- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1/ Nejprve je třeba celé maturity předělat.
2/ Až budou maturity mít kvalitní podobu, seznámit školy s nároky, jaké budou na maturanty kladeny.
3/ Nová maturita se pak musí týkat pouze studentů nastupujících do prvních ročníků, aby se mohli během studia připravit - škola tedy musí nároky ve výuce přizpůsobit. Těžko to doženou čtvrťáci za poslední rok.
4/ Teprve pak má smysl posílat někam inspektory
JAK JEDNODUCHÉ A PROSTÉ. ALE MÁ TO HÁČEK: PRVNÍ HODNOCENÍ MATURIT SE DOSTAVÍ ZA 4 ROKY. A JAK ČASTO BÝVAJÍ VOLBY ? JAK DLOUHO MÁ MINISTR "JISTOTU" SETRVÁNÍ VE FUNKCI ? KONCEPČNÍ PRÁCE SE NEHODÍ DO KRÁMU, ŽE ? JE TŘEBA COSI RYCHLE NALAKOVAT A TVÁŘIT SE, ŽE JDE O OSOBNÍ ÚSPĚCH, ŽE ?
kde neudělal tyhle lehoulinký testíky, tak nemá nejen dostat maturitu, ale ani řidičák a volební právo
kde ty maturity dopadly výborně. Prověřil bych např jestli se studenti účelově nepřipravovali jen na otázky které v testech byly. Napovídání učitele se už asi neprokáže ale únik testů pro vyvolené soukromé školy které potřebují reklamu by se snad prokázat dal.
zrušte!!Ze zákona máme nráok na rovnost ve vzdělání,nevidím nic špatného na tom,že třeba klempíř bude mít i maturitu,ale je naprosto jasné,že klempíř má i praxi,kdežto gymnazista sedí v učebně.LOGICKY SE NAUČÍ TEDY VÍCE NEŽ Z UČNOVSKÝCH OBORŮ.MATURITY BY MĚLY BÝT UZPŮSOBENY DANÉ ŠKOLE A DOBEŠ JE P.A.K.O KTERÉ NEMÁ OBDOBY.JAKOU MATURITU SKLÁDAL PAN DOBEŠ ASI ?ZKOUŠÍ TADY LIDI JAKO CVIČENÉ OPICE.
od.orníka Němce z Cérmatu...
Postrádám v tom dokumentu jednu zásadní věc - způsob výpočtu toho "skóre" podle kterého se hodnotilo. Takhle je to něco jako Piškvorcova konstanta, prostě jen předloženo k věření. Myslím že značná část škol by uvítala možnost spočítat si své skóre. Nebo, pokud ten vzorec náhodou chrání nějaká autorská práva jako tomu bylo u otázek (krásný důvod k nezveřejnění :-) ) alespoň aby dostaly také své "skóre". Že pak dojde k živelnému sestavení žebříčku? No a co, ministr už s tím stejně začal.
Ale myslím že výpočet by měl být zveřejněn. Aby mohli odborníci na statistiku říct, jestli je přijatelný. Cermat vydal přepočetní grafy podle kterých by mělo jít "převést" výsledky z lehčí verze zkoušky na tu těžší, bylo to použito? Nikdo neví... Než se zeptáte, ty grafy zatím mají hlavně ředitelé, veřejně myslím k dispozici nejsou - mají prý sloužit primárně vysokým školám. Já se o nich dozvěděl více méně náhodou.
Prostě a jednoduše - zveřejněte podkladová data, dodá to váhu vypočteným datům.
Státní maturity všeobecných vzdělávacích předmětů ? Ano. Ale jen jako poslední článek systémových změn školství.
Zjednodušeně. Pokud chci zlepšit kvalitu svých výrobků, musím začít se změnami ve výrobním procesu a na ně navázat změnou metodiky výstupní kontroly. Ale tím, že změním pouze parametry výstupní kontroly, výsledky výrobního závodu nezlepším. Jen vyházím mraky výrobků do šrotu a za chvíli přivedu fabriku tak akorát do krachu.
Práce ministerstva je v tomto pohledu jen ukázkou naprostého diletantismu. O kvalitě Cermatu a tragikomické postavě pana Zeleného nemluvě.
...za ty peníze, co se investovaly, jsme se u státních maturit KONEČNĚ dozvěděli, že na gymnáziích se studenti učí většinou lépe než na učilištích... kdo to pro všechno na světě vymyslel, že budoucí doktor a budoucí..já nevím..třeba havíř budou skládat stejně náročnou maturitní zkoušku? Takže někteří mít maturitu prostě nebudou a stjdentíci na gymplu se poslední rok dva nebudou např. tu angličtinu vůbec učit, protože nebudou mít motivaci. Pozitivní efekt podle mě nulový.
Vždyť to není jen o tom že jsou gymnázia lepší. Každý chce vědět i jak si stojí gymnázia mezi sebou a mě například zaskočilo jak vysoko jsou hodnocené obchodní akademia a některé církevní školy. To je objev nade vší pochybnost - takže v podstatě tvému textu nerozumím. Náklady jsou bohužel jiná věc ale to že se dá mnohonásobně předražit všechno v ČR už víme opravdu dávno viz např. Sazka arena, dálnice, Pandury atd...
to bylo to co tu chybělo. A´t už pozice jednotlivého studenta bez ohledu z jaké je školy tak i pozice školy. Ještě to samé potřebujeme pro nemocniceKaždý má právo si přece vybrat a laik nemůže rozpoznat co se v jakém zařízení děje. Věřím že tam kde je bodové hodnocení vyšší se logicky věnují víc učení než dovádění (i když i to k dospívání samozřejmě patří). Ještě jednou blahopřeji ke skutečně významnému pokroku. Již dříve se učitelé podivovali jak je možné že každý dostává maturitu a jak je možné že polovina populace má vysokou školu když IQ je zkrátka roprostřené Gaussovou křivkou.
Nádhera pouze pro ty, kdo nedokážou domyslet důsledky. Budou-li školy skutečně posuzovány podle výsledků testů svých maturantů (neplést prosím se skutečnou úrovní vzdělání), hádejte co nastane?
Skutečně má být cílem středoškolského studia celé čtyři roky cvičit na testy, které svoji úrovní jen o malý kousek překračují úroveň základní školy?
Když se koukám na ten seznam, tak se těm výsledkům nedivím. Obsahuje to, co se ví už dávno. Gymnázia jsou na tom mnohem líp než ostatní. Zde je vidět rozdílnost znalostí obou typů škol. Kdyby všechny typy škol měly sjednotit úroveň znalosti, pak by gymnázia ztratily na významu. Rozdělení testů na lehčí a těžší je o ničem. I gymláci si mohou vzít lehčí variantu a tím se výsledky zkreslí ve prospěch jim. Doporučil bych pro gymnázia zvolit vždy těžší variantu, pak bude skóre shodné s ostatníma.
V případě seznamu SOŠ se tak nějak také nedivím. Obchodní akademie je podstatě odborné gymnázium.
Pokud si ale gymnázia zvolí těžší variantu, nejde je už srovnávat s těmi středními školami a učilišti, což by vedlo ke smazání srovnání. Tím by státní maturita přišla o tu výhody, že umožňuje porovnání!
Velkou chybou bylo zřizování nástavbového studia u učilišť - nároky tam byly nesrovnatelné se středními školami - vím o čem mluvím, protože když jsem srovnávala moje vědomosti nutné k maturitě s tím, co stačilo mému vnukovi k absolvování této maturitní nástavby, bylo mi jasné, že tento způsob výuky nemůže vést k ničemu dobrému.
Zaměstnavatelé ovšem nejsou hloupí a o tomto rozdílu už několik desítek let vědí. Je otázka, zda ročně utrácet stamiliony za zjištění něčeho, co každý už dávno ví.