Diskuze

Budeme protestovat, hrozí vysoké školy

Přestože se Špidlova vláda zaštiťuje prioritou školství, situaci škol nemá pod kontrolou. Na podzim stávkovaly základky, nyní demonstrací hrozí vysoké školy. Musíme stupňovat tlak na politiky, jinak s financováním fakult nic neudělají, zní hlasy z mimořádného sjezdu Vysokoškolského odborového svazu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

himeji

4. 11. 2003 19:59
Samozrejme ze skolne
Na univezitach by melo byt bez trapne socialni diskuze skolne. Je zrejme, ze nase skolstvi silne postrada finance a nase ekonomika neni dostatecne silna, aby mohla tohle vsechno ufinancovat.
Duvody pro zavedeni skolneho krome nedostatku financi v statnim rozpoctu:
 
1) Lide s VS dosahuji daleko vyssich platu a pozic nez lide bez VS - tudiz mohou i daleko lepe splatit pujcku a navic je nemoralni aby bylo studium techto jedincu placeno i z dani lidi, kteri VS nemaji (a tudiz maji i mensi platy a horsi mista)
 
2) Vysokoskolsti ucitele jsou diky nedostatku financi ve skolstvi platove diskriminovani, a rozdil mezi jejich soucasnou mzdou a "trzni" mzdou daruji studentum, coz je take nemoralni.
 
3) Hodnotu za hodnotu. Vzdelani je nejlepsi investice jakou clovek muze udelat. Skolne vyjadri hodnotu vzdelani a studenti si ho zacnou vice vazit. Odpadnou flakaci a zkvalitni se vyuka a studijni prostredky.
 
Pozn.: se zavedenim skolneho by stat mel zajistit dostupnost pujcek na studium nez ho bude moci nahradit soukromy sektor.
  Pro lidi, kteri by chteli napadnou mou osobu misto toho aby se zamysleli nad predlozenym argumentem podotknu, ze ano, vystudoval jsem VS a zadarmo, nicmene bych byl ochoten za VS platit skolne, petici proti skolnemu jsem odmitl podepsat. A argumenty, ze je treba o tom nechat rozhodnout studenty je jako udelat kozla zahradnikem.
0 0
možnosti

Andrewik

4. 11. 2003 18:14
Školství=chudoba ???
Situace v našem školství je naprosto neúnosná, pokud člověk vystuduje VŠ a získá několik titulů a na té škole zůstane jako vyučující, je normální aby bral 16 000 hrubého ??? Vždyť je to vizitka českého národa a měli by to být nejschopnější lidé u nás. Dnes bohužel platí, že učitel je stejně vážený, jako uklízečka a pokud se na tom něco nezmění, tak tady za chvíli budou učit jenom důchodci a lidi bez dostatečného vzdělání...
0 0
možnosti

Jan Hus

4. 11. 2003 16:04
Neschopní stávkují
A je to zase tady, naši učitelé, kteří nás mají připravit na to, jak léčit lidi, jak stavět a projektovat, jak vést podniky, jak organizovat lidi, jak být ziskový...., tohle všechno nás naučí, ale sami to prakticky nedokážou. Příklad: z vlastní zkušenosti vím, že při obchodním jednání s Karlovou Univerzitou nejeví tato instituce sebemenší zájem fungovat tržně, využívat svých současných aktivit a prostorů k tvorbě zisku. Takové škole bych s prominutím nasr...
0 0
možnosti

macho77

4. 11. 2003 17:05
Re: nejsem si jist..
..jestli skola ma tvorit zisk zpusobem ktery jsi naznacil ve svem prispevku. Preci jen jsou to nekomercni instituce a jejich prijmy by mely byt tvoreny zejmena z rozpoctu - samozrejme na zaklade definovanych kriterii, ktere jsou  platne pro vsechny.
0 0
možnosti

Janovan

4. 11. 2003 14:32
ŠKOLNÉ
Doufám, že taky budou studenti stávkovat:
1) Za zavedení školného. Samo s celkovým systém podpory pro chudé...
2) Dále pro degeregulaci nájemného tak, aby bylo možné snadněji zavést systém, kdy nárok na kolej budou mít maximálně prváci a to bez rozdílu.
3) Za to, aby ve vedení všech škol byli zastoupeni schopní manažeři.
4) Za to, aby na konci každého semestru u každého předmětu byla studenty poskytována zpětná vazba přednášejícímu i nadřízenýmu...
0 0
možnosti

Martucha

4. 11. 2003 14:37
Tak kdy to bude?
SOUHLASIM SE VSEMI BODY, KDY BUDE KONECNE ZAVEDENO SKOLNE PRO STUDENTY VS???
0 0
možnosti

pan_otaznicek

4. 11. 2003 13:39
ja do zadne stavky nejdu
at si to panove nahore vyridi mezi sebou a netahaji do toho studenty.
0 0
možnosti

Ppepíno

4. 11. 2003 12:50
vysoké školy
souhlasím s uvedenou stávkou vysokoškolských odborářů za předpokladu, když dokážou vysvětlit, z čeho bude profinancována chyba při přijímacích zkouškách na právnické fakultě, kdy bylo přijato třista studentů navíc.
0 0
možnosti

Otto16

4. 11. 2003 13:45
Re:
Jedna fakulta na jedne VS udelala chybu a kvuli tomu maji byt postizeny vsechny skoly? Takto ad absurdum neuplatnoval princip kolektivni viny ani komunisticky rezim. Tech tri sta studentu navic si ke vsemu Karlovka vyresi sama a netvrdi, ze kvuli tomu ma nejake vyrazne financni problemy. Take nesmime zapominat, ze naklady na vyuku 300 studentu jsou naprosto zanedbatelne v celkovem hospodareni takovehoto ustavu.
0 0
možnosti