Diskuze

Děti se o rozpadu ČSFR učí i z YouTube a historek, kantoři zápasí s časem

Zatímco jejich rodiče i prarodiče rozpad federace před dvaceti pěti lety často intenzivně prožívali, v dnešních školácích na obou stranách hranic už moc emocí nebudí. Učitelé se čtvrtstoletí staré události snaží zatraktivnit pouštěním dokumentů či diskusemi, potýkají se však s nedostatkem času.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak to je ještě dobrý, my jsme na gymplu končili 2. světovou válkou (maturovala jsem v roce 2011). Ale hlavně, že jsme důkladně a několikrát probírali paleolit a neolit a podobně.

0 0
možnosti

P83e90t53r 53N25o41v10á19k

6. 1. 2018 10:33

Dejepis by mozna mel zacit ranima novinama soucasnou situaci a pak by se melo pokracovat pozpatku. Nejdriv doba po 89 pak udalosti 68, povalecna druha svetova ...

2 0
možnosti

Si pamatuji jak mi dějepisářka vyčítala že jsem první pololetí mel za jedna a druhé za 4.

První se totiž bral pravěk/antika a to druhé byl novověk.

A byl obrovský rozdíl v přístupu - to první pololetí se probíralo style, skoro žádné jména, datumy taky už nikdo nezná, ale byl podstatný řetězec událostí. To druhé už bylo jen o jménech a datumech bez spojitostí.

Je daleko zábavnější si představovat jak nějaký čin či vynález vede k jiným událostem, ale je nuda se učit že jméno příjmení dne toho a toho podepsat tu a tu listinu, ale proč to udělal a k čemu to vedlo už se nebralo..

6 0
možnosti

J34a41n 97B79e39n70e72š

6. 1. 2018 0:10

Dějepis by se měl učit od současnosti do minulosti.

1 0
možnosti

Ano, stylem

Proč máme dnes tu a tu situaci a co k ní v minulosti vedlo.

0 0
možnosti

Jejich boj s časem chápu. Už brzo nebudou smět mluvit ani o tomhle.

Když vidím co se učí mé děti v dějjepise plakal bych.

0 1
možnosti

P96e25t12r 74S11u64c82h82ý

5. 1. 2018 22:49

A co byste je chtěl učit? Dějepis celkem chápu, spíš jsem nikdy nedokázal pochopit, proč se nevěnuje více času dějepisu, například na úkor literatury. Znát dějiny je mnohem užitečnější než to, kdo kdy co napsal, o čem to bylo apod.

Ale u mě je to spíš i tím, že mě dějepis vždy bavil - vadilo mi třeba, že vůbec v osnovách nebylo nic o občanské válce v americe, což mi přišlo jako zajímavé téma. Ale tak je mi jasné, že z časových důvodů to není možné.

0 0
možnosti

Zrovna dávají na Primě nějaký seriál skoro celý slovensky (nekoukám, jen poslouchám) a ikdyž je mi 33, rozumím velmi málo a proto mě to ani nebaví.

0 0
možnosti

P79e93t16r 75S53u13c58h84ý

5. 1. 2018 22:51

Mě je 26 a slovenština mi tedy problém nedělá...... sice na rozdíl od rodičů opravdu neumím mluvit nebo psát slovensky, ale už dlouho se mi nestalo, že bych nějakému slovu nerozuměl, nebo si ho musel domýšlet.

2 0
možnosti

Řekl bych, že to ty děti hodně zajímá...

2 0
možnosti

A63l56e16š 70A16d76a85m

5. 1. 2018 20:28

Výuka dějepisu na zš a sš je k ničemu. Pravěk bych vyřídil za 2 vyučovací hodiny. Starověk za 4. Stejně se učí nezáživně jedna bitva za druhou. Pak zbytek roku středověk a další roky je dost času na novověk a nejnovější dějiny. Hlavně nekončit druhou světovou. Neměli by se bát jít klidně i do 90. let.

4 4
možnosti

Chyba je, že do dětí cpeme pořád jen fakta a data a nikoli souvislosti. Proč se ještě vzdělávací systém neuchýlil k tomu, aby se historická, zeměpisná a další související data učila v kontextu nikoli jako suchá data? Ta provázanost zoufale chybí a věřím, že by se to dětem i lépe pamatovalo.

6 1
možnosti

Omyl, dnes je důraz hlavně na souvislosti. Nebo alespoň u dobrých učitelů.

0 0
možnosti

Výuka dějepisu by se měla u nás úplně předělat. Hlavní látkou by měly být dějiny 20. století u nás i ve světě. To je to, co nás dneska nejvíc ovlivňuje. Cílem výuky dějepisu by mělo být to, aby díky znalosti historie děcka pochopili události v dnešním světě. Dnešní geopolitické rozdělení světa. Příčiny vzniku konfliktů atd. U nás by jim měly být vštípeny zejména svinstva komunismu, období rozpadu Československa, transformace ekonomiky. Dějepis je předmět s velkým potenciálem, ale nesmí se tam vyučovat kraviny, které nejsou k ničemu v dnešním světě dobré. Vzít to všechno jen přehledově a zaměřit se především na 20. stol. Tomu klidně věnovat i 2 roky výuky. Dva roky pak věnovat tomu zbytku jako celku. Když se něco "nestihne odučit" tak se to musí nestihnout z těch méně důležitých věcí středověku, starověku, pravěku a ne aby se šidilo 20. stol.

17 3
možnosti

Přesně tak, kdo se komu narodil po kom ve 14. století, to si snad pamatuji ještě dodnes, ale proč Izrael, Palestina neustále spolu bojují, to ve škole neučí...

3 3
možnosti