Diskuze

Patnáctiletí se za čtyři roky zhoršili ve čtení, matematice a přírodovědě

Patnáctiletí žáci byli v testech čtenářské, matematické i přírodovědné gramotnosti horší než jejich předchůdci v roce 2012. Zjistilo to srovnání PISA, jehož výsledky na úterní tiskové konferenci prezentoval ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

ano základem je důsledná analýza, taky jak jinak. Můžeme doufat že s nadcházející inkluzí se to zlepší. Jak správně říká pan Štech, hlavně nepropadat panice:-)

0 0
možnosti
MP

To bylo křiku. Musíme se vyrovnat západním zemím.

To nejsou kecy.

Jen jak to dopadlo když se říkalo, že vše je tady špatně.

0 0
možnosti
MJ

Za chvíli se s takovou bude abeceda učit až ve třetí třídě a psát raději až ve čtvrté, aby to pro žáky nebylo moc náročné a stresující a hlavně stačili tomu "tempu" ve výuce i ti, co tam nemají co dělat a od toho byly dříve právě zvláštní školy. No a pak si počteme, jak se nám mládež zhoršuje. Svůj podíl na tom má i větší lenost a pohodlí mládeže a spoléhání se na to, že všechno najdou lehce na netu, tak proč se to vlastně učit. Rovněž je to doslova nucení kantorů snižovat nároky na žáky, protože jinak by měli skoro prázdnou třídu. Kamarád je učitel a co mi říkal už několik let zpět, co studenti neznají za základy u maturit je spíše už na pováženou. Ale musí to chtě nechtě přehlížet, aby jej paní ředitelka nenahradila. Takže se nedivím, že to školství jde do kopru a mladej hejsek s nic neříkajícím titulem nezná ani základní věci v oboru, který studoval.

6 0
možnosti

V16a82š21e72k 26Ř93í19h70a

6. 12. 2016 16:27

Já mám spíše pocit, že se právě mnoho učitelů snažilo na prvním stupni nacpat do těchto žáků až moc jazyků a pak prostě nejsou kapacity na další obory.

Ostatně mnoho škol ještě dnes porovnává úspěch žáka dle angličtiny a němčiny a nikoli dle kombinace s matematikou.

I když od dob kdy se tohle začalo napravovat, se kvalita přírodních věd zvedla. Nedávno zde byl článek kde 6ťáci měli lepší výsledky z matematiky jak středoškoláci s gymnazisty dohromady.

0 1
možnosti
AE

Výsledek je snadno pochopitelný. Každý kantor je nucený výrazně snižovat svou náročnost, aby měl vůbec koho vzdělávat. Myslím, že hlavní příčinou je Školský zákon, inkluze a RVP.

0 0
možnosti

V83a85š24e73k 54Ř62í60h43a

6. 12. 2016 16:19

;-D;-D;-D;-D Inkluze, která ještě pořádně ani nenastala nemůže nést zodpovědnost za minulých 8 let vzdělání. Možná máte vše češtinářsky dobře, a za to vám gratuluji. Nicméně pokud by jste dokázala chápat časovou souslednost pak tu hloupost o inkluzi nenapíšete.

1 1
možnosti
PP

A zlepšili v hulení trávy. Oni to nepotřebují,všichni chtějí být youtubery.

5 1
možnosti

V36a22š39e80k 35Ř95í57h58a

6. 12. 2016 15:35

Problémem je jednostranné zaměřeni na humanitní vzdělání zejména na prvním stupni ZŠ. To mělo za následek že kdokoli kdo nezvládal tři jazyky byl brán jako hloupí. A bylo jedno že v jiných spíše přírodních vědách exceluje. Postupně se to narovnává a dnes je na tom s matematickou atd mnoho 11 ti letých lépe jak středoškoláci s gymnazistama. Nicméně ony tři jazyky třeba na spš stále významně selektují přírodně zaměřené studenty. Možná je na čase některé učitele jazyků propustit a nabrat spíše odborníky v tech svéře.

0 1
možnosti
AE

Píšete nesmysly a děláte hrubé chyby.

0 0
možnosti
TK

To nevadí. Už jsou pro ně připraveny stovky škol s humanitárním a sociálním zaměřením. Tam najde uplatnění každý nedouk z kterého chce mít papínek magistra či jinak vysokoškolsky vyučeného člověka. A pak hurá do nějaké neziskovky. ;-O

3 0
možnosti
JV

Největší problém je neschopnost učitelů nadchnout pro předmět a výchova dětí v rodinách

0 0
možnosti
AE

Jak to souvisí s četbou?

0 0
možnosti
LM

A to ještě nebyla inkluze.;-D

1 0
možnosti
JR

Ona to přítomnost asistenta pro čtení, asistentky pro psaní a asistentky motivátorky v každé třídě jistě vyřeší.

1 0
možnosti