- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ostuda celé společnosti.
Nejsem učitel. Můj názor je, že že plat by měl být úměrný odvedené práci. Pokud někdo dělá "třídního", připravuje maturity, dělá s dětmi něco navíc, měl by za to být ohodnocen a ne za to že mu je 50. Osobně si myslím, že po pěti letech je nový kantor schopen podávat lepší výkon než zmíněný padesátiletý, když už chcete plat vztahovat k věku.
Co se týče výkonu učitelů, tak jim nezávidím. Nechápu ty ubrečené policisty co dělají pochůzkáře a srovnávají se s učitelem. Učitel musel 5let studovat narozdíl od Vás. Stějně tak ty příspěvky typu, "mě snížily plat o 18%", zeptal bych se z kolika? Když už chcete být objektivní.
ještě poměrně nedávno (70. - 80. léta) v době, kdy vyrůstala generace tzv. Husákových dětí.... učitelé zvládali ve třídách 35-40 děcek, zatímco dnes mají potíže zvládat 20-25.
.
Čím je tohle způsobeno? Přece se za jednu generaci děcka nezměnila z andílků v satany? Děcka jsou stále přibližně stejná. Tak čím je to? Zná někdo opravdu fundované vysvětlení?
Rodina víc spolupracovala se školou a výchovné působení šlo přibližně stejným směrem.... U žáků byly vyváženy povinnosti i jejich práva... Ředitelé, učitelé i vychovatelé měli větší pravomoci......Morálka celé společnosti ( teď to myslím celosvětově ) byla na vyšší úrovni....
Když se podívám na posledních 10 let - výrazný nárůst učitelských platů a ještě výraznější propad ve znalostech žáků. To, co dříve znal student u maturity, to se musí doučovat na VŠ.
a kvalita rodicu take, proste upadek cele spolecnosti
že 40% kantorů v Česku učí bez patřičného vzdělání. Na kvalitě znalostí mladé generace je to vidět. Co tak napřed dodělat školu a potom teprve jít manifestovat s odborama za vyšší prachy ???
Jenže ti co dokáží udělat dobrou školu si povětšinou dokážou najít lépe placené místo mimo školství.
Dnes kdejaká dědinka dotuje malotřídku, jen aby děti nemusely dojíždět. Proboha, kde to žijeme? Ať těm děckám zaplatí školní autobus, jednou denně někam do střediskové obce či města a jednou zpět. Vyjde to podstatně levněji než platit provoz malých škol. Navíc se ty děti i něco naučí, než přijdou v 5. třídě do té střediskové školy (v malotřídkách jsou často sloučené ročníky, 1. s 3. a 2. se 4.). Osobně si neumím představit, jak se s učivem potýká třeťák, který poslouchá prvňáčky při slabikování.
překvapivě děti z malotřídek často dosahovaly srovnatelné výkony jako ty z větších obcí a měst....
V loni plat učitelů poklesl v průměru o 850 Kč - http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ucitelum-loni-klesl-plat-o-850-korun-prumerne-brali-25-150-kc/629760.
Na naší škole byl pokles okolo 8%.
Zajímavý je i další odkaz - http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/skolstvi/174932.aspx.
Taky pěkný - já přišel o 18% z platu
Mě naopak přijde diskriminační, že mě jako státnímu zaměstnanci, jako jednomu z mála oborů, tato vláda vzala z platu a to celkem 18% platu. Když šetřit, tak všichjni a né, že se některým vezme, aby se jinde přidávalo.