Vyšetřování Hlinkovy nehody se protáhne

  • 13
Soudní znalci při dodatečném ohledání místa činu na silnici u Karlových Varů doplňovali mozaiku, která pomůže objasnit smrtelnou autonehodu hokejového trenéra Ivana Hlinky. Už je však jisté, že vyšetřovatel případ neuzavře v běžné lhůtě.

"Policie požádá dozorujícího státního zástupce o prodloužení termínu kvůli náročnému zpracování posudků," řekl šéf karlovarských kriminalistů Petr Marek. Předpokládá, že vyšetřovatel věc vyřídí do konce roku.

Původně měla policie uzavřít případ zastavením trestního stíhání, přestupkovým řízením či podáním návrhu na obžalobu do 16. listopadu. K tomu však potřebovala zdravotní, dopravní a strojírenské expertizy.

"Předpokládám, že posudky budou hotové do dvou dvou měsíců," řekl soudní znalec z oboru silniční dopravy Bohumil Málek z Mariánských Lázní. Z parametrů, jako je sklon vozovky i míst mimo komunikaci, znalec propočítá přesnou rychlost Hlinkova superbu.

Názor expertů změnil směr kauzy Hlinka

Parametry, které soudní znalec a jeho konzultanti z Ústavu soudního inženýrství v Brně naměřili, mají také vliv na brzdné součinitele nebo pohyb vozidel po střetu.

Ke zjištění rychlostí, jakou Ivan Hlinka před srážkou s avií jel, napomůže spolupráce policistů s automobilkou Škoda. "Škodováci disponují přístroji, které vytáhnou parametry z palubního počítače v superbu," řekl kriminalista Marek.

Slovo při objasňování dopravní nehody ze dne 16. srpna dostanou i dva soudní znalci z oboru zdravotnictví. Zpracování znaleckých posudků navrhl vyšetřovateli advokát obviněného řidiče Jaroslav Krůšek.

"Expertiza posoudí, zda bylo Hlinkovo zranění od počátku neslučitelné se životem, nebo se na smrti podílely i jiné okolnosti," vysvětlil advokát.

Dopravu při silniční uzávěře na místě srpnového neštěstí řídilo sedm dopravních policistů. Většina řidičů si z přítomnosti policie nic nedělala. "Dívejte se, jak šoféři jezdí, polovina z nich nemá zapnuté pásy," podivovali se soudní znalci.

Vyšetřování nehody Ivana Hlinky nabralo nový směr. Odborníci řekli, že nákladní avie směla při odbočování přejet plnou čáru. Nesměla ale při tom ohrozit auta v protisměru. Do kopce na Prahu vedou dva pruhy, dolů na Karlovy Vary jen jeden, 19. října 2004.

Vyšetřování nehody Ivana Hlinky nabralo nový směr. Odborníci řekli, že nákladní avie směla při odbočování přejet plnou čáru. Nesměla ale při tom ohrozit auta v protisměru. Do kopce na Prahu vedou dva pruhy, dolů na Karlovy Vary jen jeden, 19. října 2004.

,

Video