Diskuze

Kde v Česku umírá nejvíc cyklistů. Nejohroženější skupinou jsou senioři

S blížící se letní sezónou přichází také nejnebezpečnější období pro cyklisty. Jaké jsou nejohroženější skupiny a nejčastější příčiny tragických nehod podle statistik? A co je potřeba na sezonu připravit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak ono to do značné míry souvisí s tím, jakým způsobem někteří důchodci kolo používají ... Babka, co to pod kopcem bez mrknutí oka zalomí doleva, protože je snad každému jasné, že veze prázdné flašky do konzumu, a vozí je takhle každou sobotu třicet let v kuse, není zas až tak výjimečným jevem. Ano, pokud za tou babkou pojede Franta Vonášek, co babku zná odmalička a očekává, že do toho konzumu zatočí bude v pohodě, člověk, který takovou vesnicí projíždí poprvé v životě nic podobného předvídat opravdu nemůže.

0 0
možnosti

Důležitá je informace, že většina těch úmrtí je způsobená úrazem hlavy bez přilby a nikoli malým odstupem vozidla při předjíždění cyklisty, ale naší pumpičkáři jsou borci a mají radost, že autařům zkomplikovali novým zákonem život, ale pro zdraví by udělali mnohem více, kdyby prosadili povinné přilby, takže by nyní za to zase měli vzít autičkáři a cyklistům ty povinné přilby protlačit a také protlačit parlamentem větší sankce ze jízdu vedle sebe, za to, že nejedou po okraji silnice a taky tam dát pevnou nepřekročitelnou míru atd. .

0 1
možnosti

K30a30r89e70l 63L66a21n28g43r

23. 5. 2022 20:45

Jo on každý autem jezdí u pravého okraje, že? ;-D Co vídám tak je hodně autíčkářům jejich pruh malý a musí jet do zatáčky protisměrem... Po okraji se nejezdí z mnoha důvodů - díry ve vozovce, štěrk a jiné nečistoty, kanály, větve čumící do silnice atd.

0 0
možnosti
Foto

Jen tak mimochodem k tomu úvodu: Podle prvotního šetření začal čtyřiasedmdesátiletý cyklista náhle, bez jakéhokoliv náznaku o změně směru jízdy, odbočovat vlevo na vedlejší silnici v době, kdy ho předjížděl autobus. V autobusu k žádnému zranění nedošlo, řidič cestoval sám.

Zdroj: https://hradecka.drbna.cz/krimi/10404-nedele-byla-ve-znameni-tragicke-nehody-cyklista-neprezil-srazku-s-autobusem-u-hajnice.html?utm_source=copy

0 0
možnosti

Před pár dny jsem ve městě předpisově předjel dědu na kole. Asi tak za sto metrů jsem dojel ke křižovatce, kde byla delší kolona kvůli předcházejícím chodcům - hodně dětí se courali do školy. Děda všechny auta podjel zprava podél chodníku, ještě málem srazil posledního předcházejícího kluka a v momentě, kdy jsem se rozjížděl, mi vyjel bez jakéhokoliv znamení před čumák auta a odbočil vlevo. Z obou směrů troubení, bylo mu všechno jedno... Měli jsme oba kliku, bylo to o centimetry :-/

0 0
možnosti

Tak to by chtělo ten odstup zvýšit aspoň na deset metrů, ne?

0 0
možnosti

ano, v okolí do 10m od silnic první třídy a vyšších se nesmí objevit žádný cyklista;-D

0 0
možnosti
Foto

Nebezpečné jsou dvě skupiny cyklistů, "mazáci", kteří jezdí přesně tak, aby je řidiči nenáviděli... Poznávací znamení neexistují, je těžké je odhalit, jedině podle blbostí, které páchají. A pak "novocyklisté", kteří koupili své stroje nedávno a vůbec netuší, jak se na kole chovat. Jsou lehce k poznání, nemívají sportovní postavu, na kole sedí tak nějak bramborovitě, stroj a oblečení jsou úplně nové a nezdraví... Skupina těch, kteří na kole umí jet, umí se chovat, je úplně v pohodě...

0 0
možnosti

Nemám postavu ala Bernal, stroj jsem si koupil nedávno, oblečení je cca rok nebo dva staré, čili vlastně nové. :-P

Jediný rozdíl je v tom, že zdravím - buď Ahoj nebo klasické gesto rukou od brzdové páky na gravelu.

A na kole sedím tak jak je mi to v tu chvíli pohodlné.

1 0
možnosti
Foto

Nemusím to číst, a ani jsem to nečetl. Hospodský by jim měl ty kola vypustit a pro ventilky si chlapi přijďte zítra nebo si pošlete. U nás to bylo hodně do kopce a tak jsme měli pinďu na nádraží v úschovně a tata neměl nikdy řidičák. S těma chlapama od Pomocníků sedával v hospodě.

0 0
možnosti

Pokud někdo není vrahem či sebevrahem, tak nejvíce vážných nehod s účastí cyklistů či chodců (ale i nehoda řidič-řidič) je o "Kdybych věděl, že se tam pohybuje cyklista či chodec či řidič..."

Tak mě napadá, jestli při dnešním stavu mobilní techniky by bylo reálné přidat do navigací či udělat jako samostatnou aplikaci, která by přes nějakou energeticky úspornou technologii dokázala varovat, že se v blízkosti někdo takový pohybuje.

Zeměpisná polohu lze určit ať už pomocí satelitní navigace (aka GPS) nebo GSM (BTS) triangulace, problémem je energeticky úsporný přenos (aby to za dvě hodiny nevycuclo baterku), což řidič neřeší (má mobil či autonavigaci připojenou na palubní zdroj), zato cyklista či chodec ano. Technologie jako BT, NFC mají malý dosah pro tento účel, Internet zase není všude a žere, napadá mě rozšířit funkčnost GSM (BTS) o info o pohybu připojeného zařízení, to je imho trvalé a energeticky nenáročné. Ta BTS musí vědět, že je na ni připojen mobil (zařízení) a pomocí triangulace zjistit, kde asi a i kterým směrem a rychlostí se zařízení pohybuje (pokud se pohybuje po cestě.

Tohle přenést do navigací, člověk by věděl, s čím může počítat za zatáčkou, ve tmě, za horizontem, v křižovatce... Z těchto překvapení, že někdo nemá informaci, vznikají podle mě nejhorší nehody, kterým lze předejít.

Ono by se to dalo použít i pro lovce, kteří jdou lovit kulovou zbraní, kdyby věděli, že v místě se pohybuje chodec, cyklista, leží pod stromem čundrák ve spacáku... A naopak, že někdo sedí na posedu připraven střílet.

Jo a ještě jedna věc majitelům lesních a dalších cest, dokonce i cyklostezek. Je opravdu nutné dávat na ně závory, doprostřed sloupky, kameny a podobně? Autům to sice zabrání ve vjezdu, ale takováto překážka na konci sjezdu lesní asfaltky je pokusem o vraždu cyklisty. Cyklisté nemívají na řidítkách xenony.

2 2
možnosti

No on lovec nesmí střílet po ničem co zcela jasně nepozná, že jde o prase, srnce, zajíce atd. To je dané zákonem.

0 0
možnosti

Na to, ze podle clanku polovinu smrtelnych nehod cyklistu zavini ridici aut, bych cekal ponekud vyvazenejsi diskuzi :)

2 0
možnosti

Je to zajímavý paradox.

Když si uvědomíme podle kvalifikace jednotlivých účastníků silničního provozu, kdy chodec je ten nejméně kvalifikovaný, od cyklisty se očekává větší zkušenost s provozem a řidič osobního automobilu musí projít náročnými zkouškami; pak je udivující, že chodec (nejméně obeznámený s předpisy) zaviní pouze 10% nehod s účastí chodce, cyklista se dělí o zavinění přibližně napůl s řidiči vozdel, avšak řidič (nejkvalifikovanější) zaviní více než 90% nehod s účastí osobního vozidla.

0 0
možnosti

Třeba slečna, která za bílého dne přehlédla mého otce při odbočování na benzinku. No... Otec už není. 🥺

0 0
možnosti
Foto

Seniorka s taškami na řidìtkách potmě ráno ve vyjeté koleji ve sněhu. Bez světla.. nebo mladík na kole píše SMS a policie v tu dobu na cyklostezce kontroluje odrazky...

1 0
možnosti

Seniorka křižující chodník sem tam podle toho, kde je jaká výloha, či kráčí jiná seniorka, se kterou lze prohodit pár slov. A vedle chodníku pruh pro cyklisty! Ale to by nemohla koukat do těch výloh, eventuelně krafat s kolem šreko přes chodník.

1 0
možnosti