Diskuze

Horák: Vyšší výkon pilota není věcí rychlosti

České aerolinie se dohodly se svými piloty, že jim zvýší platy odměnou za větší výkony a produktivitu práce. Celkem zákonitě potom musela přijít otázka podobná těm, které čtenáři iDNES položili zástupci pilotů ČSA Dušanovi Horákovi: Znamená to, že budete létat rychleji? "Vhodnou kombinací linek lze docílit většího počtu odlétaných hodin," odpověděl Horák.Odpovědi zástupce pilotů Dušana Horáka najdete ZDE. Podívejte se na fotografie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan Ondroušek

1. 9. 2001 13:32
Platy, stávka a odbory
Je to prosté. Představte si, že jste zaměstnanec nebo lépe řečeno pilot u ČSA. Chcete větší plat a je celkem jedno jaký. Prostě budete stávkovat, protože kvalifikovaných a vyzkoušených lidí nejsou zástupy, takže vedení má jenom jednu možnost - vyslyšet požadavky, byť budou nemorální. Je to dobře promyšlené a s jako takovým s tím nelze nesouhlasit. Zamysleme se, ale spíš nad tím, proč máme vůbec odbory a s tím i věci jako kolektivní vyjednávání, tu brzdu větších výkonů a většího blahobytu. To je zásadní otázka. O co jde odborům? O vyšší platy o lepší podmínky, budiž. Nebudou-li nestanou se ze zaměstnaců otroci. Možná budou muset víc pracovat a míň stávkovat a možná budou za svoji práci spravedlivěji ohodnoceni. Pokud se někomu nebude plat pozdávat může přece kdykoliv odejít, práce je dost, jenom chtít. Je jistě pohodlnější stávkovat a vymoci si více peněz než hledat jinou a lépe placenou práci. Nebo stejnou práci u jiné společnosti.
0 0
možnosti

black

31. 8. 2001 21:00
platy..
jak uze brat pilot vic jak lekar?? no asi dela u lepsiho zamestnavatele ktery mu ty penize da ne? piloti nejsou statni zamestnanci, ale zamestnanci CSA a.s. ... .ze statni poklady nejde na plat pilota ani koruna..ze vas to nemelo trapit pane "rovnostari"... to se ptejete nekde jinde..
0 0
možnosti

viper

31. 8. 2001 15:25
Kdo bude na řadě dál?
Politikové? Navrhuji jim zvýšit plat na trojnásobek. Aby si nepřipadali jako chudí příbuzní vedle pilotů. Ostatně mají velkou zodpovědnost.
0 0
možnosti

Petr

31. 8. 2001 15:25
Plat lékaře = plat pilota
Vždycky jsou a budou zaměstnání, která budou mnohem lépe placena než ostatní, pak ale nechápu jak může u nás pilot brát pře 60 tis a lékař kolem 20 tis. Zodpovědnost a náročnost obou zaměstnání je stejná, ne-li u lékaře náročnější. Pak tedy vyzývám všechny lékaře, aby se začali chovat jako piloti a požadovali minimálně 60 tis a vyhrožovali stávkou stůj co stůj. Když rovnoprávnost, tak na všech frontách.
0 0
možnosti

Skretak

31. 8. 2001 23:48
Re: Plat lékaře = plat pilota
Nevím, ale srovnávat profesi lékaře všeobecně a piloty mi příjde přinejmenším nesmyslné. Nevím, ale už jenom to když vezmete v úvahu za kolik lidských životů ty lidé v těch kokpitech ručí (a za kolik životů ručí lékař v době výkonu, dejme tomu operace?), jak dlouhým výcvikem (uznávám, že studium na LKF a následné atestace jsou také náročné) a jakými testy (ať už se jedná a psychologické či testy fyzické) museli projít a stále budou procházet až do konce své kariéry a jejich sebenemší chybička končí většinou tragicky (u lékaře - teoreticky, při určení špatné diagnozy či nepovedené operaci lze ještě ledacos napravit), kdybychom pokračovali dále tak učitě příjdeme na to, že v naší rovnici zodpovědnost pilota = lékaře znaménko rovná se, je nesprávné. Tím bych nechtěl říci, že špičkový lékaři ve svém oboru nemají pobírat srovnatelný plat a tyto odborníky se snažit samozřejmě v naší republice, našich nemocnicích. Ale zvýšit plat všem lékařům není určitě správné řešení.
0 0
možnosti

Michal

31. 8. 2001 13:53
Problém není u pilotů
ČSA kupují palivo, platí za letadla a pohonné hmoty západní, tj. světové ceny. Také letenkz se prodávají za světové ceny. Zaměstnanci však, nejen piloti, pobírají daleko méně než je tomu ve světě obvyklé. A přesto jsou hospodářské výsledky firmy ve vážném ohrožení. Zvláštní. Management ČSA by se měl zabývat řízením firmy a ne nutit piloty sponzorovat neefektivnost firmy jinde. Často létám, mám rád ČSA a chloubou ČSA jsou bezesporu piloti resp. jejich vysoká profesionalita.
0 0
možnosti

Art

31. 8. 2001 14:21
Re: Problém není u pilotů
No to je objev. Skoro vsechny ceske firmy jsou malo efektivni a to i tehdy kdyz nektere suroviny kupuji za domaci ceny a prodavaji za svetove na export a nebyt toho ze jsme vsichni placeni mene nez na zapade davno by krachly. To bude asi tim, ze 10 let na prechod ke kapitalismu nestaci a proto se musi stale vyuzivat mensich platu atd. Az vyhodi z fabrik polovinu lidi stoupnou i mzdy, ale kam ta polovina lidi pujde delat ? Do sluzeb jako na zapade ? A kdo ty drahe sluzby zaplati ? Je to kolotoc a ten se nevyresi jen tak za 10 let. Mimochodem CSA jsou na tom mezi ostatnimi leteckymi spolecnostmi dost dobre protoze vubec dosahly zisku, takove AF co stavkuji porad financuje stat a kdyby ne, davno by neexistovaly. Kdyby management ostatnich firem byl tak dobry jako v CSA nemuseli bychom dotovat porad nase fabriky co se potaceji pred krachem, krom Skodovky, kterou maji ale nemci.
0 0
možnosti