- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Předpokládám, že závěs troleje na onom domě bude přes 50 let starý. Tedy z doby, kdy zde byla vystavěna dvoukolejná trať a kdy se přestalo jezdit přes Horní náměstí ... Došlo k přetržení nosného lana troleje. Závěs na domě zůstal v pořádku. Došlo k výměně lana, které se pověsila na původní "oko" na domě... Napájecí kabely zatím nebyly uvedeny do původního stavu.
Zajimave je spise to, ze dum je chranena pamatka a pritom dovoli na nej uchytit konzoly trolejoveho vedeni. Zkuste si na pamatkovy objekt pristavet nebo namontovat neco, co se pamatkarum nebude libit.
To trolejové vedení je tam už desítky let. A kdyby se nemohlo uchytit na památkoě chráněný dům, tak by centrem Olomouce nikdy žádné tramvaje nejezdily.
nicméně zdejší plebs již majitele lynčoval a požadoval pro něj minimálně žalář.
Před měsícem jsem se na ten dům náhodou díval. Jeho horní okrasný štít (myslím ozdobnou zeď těsně pod střechou, která se bohužel zřítila na chodník) byl velmi nakloněný směrem do ulice. Připadalo mi tehdy, že snad musí každou chvíli spadnout. Také celý dům (na fotkách to není tak zřejmé) se ve skutečnosti naklání dopředu do ulice. Toto odchýlení zdi je největší v nejvyšším patře domu a vyniká při srovnání s kolmou zdí sousedního domu. Dům je takto nakloněný už mnoho let.
Bohužel jsem tehdy mylně předpokládal, že horní štít je s ohledem na svůj velký náklon a náklon celého domu technicky zajištěn proti pádu. Mrzí mě, že při pádu štítu někdo zahynul.
Podle mého názoru majitel domu moc dobře věděl o reálných rizicích na domě tj., že celá přední stěna domu je nakloněná do ulice a že dům je hodně starý, tj. postavený podle předpisů starých sto let a více. Neobvykle velkého náklonu horního okrasného štítu by si všiml každý laik. Když přizná, že něco věděl a nic neudělal, je to trestný čin.
No, od dopravního podniku, je to tedy tuplem nezodpovědnost, napínat o takový barák svoje lana....
tu trolej ukotvenou na domě. už nic nebrání, aby si tramvaj udělala z baráku tunel
Mno ja sice nikdy neexceloval z cestiny, ale tomu opravdu nerozumim.Autor chtel rici ze pred par lety postavili k rekonstruovanemu domu falesnou stitovou stenu technologii 19-teho stoleti? Tomu dnes snad uveri jen dusevne prosty clovek. Pokud vim, tak dnes se "falesna" pruceli tvori tak,ze se vykucha vnitrek domu a nechaji se jen obvodove zdi, pripadne jen nektera obvodova zed a za ni / uvnitr nich se postavi nova stavba. Je zajimave ze dokud nebyla stavba vevnitr vykuchana,tak barak drzel urcite par desitek let i stema tramvajema,takze muj lajcky odhad je ze pri rekonstrukci jen vykopali vnitrek, na poradne zpevneni a kotveni pruceli se vyprdli (hlavne levne), zvlaste pak na tom pruceli jeste nechali zavesene nosne draty vedeni tramvaje. A po par letech se ty vibrace musely projevit na takto uvolnene volne stojici stene... takze pane statiku, vratte licenci a supajdy utracet penize, ktere vam zaplatili tza ten posudek, a po cete muzete vzit pilir mostu a obvinit ze bez neho spadnul.
Ne, ne, ne, uplne splatne. Nikdo ted nic nekuchal, ten barak je v puvodni podobe, dostal pred par lety jen novou fasadu. Tam, kde se pise o 19. stoleti, tak se pise o tehdejsi rekonstrukci jeste starsiho baraku, kterou se dostal do dnesni podoby. Takze pane mastre rea, vratte obcanku, vysvedceni ze ZS a nebo aspon nepijte.
skoro nikde, kde jezdí tramvaje, nebyly domy stavěné na otřesy a takový provoz...
Jak si mohli dovolit stavět v 19.století tehdejšími metodami-hrůza.Kdyby použili současný způsob výstavby tak ta paní mohla žít.To je tak,když se to fláká.Navíc popletli stěny.Není zvykem štítovou stěnu s tolika okny neumísťovat do ulice.Jeden by řekl,že ta stěna nebyla vůbec štítová a navíc falešná.Je to uliční průčelí s vysokou atykou.Na tu výšku je však dost tenká.Závěs troleje je nízko.Nemusel mít rozhodující vliv na pád atyky.Chtělo by to podívat se na kvalitu zdiva ve spáře atyka-stěna strop a hlavně atyku staticky posoudit.
Máte pravdu. 20 cm moderního současného zateplovacího polystyrénu by ztlumilo ten náraz a paní by určitě přežila.
Kupodivu stavebnictvi neni exaktni veda a tak se prijima jista mira rizika. A az spocitate dlouhodoby vliv otresu projizdejici tramvaje na stitovou stenu z 19. stoleti, tak asi dostanete nobelovku.
No jó, starej postup. Tehdy holt ještě neprodávali v Bauhausu YTONG a nezateplovalo se dvacítkou polyšem. Dneska by to jináč drželo.