- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Diesel nepatri do mest. Vsichni to dychame a bezohlednost nekterych ridicu je enormni.
Jízdou bez filtru pevných částic je páchán trestný čin obecného ohrožení a je mi naprostou záhadou, proč to dotčené orgány přehlížejí.
Pokud se někoho pokusím zavraždit, dostanu 20 let, přitom tady se klidně přihlíží masovému vraždění (nikoli ve stadiu pokusu) a všichni to mají v paži.
To se vážně nenajde nějaký právník, který by se chtěl trošku zviditelnit podáním trestního oznámení na dotčené orgány, aby se s tím konečně něco začalo dělat?
Záhada je vcelku jednoduše vyřešena - aby to naplnilo definici zákona musel by být (mimo jiné) prokázán především úmysl. To je v praxi v podstatě nemožné, systém je nastaven tak že ani neodhalí upravené auto, natož dokázat tohle.
Diesel je sviňstvo a vždycky bude. Zanechme polovičatých řešení, zvyšme daň z nafty a zaveďme zákaz vjezdu do měst.
https://www.auto.cz/devet-z-deseti-dieselu-plni-emisni-normu-euro-6-pouze-na-papire-109682
"Kdežto v Česku jsou podle něj pravidla nastavena tak, že když vozidla emisně nevyhovují, přijde podnikatel provozující STK o tři pětiny svého zisku."
>> a to jako proc?! to je snad pak jasne, ze to nemuze byt transparentni
Proč asi S (ne)transparentností to každopádně nemá co dělat, udělat to jinak (resp. tak aby to nebylo jen formálně obejitelné) je v podstatě nereálné.
To by bylo pro policii moc práce. Ona tak, když je hezky, vybírat za bukem pokuty, maximálně vás buzerovat za lékárničku. Ale, že auto kouří jak fabrika je nezajímá.
Nevím proč by to měla dělat policie, od toho je STK, která má cejchované přístroje. Policie má udržovat pořádek, pokud má někdo auto, které ohrožuje provoz, ať ho vyloučí.
Na STK to funguje tak, ze prijede Franta ze servisu, kde ten filtr vytloukli, a priveze auto klienta.
Frantu uz tam znaji, jezdi tam casto, vedi, ze neni kontrolorem, obcas jim da nejakou pozornost a taky z nej maji slusny kseft ...
Jistěže se vymlouvají. Proč nemohou poslat řidiče na STK a požadovat do tří dnů dodání protokolu z měření? Když vidím, a to dost často, jak z auta přede mnou vyletí oblak sazí a kouře tak je jisté, že by to k takovému požadavku Policie mohlo stačit. Jenže, to by zde nesmělo být ODS, které učilo naše demokratické obyvatelstvo k obraně proti šikaně ze strany represivních orgánů! Vše je šikana, porušování předpisů je možné, postihy = šikana => zrod Bačů a spol!
A na základě čeho pošlou řidiče na STK ? Ona někdy kouří i auta s tím filtrem.
Objednal jsem na Galaxy nový výfuk , druhý den mi volali z obchodu jakou chci variantu, zda-li krátkou pro variantu auta s filtrem pevných částic nebo bez která je delší. Na můj údiv mi pán řekl, že jsou u tohoto modelu oficiálně dvě verze, jedna s filtrem a druhá bez a že on to ani podle Techničáku ani Vin nemá jak zjistit. Auto jsem neměl u sebe. Volal jsem na emise kde jsem byl den před tím (vše ok) a tam mi řekli, že mám variantu asi bez filtru, ale na 100% to podle protokolu neřeknou. Dozvěděl jsem se to až na náhradhradních dílech v druhé opravně Fordu, kde mně pán dle vin zjistil, že mám variantu zaplaťpámpů bez toho nesmyslu a ať si ji hýčkám. Než jsem k tomu došel trvalo to dvě hodiny, jak by to ti policajti asi tak dělali?
Jo, jsem na tom podobne, snazim se to zjistit uz docela dlouho (VW) a do ted to nevim. Patrne tam DPF nemam. Da se to poznat z nejakeho stitku vybavy, ktery jsem ovsem v aute nenasel. Jak to asi budou delat policisti? :)
Zakažme nebo zpoplatněme vjezd osobních dieselu do center měst nad 50000 obyvatel nebo třeba nad 20000 Já nevím ale to jsou opatření která budou účinná lidé kteří tam potřebuji jezdit si postupně nakoupí jiná auta
Jak si to predstavujete v praxi? Prijde mi to jako politicka sebevrazda.