- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Inženýr se zaměřuje hlavně na látku, ne na to, že má ve třídě nějaké dyslektiky a jiné dysb...., pro které musí vymýšlet něco extra, na to opravdu nemá trpělivost, a ve velkém finále je to stejně zbytečné. Jak říká Komenský: Vola abys na kraj světa vodil, pořád zůstane volem.
Pro renesančního člověka to není, možná pro absolventy vojenských škol, aby nastolili potřebnou autoritu, to by tam ale nesměly být ty sluníčkové báby a neúnosná úroveň supidity a obludné bizardnosti nejen žáků, ale také jejich rodičů a učitelek. A škola je na úrovni žebráka, který po rodičích požaduje neustále nějaké pomůcky a protislužby. Navíc máte ve třídě na běžné ZŠ integrovaného autistu, který má IV podporu invalidity, trpí tam on, i jeho spolužáci, kdo tohle vymyslel - žáci jsou vedeni k samostatnosti a tenhle nikdy samostatný nebude, navíc běžný žák vyžaduje podnětné prostředí, naopak autista nepodnětné, aby ho nerušilo. Čest paní ministryni Valachové - propad do černé díry, jako volební úspěch ČSSD. A Tahle paní ředitelka asi ani neví, co to byla renesance, to co je dnes, je děs a bída a ani za 100 let se nic nezměnilo:
Učitelství jest těžký robotný úřad vysilující duši, ochromující fantazii, pijící sílu z organismu. Děti přicházející do školy jsou zlé, svéhlavé, bludně vychovávané bytosti, rafinované, zlomyslné, zhýčkané, zbloudilé, instinktivně nepřátelské a ve velikém procentu úžasně neschopné. Vracím se po pěti hodinách vyučování fysicky i duševně vysílen, disgustován, umrtven, zatemněn, tupý, mdlý a sešlý.
Pouze noc jest vyhrazena mé duševní práci, a i tu nedostavuje se vždy disposice, vstřebaná celodením rozechvíváním nervového systému a stálým krvácením intelektuálním.
Otokar Březina
Anně Parmové
8.10.1892
Hurá do Lídlu - stejné prachy, ale čistá hlava. To je ta renesance dnešní doby.
Oni učitelé jazyků nemusí mít zkoušku C1 při přijetí? Také jako člověk bez pedagogického vzdělání jsem několik let učila jazyky na středních školách, ale předložení dokladu o složení zkoušky C1 bylo to základní, jak by jinak posoudili mou znalost jazyka? Bez předložení tohohle dokladu by mě nezaměstnali.
Učitel jazyků C1? To jako vážně? Začínající informatik ano, ale učiteli bych neuznal ani C2. Ubohost.
Inženýr který jde učit asi není moc schopný....
Zažil jsem případ, kdy mi známý řekl, že od nich jeden IT technik odešel, nezvládal se učit nové věci a pak zjistili, že šel učit. Nebo jiný známý pracující jako vedoucí kvality, si dálkově dodělával VŠ a říkal, že nikoho z těch, co ho učili, by k sobě nezaměstnal.
Pobavilo, že inženýři nemají dostačující vzdělání. Nevím jak dnes, ale dřív byl pajdák proti technice selanka,
Samozřejmě to platí i dnes, že technika a pedárna se nedají srovnávat. Akorát, jak už mnozí v diskusi zmínili, paní myslela především inženýry ekonomie.
Znám případ, kdy zkušeného učitele informatiky (měl myslím vysokoškolský titul Bc.), je to ajťák, má firmu na opravdu počítačů, pořádal i vzdělávací semináře pro seniory a děti opravdu něco naučil... paní ředitelka podle zákona vyhodila, protože neměl peďák. Místo něj teď dceru na informatiku učí paní učitelka na češtinu a dějepis a je to naprostá tragédie :-(
Vzhledem k tomu, jak dlouho měl na to, aby si doplnil pedagogické vzdělání, a kolik měl možností, to není ani tak chyba zákona, jako spíš chyba toho, že po čecháčkovsku spoléhal na to, že se to nakonec nějak okecá nebo dokonce hysterickými protesty ovříská a zase o kousek posune...
No... A já zase přeji nám pedagogům šťastnou ruku při výběru školy, protože atmosféra, která panuje mezi vedením a podřízenými, je nakonec to nejdůležitější a učitelé prchají především z takových škol, kde si z nich ředitelé a zástupci dělají za těch pár šupů ještě onuci... Děti jsou všude stejné, o tom to není... Vím, o čem mluvím.
Lidé se chovají tržně.
Konečně už pochopili, že mají jít za finančním ohodnocením, a ne že když vystodovali pedagogiku, musí celý život učit za pár šupů a v důchodu být hlady.
Přesně, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Stát / voliči, kteří si neváží svých elit, popřípadě je ani nevytváří, míří ke svému zániku. A je to tak dobře.
Kvalitu vždycky ovlivní jeho cena. Levný učitel nemůže mít kvalitu drahého, to se prostě nedá okecat. Podle výše ohodnocení se do školství přesune nebo nepřesune odpovídající kvalita.
Také jsme měli inženýry za učitele. Popravdě, jenom jeden uměl učit, zbytek sice byl vzdělaný, opravdu uměli odpovědět na každý dotaz, ale absolutně neuměli učit.