- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Me se libi ty urednicke priority. Nesmi se to delat proto, ze je to prestupkem a jeste to navic ohrozuje zachranne praci. Normalni clovek by to popsal presne naopak jako "Prestante s tim, protoze to narusuje zachranne prace a ohrozuje zachranare. Navic je to jeste prestupek."
Konkrétně ten pilot UL nikoho neohrozil a nespáchal vůbec nic. To, že to nebylo nejvhodnější je věc druhá.
No a jestli dají do textu napřed ohrožení nebo přestupek zase až takovou roli nehraje.
Ten pilot UL asi opravdu nic neporušil, takže výzvy k jeho sestřelení, odebrání licence a letadla jsou na úrovni dopisu pragováků.
Co se týká dronů, tam už zjevně o nějakou formu přestupku jde. Jen se budou jejich majitelé těžko hledat.
Nejde o to jestli něco porušil nebo ne , ale o zdravý rozum.
Je hezké vyhlašovat zákazy , ale bylo by dobré silově vyžadovat jejich dodržení
Chápu, že sluníčkáři nepochopí, proč by měli sestřelit každého, kdo se o něco takového pokusí, ale rozumný člověk chápe, že všechno ostatní je čekání na tragediii
Jiste a kdyz nekde hori dum, tak zastrelit kazdeho, kdo se k nemu priblizi na 100 metru, aby se nahodou nepletl.
Nesoudných idiotů je tu mrak. A taky zbytečných úředníků. Bezletová zóna měla být hned první den.
Vzal bych tomu idiotovi s ultralightem piloťák.
Super jak nás Idnes informuje o zákazu a hned vedle je článek jak se reportér Idnes vetřel k hasičům, aby měl exklusivní záběry.... Stejně jak majitelé letadel a dronů....😀
Nemusi se mi vzdy libit jejich prace, ale je to jejich prace a mohou i do uzavrenych oblasti, aby podavali informace.
Teď mě ještě napadá jedna pikantní možnost, že si letadlo najal nějaký pisálek, možná i někdo jiný z MAFRA z jiné redakce a letěl si tam necvakat fotky...
Nerozumím úplně proč to tak mahem odsoudit. Na tom obrázku je výška 7,400 ft, což je minimálně 1,5 km nad terénem. tam se fakt nehasí. Klidně mohl být domluvený s Praha Information, že tam ničemu nevadí.
Jak se dívám na datum a na vydané NOTAMy, tak byla v dané době vydaná jen výstraha, takže pokud tam jen přeletěl a nedošlo k incidentu, formálně se ničeho nedopustil.
Soudný člověk si řekne, je tam frmol, létá tam spousta vrtulníků, když se tam budu motat, minimálně je naštvu, v horším případě můžu způsobit nějakou rizikovou situaci ... a pak jsou tu ti, co přece nejsou ovce a nenechají si do ničeho kecat, mají přece selský rozum.
V letectví se na něco tak nespolehlivého, jako je tzv. “zdravý rozum,” nehraje, protože je to hloupost už z podstaty. Vzdušný prostor je oklasifikován, zamalován do leteckých map a vždy jako pilot víte, kam, kdy a za jakých podmínek smíte.
Proto je omezení dané ÚCL správným krokem, kde nadále není prostor pro lidovou tvořivost, zdravý rozum, selský rozum a podobné nesmysly.
Sám bych tam neletěl, ale z pohledu pilotů to technicky vzato je prosté létání v neřízeném prostoru za vidu a s posádkami ostatních strojů se domluví. Přesto nevidím důvod, komplikovat to tam zbytečně profesionálům jen proto, abych se proletěl.
Ta bezletová zóna měla být hned, jak začaly hasit vrtulníky. Zase někdo zaspal.
Vždycky musí přijít Brouk Pytlík, který s odstoupen přesně ví, co se mělo...