Počet těžce zraněných se loni snížil o 19 na 521; lehká zranění utrpělo 3260 lidí, tedy o 298 méně než v roce 1999. Celková hmotná škoda 1,6 miliardy korun byla zhruba stejná jako předloni. Hlavní příčinou nehod byl v uplynulém roce nesprávný způsob jízdy, který vedl k více než 26 000 nehod.
Řidiči se například dostatečně nevěnovali řízení, nedodrželi bezpečnou vzdálenost, případně se nesprávně otáčeli nebo couvali. U téměř 10 000 nehod zapomněli dát řidiči přednost v jízdě; nerespektovali třeba příslušnou dopravní značku. Dalším problémem bylo přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého. "I když je Praha uzavřená obec, mnohdy řidiči nerespektují přiměřenou rychlost, čímž způsobují další nehody," uvedla Miklíková. Kvůli nepřiměřené rychlosti se loni stalo téměř 3000 nehod.
Chodci podle policie zavinili 531 loňských nehod, které 14 z nich nepřežilo, 126 utrpělo těžká a 399 lehká zranění. V 76 případech byl chodec pod vlivem alkoholu.
Děti se v roce 2000 podílely na 158 nehodách; žádné nepřišlo o život, ale 27 jich bylo těžce a 130 lehce zraněno.
"Zajímavé je, že nejvíce dopravních nehod z celkového počtu se událo ve čtvrtek, dále ve středu, v úterý, v pátek a v pondělí," napsala Miklíková. Naopak nejméně nehod zaznamenali policisté o víkendových dnech. Nejvíce dopravních nehod zaviněných řidiči pod vlivem alkoholu se stalo v sobotu a v pátek.