- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Populace stárne + hromadná doprava se moc nezlepšuje => bude víc řidičů, kteří by už za volant sedat neměli.
Řešením je místo megalomanských staveb pro osobní dopravu budovat kvalitní síť veřejné dopravy. Na druhou stranu, politiky by k tomu někdo musel dokopat. A sami staří lidé často volí v tomto směru nesmyslně, například ve středočeském kraji Ratha, který se zřejmě snaží veřejnou dopravu pohřbít.
Zaráží mě (nebo vlastně už ani ne) ABSOLUTNÍ XENOFOBIE ke všemu co není mladé, bílé, heterosexuální, krásné a pro většinovou společnost přijatelné. Média si vždy vyberou rádoby senzaci (84 letá řidička), do které se hned všichni všeumělci navezou. A nejvíc o důchodcech "z Kauflandu" kecají zdá se ti, kteří - ač to nepřiznají - Kaufland navštěvují neméně často.
Přitom se na té nehodě nestalo nic neobvyklého. Co by na té zprávě bylo zajímavého, kdyby šlo o 34 letou řidičku, nebo 34 letého řidiče? Omyl - nehodu - může způsobit každý. Víme, jak dlouho tato řidička jezdila naprosto bez problémů a bez nehod? Víme, jestli příčinou nehody byl její zdravotní stav?
Všem diskutujícím, kteří tady pějí moudra bych přál, aby jednou - pokud se toho vůbec dožijí - byli v 84 letech v takové kondici, jako třeba je ta stará paní.
A našim médiím bych přál, aby psali o skutečně zajímavých událostech a ne o tom, že někde bourala 84 letá paní, nebo plešatý blonďák, nebo jednoruký Rakušan ... atd.
Tak starých žen moc po republice nejezdí, tak je to pravděpodobně paní, která bourá na křižovatkách v Šumperku pravidelně každý rok.
A ubohý článek. Račte se podívat do statistik nehod, kolik jich mají na svědomí senioři a s jakými důsledky. Chybu může udělat každý. Jen mezi těmi seniory (dnešními) těžko najdete hovádka, kteří červenou ignorují záměrně, ať na křižovatkách či přejezdech, nebo si z toho dokonce dělají sport. Také většinou nemají potíže s bodovým systémem a osobami blízkými. Ještě jsem neviděl seniora, kterému by se auto periodicky nafukovalo basy tuc, tuc, tuc. Že takovýto řidič nemůže slyšet nic z okolního provozu, to nikoho nezajímá. Prostě teď jedu já a ty, dědku či bábo, co se tady vůbec motáš! A na povolené 130 jedeš 100 místo 150, k čertu s tebou.
Proto navrhuji - okamžitě po odchodu do důchodu tyto osoby zbavit svéprávnosti a internovat do pracovních táborů. 3x denně podávat hrnek melty a krajíc chleba. To by bylo, aby dlouho ujídaly.
" ...až se tobě třásti bude ruka, koryto ti synek udělá..."
...to je všechno hezký, a kolik těch seniorů jezdí...a to, že udělají chybu, je bohužel pravděpodobnější, než u těch ve středním věku či mladších. Při stylu současných lékařských prohlídek, kdy stačí, aby rozeznal červenou a zelenou, se není co divit. Vím, co říkám - můj strýc,(83 let),kterého máme všichni hodně rádi, způsobil podobnou nehodu - prostě přehlédl semafor...potom při vyjíždění z parkoviště odřel jiné auto a pak naštěstí přestal jezdit, protože se mu zhoršil šedý zákal...není potřeba nikoho posílat do pracovních táborů, stačilo by dělat pro starší řidiče povinné přezkoušení a zpřísnit zdravotní prohlídky, aby to nebyla pouze formalita...
a hlavně kdo jí ho dal
84 let, duchodkyne, ve slabem socialnim voze fabia. Sem fakt zvedavej pani novinari, jak tuhle napasujete do svych obvyklych stvavych tabulek drahe auto-manazer-pirat-nedodrzuje rychlost-zere deti..
Naopak, babka je hrdinka, co naše silnice zbavila toho zlýho motorkářskýho piráta, co určitě jezdí dvoustovkou a žere děti i s kočárkama.
tentokrát přežil. Řidičák do 60ti, potom každý rok přezkoumání způsobilosti v podobě nejen lékařské prohlídky, ale též povinné jízdy v autoškole a vyplnění jednoduššího testu.
I ty jeden , taky si chceš vydělat ?
na které myslím má chodit 1x za dva roky... To je přesně ono : pane doktore já jezdím okrskama jen na chatičku neberte mi to ho nebo se nedožiju vánoc, pak si babča vzpomene že mají v Kaufladnu cukr za 10 a maže pro ně a je průser.
V jejím věku už každý rok, tuším. Nicméně pravda, můj táta je taky nesoudný "závislák" na volantu. Po aneurismatu a následných potížích s hlavou po několika anesteziích už taky není v nejlepší kondici, ale nedá si říct a pořád chce řídit. Doufám, že nikomu neublíží.
Co čekáte od 70 letých řidičů autobusů, dodávek atd.? Že budou stejně pozorní a akční jako vy?
Když vidím strýce, kterýmu je 76 let, jak leze z Fabie a přitom pořádně nemůže chodit kvůli artróze, tak bych mu ten řidičák nejradši zahodil!
Osobně si myslím, že řidiči po 70. roce života by měli ŘP odevzdat.
Zatímco někteří místo ŘP odevzdávají kamsi mozek...
Musíte být přičinlivější, aby jste je měl !