Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Řidič poslechl policistu a rozbil auto. Zavinil si to sám, říká policie

  • 116
Pavel Šedivý z Nejdku uposlechl pokynu dopravního policisty a objel se svým autem havarovaný náklaďák po chodníku. Přitom si ale rozbil auto, oprava ho stála 13 400 korun. Podle policie si za to ale může sám.

Kamion se srazil v polovině března se škodou favorit u fotbalového hřiště v karlovarské čtvrti Stará Role. Oba vozy zatarasily Vančurovu ulici. Pavel Šedivý se místu nehody snažil vyhnout, ale v cestě mu bránil havarovaný návěs.

"Na místě řídil dopravu policista a pouštěl z protisměru vozidla. Pak mně a dalším autům ukázal, že máme objet místo nehody přes chodník. Když jsem najel na vyvýšený obrubník, přední kolo sjelo a já uslyšel ránu," popsal začátek svých problémů Pavel Šedivý.

Teprve později řidič zjistil, že mu jeho mitsubishi táhne doleva. Vrátil se tedy na místo, kde najel na obrubník. "Policisty, který řídil dopravu jsem se zeptal, co mám dělat. Řekl, ať se obrátím na dopravní inspektorát," uvedl Šedivý.

Tam nahlásil celou událost jako dopravní nehodu, při které si rozbil auto. Oprava tlumiče a levého ramene ho stála 13 400 korun. Vyšetřování nehody policisté ukončili 13. dubna. Dospěli k závěru, že se jí účastnilo i Šedivého vozidlo a celou věc předali magistrátu do správního řízení. Úředníci zatím nerozhodli. Podle policistů si ale za nehodu může Šedivý sám a tudíž si má škodu i zaplatit.

Na místě nehody hovořil Šedivý i s řidičem havarovaného nákladního auta. Dozvěděl se od něj, že si nájezdem na obrubník poničilo auta více motoristů. 

Pokyn policisty nezbavuje řidiče zodpovědnosti

Vedoucí dopravní policie Karlovarského kraje Pavel Žíha říká, že takové případy běžné nejsou a nezbavují řidiče odpovědnosti. 

"Zejména, když jej policista posílá přes chodník nebo rozkopanou silnici. Pokud by řidič řekl, že se bojí jet například kvůli nízkému podvozku, museli by policisté najít jiné řešení," vysvětluje Žíha.
 
Za pravdu dal šéfovi krajských dopraváků i vrchní komisař Jan Melša z pražského policejního prezidia. "Je rozdíl, zda policista udílí pokyn při řízení dopravy. Například na křižovatce. Anebo jestli pouze ukazuje řidiči možnou cestu, kudy může v případě nehody kritické místo objet," uvedl komisař.

Řidič je podle něj tím, kdo by měl znát možnosti daného vozidla. Pokud nemůže z nějakého důvodu objet překážku navrhovanou trasou, je na něm, aby tudy nepokračoval a policistu na to případně upozornil. Když tak neučiní, je odpovědnost na něm. 


Video