- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Další zbytečná a neužitečná profese s diplomem z výdejny diplomů nejmenované pseudouniversity.
Paní promine, ale za mých mladých jsme tak šílená pojmenování jako "grafomotorička" nepoužívali a děti se naučily psát docela slušně (s pravopisem byly někdy trochu potíže).
Soudruh / soudružka / pan / paní (časově a akceptabilně vhodné oslovení doplňte podle vlastního přesvědčení :-) učitelka / učitel nás i mé děti naučili správně a dobře psát i bez takových šílených konstrukcí.
Přeji vám všem krásný den
Hezký večer pane Františku, problém je v rodině. Neřeším pravopis. Dvě děti jsem vychovala, obě VŠ vzdělání. Rukama za těch 35 let ve školství - elementaristka, co tu dnes někdo řeší, nesmysly. Nikdo nic neví. Školství jde do háje.
To už neumějí ani někteří zdejší diskutéři....
Neumí psát,co umí víc? Zakažme psaní, za chvíli to bude zakázat dějepis, zeměpis, fyziku a já nevím co. Zakazujme a přikazujme co je pro život to nejlepší!
Je to vždy v rodině, nikdy ne o škole. Mám dvouletou vnučku a ona čmárá, vidím úchop prstů při kreslení. V pohodě. 4
Dítě, které kde do 1. třídy, by mělo umět držet tužku. Nebude, drží to jako prase kost, kde je problém. Ano, za to může učitel.
"... jak zakázali psát a zakázali zpívat ..." - Karel Kryl, Veličenstvo kat.
Podobnost čistě náhodná?
K peru, píšu PERO, protože jen to donutí písaře držet nástroj správně. Pero plnicí, takové, aby nedovolilo prvňákovi držet nástroj nízko, jako je tomu u PROPISEK. Ani t.zv. čína není vhodná, čím níže nástroj drží, tím je písmo menší. Pro čitelnost u malých žáčků musí mít 5mm. Jinak si nejsou schopni po sobě přečíst. Myslím, že by se měl NĚKDO psacími nástroji zabývat, doporučit pro 1.až 3.ročník pero, teprve po zautomatozování písma by byla vhodná na př. čína. V MŠ je první filtr držení, pastelky se drží stejně jako pera, nedovolit držení 3mi prsty, prostředníček musí být pod tužkou. Vím, o čem mluvím, napravovala jsem držení tužky u dětí 35 let. Stačí poučit rodiče a potom na tom trvat. Z MŠ už by měly děti přijít v cajku
Tak to přeci bývalo, v první určitě a ve druhé asi taky jsme psali plnícím perem. Až teprve když jsme psali pěkně a nekostrbatě, tak jsme směli psát čínou. Ale to bylo za komunistů, což je dnešní optikou špatně.
Dnešní děti nesedí u televize, ale u počítače
V současné době je u dětí asi tak 50x více diagnóz než za mého dětsví. Dnes v podstatě nejsou nechytré děti, ale děti s diagnozou. A neschopnost dětí mluvit, kreslit, zavázat si tkaničku apod je neschopností rodičů.
Tehdy se zachytávaly jen extrémy. Moje maminka vzpomíná, jak mě v 1. čtvrtletí první třídy chtěla učitelka poslat do zvláštní, protože mi nesedly množiny (tehdy čerstvá móda v didaktice). Jinak jsem matematiku miloval a šla mi. Vystudoval jsem technickou VŠ vč. pěti semestrů matematické analýzy a jednoho semestru lineární algebry a dnes se na to dívám s úsměvem. A diagnostikovaný dysgrafik jsem nebyl, přestože u každého (až na výjimky vždy gramaticky bezchybného) diktátu byla poznámka "Písmo!". Teď už vím proč - nemiloval jsem nijak zvlášť ani kreslení.
Ja taky radeji koukam na tv, nez neco cmaram na papir. ....
Zrovna včera jsem se o tom bavil po tréninku s klukama a Ti mi naopak říkali, že jejich děti již televizi de facto vůbec nesledují, žádné filmy neznají, ale koukají už jen na youtubery.
Jo, televizi taky nevedu.... páč všechno, co mě zajímá, je stejně na netu. Youtube je velmi užitečný, ale youtubery typu „mažu si nutellu na gezicht“ považuji za vývojovou úchylku.
U nás doma by si paní profesně "pošmákla'. Muž levák jak poleno. Já smíšený levák - hodně věcí dělám jako praváci, stříhání, krájení, dokonce mám dominantní pravé oko. Starší mládě se profiluje na praváka, ale raketu na líný tenis chytá do levačky :-)