- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Navrhuji zrušit devítky. My jsme vycházeli z osmičky a vůbec nic se nám nestalo. Ušetřila by se spousta peněz.Devítka je ztráta času.
Nevím jak v humanitních oborech ale třebas v matematice,fyzice a chemii, by,myslím,stačily objektivně bodované jednotné čtvrtletní práce (varianty třeba jen čtyři,jako dřív anebo sto).Žák a jeho rodiče by v každém čtvtletí druhého stupně viděli, jak je na tom se znalostmi a na jaký typ školy míří. Pak už jen přihláška a žádné extra zkoušky.Na střední pak zas čtvtletky.
to nejde, protože nejsou jednotné osnovy. A objektivně hodnotit humanitní předměty nelze.
Pokud lidé v humanistických oborech nemusí např. maturovat z matematiky tak logicky lidé v technických oborech by měli mít možnost vynechat češtinu. Sám se dobře pamatuji jak jsem se natrápil a co mě to stálo času a energie nacvičit a prolézt přes tu slohovou práci, ono naplácat několik stránek o ničem to může být pro lidi z technickým zaměřením problém, kupodivu tenhle problém nemají když je potřeba napsat nějaký text o něčem.
češtinu bych nechal, ačkoli jsem ji neměl, rád tak je velmi důležitá. Ale měly by se trochu změnit osnovy, udělat tu češtinu praktičtěji orientovanou (kdo potřebuje znát vzory sloves? všechno názvosloví v latině, ..). A literaturu dát jako zvláštní předmět, který by nebyl povinnou součástí maturity. Proti čtení nic nemám, ale "klasiky" vážně číst, a hlavně si je všechny spolu s jejich díly pamatovat, nemusím.
Ptám se, za co ministři /a ministryně/ trestají školy a jejich učitele??? Maturita na nečisto, několikrát odložené nesmyslné státní maturity, scio, cermat, optimalizace, autoevaulace, internet do škol, 3 přihlášky na střední školu....takže vyhozené statisíce a miliony v dlouhodobě podfinancovaném odvětví. Výsledek? Střední školy trápí nedostatek financí, nedostatek vycházejících deváťáků /populačně slabé ročníky/a také nedostatek spokojených učitelů...Kdy už někdo-sakra -pochopí, že tudy cesta nevede???
nejdřív je potřeba zoptimalizovat počet středních škol, trochu to probrat, byl pro mě šok, když jsem se dozvěděla, že existují školy se 3 děckama v oboru a spojují např. češtinu maturanty s učňákama do jedné třídy, a pak má teprve cenu uvažovat o společnejch přijímačkách nebo výstupních zkouškách, jedno jak to nazvou - beztak všechno už to bylo, ale takhle to bude B ... na druhou, mimochodem co udělají s děckama, co ty přijímačky udělají na 0 bodov?
Existují maturitní obory, kde prostě není velký zájem je studovat - tyto by pak byly silně znevýhodněny. Navíc opravdu nechápu, proč by se měly přijímačky na zdravku rovnat přijímačkám na gymnázium.
Ve zlínském kraji bude jednotné přijímačky na všechny školy organizovat firma Scio. Je fuk, jestli jde o gymnázium nebo o zdravku. Lepší, když to bude dělat stát, než když se na přijímačkách bude za peníze pakovat soukromá firma.
Proč nemůže mít ČR alespoň jednoho (jednu) normálního ministra školství? Čím si to učitelé zasloužili?
A to jsem si bláhově myslel, že horší než Liška už nemůže být nikdo...
Co je na tom nepochopitelného? Přijde vám lepší, když jednotné přijímačky organizuje soukromá firma? Ve zlínském kraji to tak od letoška opravdu bude.
To Scio nikdy v životě nedovolí, protože by přišlo o kšeft. I kdyby mělo zorganizovat celonárodní protest.
Kopicova se asi zblaznila.
Uz vidim, jak navrhuje celostatni jednotne statnice pro vsechny VS obory ci celostatni jednotne primacky do skolky.
at si jde na stredni skolu kdo chce, ve svete je dvanactileta skolni dochazka v mnohych statech povinna a zadne zkousky neni treba absolvovat. Ten cesky absurdistan je pro zasmani