Diskuze

Velký test carsharingu: v centru Prahy seženete auto do deseti minut

Když přijedete do Prahy vlakem nebo autobusem, pokračovat v cestě můžete hromadnou dopravou, taxíkem, anebo pomocí takzvaného carsharingu, tedy sdílení aut, jehož nabídka stále roste. V hlavním městě dnes operuje hned několik společností, jejichž rozmanité služby se redakce iDNES.cz rozhodla otestovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P38e15t71r 76B31á66č10a

18. 9. 2018 22:55

Jeste pul roku ten clanek tady prizivujte, stejne s tim nikdo jezdit nebude, mate to marny alternativci.

0 0
možnosti

A není lepší jet z Florence do Stromovky tramvají? Případně dvě zastávky metrem a pak buď jednu tramvají nebo to dojít?

0 0
možnosti
Foto

Měl jsem starší diesel od BMW. Prakticky nonstop v servisu, takže jsem začal s jeho využíváním podstatně šetřit. Pak jsem se zaregistroval u C4W a občas si půjčil jejich auto. Postupně jsem využíval prakticky celé jejich portfolio. Začal jsem s Citigem, ale když jsem kupoval lednici, využil jsem Transportéra. Absolvoval jsem i jízdu e-Golfem na Vysočinu a zpět. V konečném důsledku jsem se rozhodl auto prodat a nárazově využívat sharing. Je pro mne výhodné mít nový vůz a nestarat se.. jednou věcí jsou opravy, POV, známka, pneu, apod. Ale věcí druhou jsou defekty - když jsem počítal nové a nové šrámy na svém předchozím voze, docházela mi trpělivost. U půjčeného to neřeším.. Další výhodou jsou zóny - pracuji na Žižkově a když občas nestíhám, MHD jedu cca 75 minut, vezmu nejbližší auto a za 30 minut jsem v práci..R^

2 0
možnosti

pane Hochmuth.... na jaké pozici u C4W pracujete?

0 0
možnosti

Tak hlavně, že to je káršéring :-)

0 1
možnosti

To si za ty prachy raději zavolám taxi u něj navíc nemusím řešit, kde ho najdu a kde ho pak mám odevzdat...

2 0
možnosti

Zas tolik to nestojí. Co na to taxikáři? :-)

0 0
možnosti

P10e35t68r 73B19á92č38a

8. 9. 2018 10:53

Do toho muze sednout fakt jenom "elita", stejne jako na ruzovy kolo.

4 2
možnosti

Tak s tímhle naprostý souhlas.

0 1
možnosti

Carsharing je založen podobně jako bikesharing na tom, že provozovatelé budou chtít vycucnout dotace a výhody od kamarádů na radnicích na úkor ostatních. Ostatně, třeba Auto na půl patří Zeleným a proto teď mají nesmyslné výhody na modrých zónách i v Brně. A JO je na tom podobně, ale funguje více komerčně. Samozřejmě nejde o "sdílení", ale o půjčovnu, jen počítanou jinak. A hlavně je to až na výjimky (auto na půl např po krátké jízdy po městě) příšerně předražené. Zkuste si to půjčit třeba na víkend či dovolenou když najedete stovky či více km... Je to alternativa pro pár lidí,kteří ve velkém městě auto nemají a občas ho potřebují. Ale v takovém případě stejně poslouží buď taxík nebo normální půjčovna.

14 2
možnosti

K69a97r26e83l 58F74a93j12t

8. 9. 2018 13:15

Hlavně by měla to měla být "normální" půjčovna, která ke své činnosti nezneužívá veřejný prostor a ještě z toho dělá výhodu. Než mi začnete někdo psát, že jiná auta na ulici (a radši nedomýšlím modré zóny) stojí taky, tak jen dodám, že tady se na tom veřejném prostoru ta služby přímo poskytuje, normálně kdokoli jiný od potřeb pro stavbu, umístění zahrádky nebo reklamy musí platit. Oproti té "normální" půjčovně tak získávají výhodu v tom, že si auta prostě někde odloží a nemusí platit kvanta prostoru na jejich "uskladnění" ... a že vím o čem mlluvím, autopůjčovnu jsme skoro patnáct let provozovali.

6 1
možnosti

Mám pro vás špatnou zprávu, pokud namáháte své oči tím, že se snažíte koukat do mobilů kolemjdoucím, jste jedním z budoucích adeptů pro toho očního lékaře... nehledě na to, že je to prostě neslušné.

0 0
možnosti

jak tady nekdo psal o sdileni manzelek a manzelu - tak to si myslim neni vubec spatny napad pro napsani aplikace. to by mne zajimalo vic (tedy krom me partnerky)

1 0
možnosti

Kdo sdílí, musí taky zdílet, takže i manželka bude součástí aplikace.

0 0
možnosti