Diskuze

Přes osmdesát let staré avie odlétly z Prahy směrem na Brusel

Po pětaosmdesáti letech míří dřevěný dolnoplošník Avia BH 5 znovu do Bruselu. V roce 1923 s ním československý pilot Zdeněk Lhota vyhrál cenu o pohár belgického krále. Teď si replika letounu s původním motorem cestu zopakuje. Doprovodí ho i jeho předchůdkyně Avia BH 1.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

fleret1

26. 7. 2008 19:46
Boska - jak se jim rikalo

nadherny letadla - parada R^

0 0
možnosti

Paní Jarabáčková

26. 7. 2008 17:15
Letadla jsou ale skoro nová

Tato letadla nejsou přes 80 let stará. Jsou vyrobena v posledním 10letí jako repliky a jsou moc pěkně zhotovena. Ve své době nadčasová, dnešní repliky jsou hezkou vzpomínkou na někdejší slávu našeho letectví. [>-]

0 0
možnosti

Vedoucí kolotoče

26. 7. 2008 15:08
Jak to nema proudovy motor a americke vysostne znaky...

... tak je to naprosto zbytecna informace z medii. Navic, urcite ty repliky nedisponuji radarem a ani jeden z pilotu dozajista nema v klope kombinezy odznacek Tibetu! Navic, Jyrka k tomu nedal zadne tiskove prohlaseni, tudiz je to cele neplatne. Az doleti do Bruselu, at si tam zajdou na kavu Schweizzer se slehackou, je to vynikajici zazitek, lepsi nez letani v drevenych bednach po obloze. PS: Kavan je neviditelny TM12554-CD/1804. (Karel to nechal ve sklepe, kod: ZEBRA).

0 0
možnosti

Witty1

26. 7. 2008 16:43
Re: Jak to nema proudovy motor a americke vysostne znaky...

Neskutecne vtipne.Uplne se placam do stehen.

0 0
možnosti

truck1

26. 7. 2008 12:32
Chytráci

Zkuste si tu repliku,nebu"ultrakrap" postavit a potom teprve blbě kecejte.Jste rádi,že si dokážete postavit vodu na kafe a tím vaše schopnosti končí.Před lidma,co to dokázali postavit(ať už dříve,nebo nyní)se hluboce klaním.

0 0
možnosti

Witty1

26. 7. 2008 12:39
Re: Chytráci

Podivna reakce.Chtelo by to kavu.Nidko tu prece nesnizuje vykon tech nadsencu co to udelali.

0 0
možnosti

kontrola_nemocnych

26. 7. 2008 11:53
navic tyhle repliky

pokud si to dobre pamatuju sou zmenseny, nevim to presne ale asi vo tretinu nebo vo kolik aby s evesly do kategorie ultrakrapu.

0 0
možnosti

Štěpán Obrovský

29. 7. 2008 5:35
Re: navic tyhle repliky

Dobrý den, sice reaguju trochu později, ale dřív jsem nemohl. To, co tady píšete je lež. Letadla Historické letky jsou právě odpovědí na tyhle bastardy, kteří se objevují na českém nebi a jsou prezentovány jako repliky, což je klamání diváků, protože ty letadla nemají s historickým letadlem nic společnýho, možná jen počet křídel. Sice Avia BH-1 je registrovaná jako ULL, ale je udělaná přesně podle původních plánů a vešla se ještě váhově do kategorie ULL- je to mnohem levnější. Za to Avia BH-5 už ULL není, je certifikovaná jako Experimental a má normální imatrikulaci pro dospělý éro OK-BOS, taky proto vyšla BH-5 na několik milionů. Více o rozdělení replik zde http://www.historicflight.cz/brusel/replica.html .

0 0
možnosti

kotatkoxxl

26. 7. 2008 11:28
"Přes osmdesát let staré avie vzlétly z Prahy..."

Po přečtení nadpisu jsem si říkala, proč by letadla převážela nakláďáky do Bruselu a ještě tak staré - myslela jsem asi jako technickou raritu :-/ Teprve po přečtení první věty článku mi došlo, že není avie jako Avie ;-D

0 0
možnosti