Obhajoba podle něj stížnost odůvodní asi do týdne, pak o ní Fiala rozhodne.
Řidič podle policie zavinil tragickou nehodu tím, že jel dvakrát vyšší rychlostí, než mu dovolovaly předpisy. Při nehodě dva lidé zemřeli a tři byli zraněni, dva z nich těžce. - více zde
Pokud soud uzná řidiče vinným, hrozí mu tři roky až deset let vězení a zákaz činnosti. - více zde
Ačkoliv obvinění padlo teprve před týdnem, vyšetřování je v podstatě u konce. U výslechu už byli vesměs všichni svědci, policie s obviněním čekala jen na zpracování klíčových znaleckých posudků.
První z nich byl hotový v květnu a potvrdil zjištění Drážní inspekce o tom, že tramvaj i koleje byly technicky v pořádku. Druhý soudní znalec zkoumal techniku jízdy a rychlost, přičemž stěžejní posudek dokončil v těchto dnech. I on se shodl s Drážní inspekcí, podle níž nehodu zavinila vysoká rychlost soupravy.
Podle drážních inspektorů jela při vykolejení rychlostí 32,1 kilometru v hodině, ačkoli je v osudném místě povolena maximální rychlost patnáct kilometrů v hodině. "Skutečně byla prokázána o sto procent vyšší rychlost," prohlásil Fiala. - více zde
Řidič nebyl pod vlivem alkoholu a půl hodiny před nehodou měl krátkou přestávku. Po nehodě se zhroutil. Podle mluvčí dopravního podniku šlo o bezproblémového zaměstnance. Do vyřešení případu mu bylo odebráno oprávnění k řízení tramvaje.