- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bývalo zvykem, že se staré,přerostlé, do silnice rostoucí a poškozené stromy kácely. Přestože je takových nebezpečných stromů čím dál tím více, tak jednat o pokácení je natolik náročné, že to každý raději vzdá. Kdo chce takový starý strom pokácet, tak si musí pozvat dendrology, těm velmi slušně zaplatit,poté oznámit na obecním úřadě kam strom katastrálně patří, odbor životního vyšle ochranáře přírody, zajistit bezpečnost na komunikaci a nakonec si nechat strom pokácet pokácet,pokud si na něj sám netroufne.Ve finále vyjde 1m3 na dva tisíce a dřevo zpracované i s dovozem je za polovic.
Poslední větou jste sám odhalil důvod těchto obstrukcí - spousta vyčůránků si takhle zajišťovala přísun levného dřeva pod záminkou jeho nebezpečnosti. Vyvrcholením byla jedna vesnice někde na Kladensku, která kvůli přestárlosti nechala vykácet alej sedmnáctiletých topolů.
Stromy podél silnic se mají udržovat podle jejich stavu, ne pro kšeft. Je mi líto, že pak musíte kupovat dřevo dráž, ale silně nesouhlasím s tím, aby se na tom cokoli změnilo.
V sobotu to bylo na II/150 přes Drahanskou vysočinu mnohem zajímavější, silný vítr, náledí, mlha, na stromech podél silnice velká vrstva námrazy. Ještě že ty větrné elektrárny jsou od silnice dál. Potkal jsem tam 2 auta s rozbitým čelním sklem od zlomené větve s kusy ledu. Nechápu, že ty stromy občas neprořežou, tohle je tam každou zimu.
Nemá. Vyjíždí přece z místa, které není definováno jako komunikace