Diskuze

Nezaplatíte pokutu, přijdete okamžitě o řidičák, zvažují dopravní experti

Policisté by v budoucnu mohli řidičům, kteří nebudou mít na zaplacení blokové pokuty na místě, zabavovat řidičské průkazy. Motorista by dostal náhradní doklad na dojetí domů a řidičský průkaz by získal zpět až poté, co by pokutu zaplatil, navrhuje meziresortní dopravní komise.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RB

Radka.seznam

20. 9. 2010 15:54
To snad ne!?

8-o To si snad dělají legraci.... Rv

0 0
možnosti
P

perendab

15. 9. 2010 21:45
Dotaz

Do když policajt něco poplete, bude následovat taky takový brutální postih? Při IQ policie by ni museli za měsíc zrušit.

0 0
možnosti
PO

pavlik12

17. 9. 2010 12:28
Re: Dotaz

Ne,

za chyby policistu plati po prohranych soudech ministerstvo vnitra - ze statniho rozpoctu = nasich dani.

Rad bych se dozil stavu kdy za chyby y omly budou platit primo policiste/urednici ...

Typicky pokud dopravak na ulici nespravne oznaci vozidlo za technicky nezpusobile. Aby ze sveho zaplatil odtah, STK a usly zisk vlastnika/ridice.

0 0
možnosti
D

Djeda

14. 9. 2010 22:45
Všechno to,

co se odehrávalo po "vítězných volbách" v r 1948 si vaše generace zřejmě zopakuje po vítězných volbách 2010. Inu - každá generace si musí nasekat vlastní chyby. Doufám, že to dojde až k novodobé TOTALITĚ a policejnímu státu EU.    

0 0
možnosti
B

bambasmeister

14. 9. 2010 13:46
bodejt by jo

Bodejt by jo, kdyz vetsinou sotji za bukem s radarem. Ja zase znam minimlane deset lidi, kterym prestupek ve spravnim rizeni uznan nebyl ;)

0 0
možnosti
B

bambasmeister

14. 9. 2010 13:42
a jeje

Jenze to odporuje s tim, ze chci projednavat prestupek v rizeni... na to mam plne pravo. Odmutnu podani vysvetleni na miste a prestupek by pak mel jit do rizeni. Jak budou postupovat v tehle situaci? Nas*r.at

0 0
možnosti
SH

Babul

14. 9. 2010 19:00
Re: a jeje

Ty hrdino, oni tvoje vysvětlení vůbec nepotřebují. Zastaví tě, sdělí co jsi provedl a tedy za co ti ukládá pokutu, ty máš PRÁVO, nikoliv povinnost se k věci vyjádřit, zda pokutu chceš zaplatit na místě nebo nikoliv. To ti dají podepsat. Pokud budeš mlčet - skvělá volba, pokud nic nepodepíšeš, ještě lepší. Oni si tam napíší, jak to probíhalo a správní orgán rozhodne. Ty tam nemáš nic, policie vyjádření nejméně dvou policistů. Takže ve výsledku se bude věřit tobě, že? Choď po zemi!

0 0
možnosti
VP

vasapro

14. 9. 2010 10:53
mno

pokud budou mit policajti platebni terminaly po ruce, tak jim pokutu milerad zaplatim ... hotovost vetsinou zadnou nevozim ;-)

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

14. 9. 2010 11:47
Re: mno

ano, v okamžiku, kdy terminál budou mít VŠECHNY hlídky, je zabavování řidičáku smysluplným řešením. obvykle s sebou nevozím tisíce v hotovosti pro případ, že mě chytnou, že jsem kolem značky "začátek obce" projel 60, nadruhou stranu, zaplatit pokutu na místě kartou je pro všechny nejjednodušší řešení.

pokud by ale brali pouze hotovost, tak jde o řešení neakceptovatelné

0 0
možnosti
PK

kakaki

14. 9. 2010 10:30
Ta nová košťata

ve vládě se snaží všemi prostředky na sebe upozornit. Jen přemýšlení jim nejde. Bojím se aby za tu chvíli, co tam budou, nenapáchali víc škody než užitku.

0 0
možnosti
JF

honzaf

14. 9. 2010 8:30
Nesmysl

Co je to za nesmysl? Proti blokové pokutě není odvolání. Takže když si myslím, že jsem nic nespáchal a nezaplatím hned (čekám na správní řízení), tak mi za trest seberou řidičák?

0 0
možnosti
PN

Neumětel

14. 9. 2010 9:15
Re: Nesmysl

Tento příklad se tam NEPOPISUJE. Jde o situaci, kdy přestupek uznáš, ale místo zaplacení na místě si všezmeš složenku (kterou pak někteří nezaplatí). Tak ti s tou složenkou seberou řidičák a až dojdeš zaplatit, dostaneš jej zpět.

0 0
možnosti
V

vItava

14. 9. 2010 8:08
zajímavé

Vzhledem k tomu, že ŘP nemusí být zadržen ani viníkovi dopravní nehody se smrtelným zraněním (to se opravdu děje), tak zadržovat ŘP jenom za nezaplacení pokuty mi připadá jako špatný vtip.

Co bude dál? Úprava Trestního zákona, za vraždu podmínka a za facku doživotí?

Kde se berou tito "experti", kteří nechápou ani tak jednoduchý fakt, že trest by měl být úměrný provinění?

0 0
možnosti
SH

Babul

14. 9. 2010 8:18
Re: zajímavé

Zadržení ŘP není trest!

0 0
možnosti
MO

jesterkasploutvema

14. 9. 2010 7:53
stejný systém funguje na Slovensku

podobný v Rakousku....řekl bych, že tohle bude na neposlušné a neplatící hříšníky českých silnic platit.

Každý si rozmyslí, zda-li půjde dále po svých, nebo sežene první bankomat a velmi rád zaplatí, jen aby mohl pokračovat v jízdě (osobní zkušenost právě ze Slovenska)

0 0
možnosti
V

vItava

14. 9. 2010 8:13
Re: stejný systém funguje na Slovensku

Co přesně myslíte tím "funguje"?

Jako že tam mají menší nehodovost a méně závažných přestupků? To snad nemůžete myslet vážně.

Nebo jako že vyberou víc na pokutách? To možná ano, ale k čemu je to řidičům dobré?

0 0
možnosti