám dcera přijde domů a řekne: "Maminko, já se v té škole nic nenaučím, protože ten chlapeček pořád zlobí". Učitelé jsou bezradní a bezradní jsou i zástupy všech možných specialistů, které si teď musíme platit, ale někteří rodiče trvají na tom, že jejich psychicky postižené dítě musí navštěvovat běžnou školu a v podstatě tam jen otravuje ostatní, ale ministerstvo si může udělat čárku. Zvýšení platů nevyřeší zkvalitnění školství, jen možná zabrání útěku učitelů někam jinam. A ještě srovnání, v Německu bere učitel průměrně 4000 EURO plat.

1 1
možnosti
MB

Pane Steine, myslím si, že se mýlíte... Příklad severských zemí, je dostatečně znám. Pokud se inkluze dělá dobře, je to prospěšné pro všechny. Ostatní žáky, pokud je vše dobře připraveno, tak dítě s handicapem nijak neomezuje a naopak, může si představit, jak nejsme všichni stejní, naučí se uvědomit si to a to se mu jistě do života bude hodit. Při určitém duševním onemocnění, pobyt se stejně handicapovanými znamená, že se neposunou dál, neb se navzájem ovlivňují... To, co popisujete, určitě na některých školách je, ale není chyba inkluze, ale vedení školy, vyučujících.

3 0
možnosti
KL

K36a39r13e91l 45L52y35s56e28k

2. 11. 2019 12:50

Vážení učitelé ,zeptejte se svých známých ,kteří pracují ve firmách kolik dostanou přidáno oni.Rv

1 1
možnosti
JM

já bych se zeptala našich poslanců a senátorů, kolik v tichosti opět dostanou

1 0
možnosti
MB

Naprosto souhlasím s panem Kamberským v dnešních LN, vystihl to úplně přesně.

0 0
možnosti
JP

J83a76n 10P72i95t39a80k

2. 11. 2019 8:50

Minimalne cestinari by, dle gramatiky na iDnes, meli jeste vracet.

0 2
možnosti
PV

P54e47t40r 22V37o48č28k85a

2. 11. 2019 11:06

Včera jsem potkal člověka, který měl nadváhu a jeho dobíhání na autobus nebylo stylové. Dnes už vím, že to podělal jeho učitel tělocviku.

3 0
možnosti
PH

P97e81t67r 64H90a41j93n50ý

2. 11. 2019 7:29

No pane Plago.Co jste zasil,to sklidíte.A nebo:Čím víc se s ho...m mažeš,tím víc smrdí.

Matika nás nebaví,ale stávkování........to je jiná!!!!!!

3 1
možnosti