- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To by jinak nejznečištěnějším městem byla Praha. Tolik aut, co je v Praze a okolí, by v Ostravě nebylo, ani kdyby se tam sjela celá Morava. A "lokálních topenišť" mají v Praze taky dost.
Nejvyšších koncentrací se dosahuje na stanicích Věřňovice (ČEZ Dětmarovice) Fifejdy (BorsodChem), Přívoz (Koksovna Svoboda), Zábřeh (uprostřed vícera zdrojů...), Radvanice/Bartovice (Arcelor Mittal), Bohumín (Dětmarovice + ŽDB), Český Těšín/Třinec Kanada (TŽ)...
Svádět to na obyvatele je jednodušší - nikdo pak nebude pátrat po tom, jak hejtmanství MS kraje a magistrát Ostravy prodává naše zdraví za penále za emise...
On ten Mittal je dobrý fackovací panák, ale teď je úplně mimo mísu do nich rýpat. Energetika má 200m komín, ocelárna 85m komíny, vysoké pece 60-80m, ty to fouknou na inverzi. Co by opravdu stálo za to zastavit je aglomerace, ale ta stejně už dávno stojí, a koksovnu, ale tu když zastavíte, tak už ji potom můžete rovnou zbourat a postavit znovu.
Navíc není vůbec žádná legrace zastavit výrobu z moci úřední. Už vidím ty žaloby za ušlý zisk. Navíc to stejně nemusí pomoci.
Ale zlatá Ostrava, v Katowicích mají takové Mittaly dva a v horším stavu a v Krakově mají Novou Hutu spolu s městem umístěné v takovém ďolíčku podobně jako je třeba Praha.
V 90. letech to ještě občas fungovalo. Teď jsou práva automobilistů tabu.
>> Josef Keder, vedoucí oddělení modelování a expertiz ČHMÚ řekl ...
"... Nynější první
vyhlášení signálu regulace můžeme brát jako zkoušku."
At prijede na tydenni dovolenou do Ostravy sasek jeden blbej ... NH potazmo Mittal si vicemene muze delat co chce. Ale libila se mi jeho akce kdy u Rudne ulice vysekal 10 metrovy pas od vseho a pak nasadil stromky s 3-4 metrovym rozestupem na tenhle holy pas .... neopomneli se pochlubit ze prej stromy pro Ostravu
v pondělí jsem byl v Ostravě a to je jako mazec smrad špina a mlha jako u rakosnička ti ostravaci se tam asi podusí lituji je i když v jinych prumyslovych městech to asi neni lepši co ???
Ony jsou v CR jeste nejake mesta s podobnym prumyslem? No nevim ...
Nic ale nebrání státu postavit a provozovat jadernou elektrárnu, jejíž produkce elektřiny by sloužlla k vytápění - ať už jako pohon tepelných čerpadel nebo elektrokotlů. Samozřejmě cena elektřiny by se stanovila dle reálných nákladů, nikoli dle nefunkční pseudoburzy. Stát by z tothoto projektu měl příjem ve fomrě DPH a čistší ovzduší. Jenže to by museli politici chtít dělat ekologii pro lidi a ne pro peníze.
Staci se take projit po mestech a obcich a hned je kazdemu jasne, kde vznika nejvice smogu a hlavne toho prizemniho! Ale to by museli urednici zvednout pr..l
Každý soudný člověk ví, že znečištěné ovzduší pochází ještě z dob socialismu, neboť dnešní podniky jsou všechny ekologické! Už 20 let tu dýcháme ten špinavý, komunistický kyslík, pozůstatek oné hrůzné doby...
Dneska tu mají rádobyvtipní soudruzi slet?
clovek nijak nemuze ovlivnit prirodu, presnej muze ji ovlivnit jen na nejakym desetinnym miste, to rika vaclav klaus a proto je to pravda. a regulace jsou socialismus, kdo podporuje regulace je komunistickej ekoterorista
Klaus udělal pro čistotu ovzduší nejvíc ze všech !!!!
když se roky řeší kšeftování s neškodným CO2, ale prach, síra a různé oxidy dusíku nikoho nezajímají. Nakopat eko-teroristy....víte kam
presne tak. staci se podivat jaky zakon vykouzlili zeleni idioti. kdyz si koupim auto s Euro2 tak platim za prepis 2500 Kc ekopoplatek. Za Euro 3 nic.
Podivam se na tabulku emisi NO a CO u benzinu u Euro2 a u Euro 4 u dieselu a vidim , ze euro2 benzin ma mensi emise nez euro4 diesel.....
Zeleny vypatlanci, no hlavne ze diesely produkuji mene co2
Smog na Ostravsku je způsoben třemi elementy: doprava, průmysl a lokální topeniště. Podle odborníků je skutečně odpovědnost za prach rozdělěna zhruba třetinovým podílem. Lokální topeniště mají všude po celé republice i tam kde problémy nejsou. Průmysl máme abychom něco vydělali a měli se čím nakrmit. Celá třetina je doprava.
Hromadná doprava Ostravska však byla plánovitě rozbita během posledních pěti let. Kdysi jsem do Havířova přejel přes celou Ostravu pomocí MHD a meziměstských spojů za 45min až 1 hodinu. Vzdálenost asi 40 km. dnes jezdím do vedlejší obce do práce do průmyslové zóny jedním spojem 30min. Je to pouhých 5km. Autobus totiž nesmí vynechat po cestě jediný supermarket. Není divu, že se na to každý vykašle a jezdí autem.
nejvice drobneho prachu vytvari dieselove motory :( A filtr pevnych castic ? to je na dve veci. Melo by se zacit uvazovat o omezeni osobnich vozidel s dieselovym motorem , kdyz nastane tato situace