- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tři roky starý počítač není nic hrozného. Na výuku základů programování kvůli pochopení principu bohatě stačí a ten princip se zas tolik nemění. To, že žáci, kteří sledují a používají počítače nerozeznají reklamu od obsahu, je docela problém, ale v tomhle se snad učitelé vzdělávat nemusí. To snad pochopí každý průměrně inteligentní člověk.
Nechápu to divení že nerozeznají reklamu od zprávy, základ přece tvoří sociální sítě a yotubeři což je v podstatě jen dobře zabalené reklamní zdělení.
Když nebyly k dispozici technické vymoženosti dneška bylo třeba mnohem více číst, vypisovat z knížek, hledat ve slovníku.Taky si povídat s rodiči, kteří si na nás i když byli oba zaměstnaní, dokázalli udělat čas. A na své kantory, kteří nestávkovali za zvýšení platů vzpomínám s ůctou..Dnešek dává možnost zajistit děti materielně nesrovnatelně víc, ale to rozhodně pro ně a jejich všestranný rozvoj nestačí.
Jak je to s informační gramotností u moravských středoškoláků ?
Těch moc nebude, když se k moravské národnosti přihlásilo asi jen půl milionu lidí.
Problém je, že ti, kteří nezažili socík, to je od 55 dolu, neumí rozlišit pravdu a bláboly, protože se je k tomu nikdo nevede a všichni si myslí, že co je napsáno nebo řečeno je pravda. Velkou měrou k tomu přispívá i velice nízká úroveň vzdělanosti lidí. Nejvíc je to vidět na dekadenci západní civilizace, protože ti nezažili socík vůbec.
No, hlavně že budou umět vytvořit prezentaci. To je fakt to nejdůležitější na celém světě. Že nebudou rozumět tomu, o čem tu prezentaci dělají, je přece úplně jedno. :-D
Četl jsem nějakou školní práci mé dcerky, která studovala na MU tuším sociologii. Z formulace těch blábolů, které zřejmě někde opsala, bylo evidentní, že vůbec neví co píše.
"ale i když budou profesí doktoři nebo zemědělci, měli by vědět, jak někdo pro ně systémy programuje, protože oni si je třeba sami budou muset nastavit"
Napravit nebo spíš upravit, protože někteří programátoři jsou schopni vytvořit programy pořádně zmotané?
otazkou je, na co ma skola cloveka pripravit?
na zivot v dobe minule, nebo na budoucnost? Logicky by clovek rekl, ze na budoucnost, protoze v te budou zaci zit a pracovat, odpovida vsak tomuto pozadavku nase skolstvi?
Když to trochu přeženu, tak by škola měla děti připravovat na rozdělávání ohně třením dvou dřívek a stavbu obydlí z větví a drnů. Protože tohle nejspíš mladou generaci čeká, jestli ti uhlíkoví blázni prosadí všechno co slibují.
... Čtenář by dnes AŽ věřil, že se po redaktorech nechce nejen čeština, ale ani matematika a logika, co?..
Třeba jsou to zběhlí učitelé a učitelky, kterých by ve školství rozhodně škoda nebyla.
Jen by měl někdo investorovi uhradit vložené náklady na speciální vzdělání.
A co dělají média proto, aby každý, včetně středoškoláka rozeznal reklamu od zprávy?
Odpověď je nic.
Média se snaží aby reklama vypadala jako zprávy.