- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dokud budou auta jezdit po silnicích, dopravní nehody se z různých důvodů stávat prostě budou. Zamýšlí se však vůbec někdo otázkou minimalizování následků? Jeden z velmi nebezpečných prvků, který má přímý vliv na rozsahu nehody a zranění či smrti účastníků, je přítomnost stromů v blízkosti vozovky. V tomto případě je přímá souvislost se smrtí řidiče a tragedií jeho rodiny. V Německu by se to velmi pravděpodobně nestalo. Je tam totiž stromů kolem silnic minimálně...právě z tohoto důvodu.
Nejhorší jsou zrádné zatáčky a zrádné rovinky
Osobně bych počkal na závěry vyšetřování, byť svůj názor na příčiny mám od počátku.
Vůbec bych to ale nepřisuzoval stavu komunikace (natož stromům), která je tam v pořádku, dostatečně široká a přehledná, takže bez problémů umožňuje využít povolený rychlosti (i víc).
Pokud je u silnici stromořadí tak máte větší jistotu že se zabijete když vyjedete ze silnice. Kdyby tam ten strom nebyl tak autobus zajede na pole a nic vážného by se možná nestalo.
Usuzuji z toho,že oba jeli,co to dá.
Tak v případě té plně naložené Karosy každopádně.
Řidičský průkaz na osobní auto (vlastnil jsem jenom na Pionýra) jsem dělal ve věku 45 let. Teorii jsem zvládnul na plný počet bodů a předběhnul jsem mnoho i velmi mladých frekventantů. Po obdržení řidičského průkazu jsem nejezdil 15 let. Již po absolvování kurzu jsem pociťoval "nevyježděnost", nezískal jsem automatické návyky na řízení auta, abych absolutně nemyslel na ovládání a soustředil se na provoz. Proto jsem si zaplatil kondiční jízdy s výborným učitelem autoškoly v rozsahu, kdy on uznal, že se již mohu pustit do provozu.
Kolik absolventů autoškoly po ukončení takto jedná ? Počítám, že málokdo získá v autoškole v rozsahu hodin jízdy takovou rutinu, aby se při jízdě ovládání auta stalo podvědomé. A sebereflexe ? Myslím, že se někteří absolventi stávají ihned "supermany", obzvlášť, když si koupí výkonný automobil v desolátním stavu a jedou dokazovat svou převahu.
Fyzický předmět, jako strom, zatáčka cesty, náledí nemůže způsobit nikdy nehodu. Nehodu vždy způsobí řidič a nebudu dále rozvádět.
Způsobilost řidiče autobusu podléhá zpřísněným kontrolám fyzického a duševního stavu. Jak se asi zkoumá způsobilost řidiče osobního auta ? Nijak, lékařské povinné prohlídky jsou k smíchu. A to i periodické ve věku 60 let. "TO", co potkávám na cestě za volantem (svátky, neděle, Dušičky a pod.) je tristní. I jindy, kdy sedí za volantem mladý "superman". Ve snu si představuji, že řídím minimálně JSB s radlicí vpředu a traverzou kolem boků. Ať si bouchne.
Dnes mám 76 roků, každé léto jezdím k moři k Albánii(1500 km). Nikdy jsem neměl nehodu. Jezdím defenzivně a modlím se (jsem bezvěrec), aby ten "blbec" na cestě skončil nenávratně........Asi jsem i jinak v pořádku, vloni jsem si udělal zbrojní průkaz na krátkou zbraň (hrozba migrantů) a v kurzu polovina velmi mladých lidí propadla, nastřílel jsem 4x10, 1x8. Proč bych se trochu nepochlubil, v důchodu jsem se naučil počítačům a kolegům dělám menšího IT.
Gratuluji k tak dobremu zdravi a aktivnimu traveni duchodu.
Jinak v 18-25 letech se clovek nauci ridit rychleji a snaz, nez az ve 45. Problem tech mladych je ale v premire sebevedomi a bezohlednosti. Vy uz jste mel v 45 rozum a ohleduplnost je vam asi vlastni. No a nakonec, nechcete si jeste na tu dovolenou take zajet jinam? Neni to trochu nuda jezdit porad na stejne misto?
Jezdím tudy často, pokud to jde, tak mezi 90 - 100 km. A taky jsem často ta nejpomalejší, pomalejší už jsou fakt jen busy a náklaďáky. A těch nerváků, co mě MUSÍ předjet... to je fuk, kde.. těsně pod horizontem, kam nevidí, před začátkem zatáček už na plné, v koloně, když je jasný, že ušetří max vteřiny... na začátku obce, takže ještě u školy jedou 70 (mimochodem, Horoměřičtí by ty radary měli lépe používat - sice měří, ale hříšníky už nikdo nepokutuje - kamery jsou tam leda pro srandu). Že se takový malér už dávno nestal, je skoro zázrak.
Zajimalo by me, co ma za problem pan Vomáčka. Nejen, ze neoceni rozumny prispevek, ale ni se nenamaha svoji namitku napsat. Pana Báči se ptat nemusim, ten je mi jasny.
Obvykle, když se někdo zabije o strom, místní osazenstvo jásá, že už nikoho nezabije...
Tady to máte, ten autobusák a pasažér už nikoho nezabijí.
Máte radost?
Přidám podobně hloupý příspěvek. U každé nehody MHD tady fandové tramvají a řidiči MHD připisují, jak lidi páchají v Praze dobrovolně sebevraždy, když třeba nedají tramvaji přednost. Zpravidla bez jakéhokoliv kousku empatie, že jsou mařeny lidské životy.
Tyhle chytré poznámky z DPP mi tady teď chybí. Copak se stalo?
Řekl bych souhra špatnejch skutečností.Holka 22 let a Superb.To už je na devadesát % zaděláno na problém.
Od místního policisty mi bylo řečeno, že řidička předjížděla a nestačila se zařadit.
Není to tak dávno, co měla moje sestřenice vážnou nehodu. Jela jako spolujezdec v autě, do kterého narazil 22letý cápek v BMW, totálně na šrot. On zemřel a sestřenka nikdy v životě neprojde rámy na letišti, kolik šroubů má v těle - proto to ale nepíšu. Při příjmu v nemocnici jí naměřili 1,1 promile alkoholu, neboť kamarádka jí vezla ze školního srazu. Díky tomu alkoholu jí pokrátili nemocenskou za celou dobu nemoci na 50% a ještě jí řekli ať děkuje poslancům, neboť není dávno doba, kdy by nedostala ani korunu. Máte s tím někdo zkušenosti?
Pokud nedošlo k úrazu v důsledku požití alkoholu, tak se měla bránit.
Jinak nevím proč se řeší rychlost, když o tu nejde. Jaké můžou být příčiny-
špatné předjíždění - ale to by snad tam bylo uvedeno, že tam byly další auta
nevěnování řízení jedním řidičem - smskování, skajpování nebo osvědčené klimbnutí - dle mého nejpravděpodobnější
technická závada - též jedna z možností, ale málo pravděpodobné
Myslim, ze historicky koreny udrzovaly vozovku pohromade a v zime tvorily jakysi koridor..