Diskuze

Školy ani resort nepřipravily učitele na inkluzi dobře, říká zpráva NKÚ

Podle Nejvyššího kontrolního úřadu nejsou školy ani učitelé připraveni na inkluzi. Vychází to z prověrky úřadu, která kritizuje i to, že společné vzdělávání zůstává finančně závislé jen na penězích z Evropské unie. Inkluzi by podle něj měly platit školy také z jiných zdrojů. „Jednostranná zpráva bez znalosti problematiky,“ reaguje ministerstvo školství.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je dobře, že to řeší i NKU, protože jde o vážný problém. Člověk, který ve vzdělaní nepracuje vůbec nemá představu, s čím se učitel potýká. To co žena nosí ze školy za historky je fakt neuvěřitelný. Stejně jako ovoce do škol, tohle je další finanční průtok, který se míjí účinkem.

0 0
možnosti

P58e43t14r 92A39g65u67l87á94r

18. 10. 2020 18:15

Také nerozumím tomu proč NKÚ neřeší jiné závažnější problémy. Ale dobře, je to státní a neziskový sektor, do kterého stát sype peníze a hospodaří s desitkami miliard. Osobně by mne zajímala otázka na to, co za ty desítky miliard dostaneme my - společnost a co si od toho slibují politici.

0 0
možnosti

Nevím proč se inkluzí vůbec zabývá NKU, ten má přece plno závažnějších povinností. Inkluze na ZŠ je problematická a nemohou za to ani učitelé, ani ministerstvo školství či obce a města. Je třeba vrátit se k vesměs osvědčeným zvláštním školám a nenechat si do toho mluvit těmi co tomu nerozumí. Bohužel i včetně EU!!

6 0
možnosti
Foto

To je novinka, že spoustu peněz spotřebují dobrotrusské organizace na svou vlastní existenci.

3 0
možnosti

V44á51c63l89a54v 56B71o65k

18. 10. 2020 12:55

Ne spoustu, ale jen většinu...

2 0
možnosti

Tyto prasečiny vymýšlejí lidé, kteří se snaží vytvořit prostor pro placené školství.

3 0
možnosti

P68e98t90r 67A44g65u29l32á57r

18. 10. 2020 18:26

Soukromé školství tu je a nepotřebuje vytvo5it žádný prostor.

0 0
možnosti

Problém je ten, že inkludují děti, jejichž rodiče a potažmo děti, nemají zájem na nějakém docházení do školy. A když náhodou tyto děti do školy jednou týdně přijdou, tak je s nimi jen problém - hygiena, nepřipravenost na výuku, vyrušování. K tomu stačí jedno nebo dvě děti s ADHD, a učitelka má dost. Děti, které do normální školy chodit nechtějí, nemají zájem o vzdělání/ protože nejsou motivovány z domova/, jen přidělávají více práce a starostí ředitelům, učitelům , a proto patří do speciálních škol. Jako to bylo dříve. A myslete si, co chcete.

9 0
možnosti

Nejsou na PF ty obory speciálního učitelství zrušené? Něco jsem o tom před lety zaslechl, ale nevím...

1 0
možnosti

Když jsem v r. 1970 začal v ČB chodit do školy, měli jsme v 1. třídě několik opravdu zaostalých dětí, které i špatně mluvily. Téměř nulová schopnost zvládnout čtení, neměly nikdy žádné domácí práce atd. Po půl roce přešly do zvláštní školy a např. Růženka Pýchová pak dělala pomocnou kuchařku ve školní jídelně. Kalo Žiga jezdí s kamiónem a jeho brácha Milan je vyučený zedník. Pokud by v normální škole propadali od 1. třídy, nejspíš by strávili život v lochu. Rozhodně by se nevyučili. A tak by to mělo být i dnes.

10 0
možnosti

Když jsem začal v ČB v r. 1970 chodit do

0 0
možnosti

Inkluzi nám nařídili Němci z EU. Zřejmě ji potřebovali kvůli migrantům. My jsme měli dobře fungující zvláštní školy. Inkluze v Česku je zhovadilost

8 0
možnosti