- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V divadle by měl panovat stejný systém, jako všude jinde - a totiž tržní. Když někdo natočí sice naprosto senzační umělecký skvost, který ale netáhne masy, nemůže se divit, že mu na něj nikdo nechodí a že nenaplní sály kin. Naopak i pěkná patetická kravina se stokrát ohraným dějem, ale s líbivým pozlátkem ta kina naplní mnohokrát (ano, mám na mysli Avatar:D Ale to přece není špatně - autoři uměleckých a alternativních filmů se hold spokojí se sály malých kin a promítáním v knihovnách a nervou se do multikin. A s divadlem je to podobný - ve velkých sálech hrejte především velké a líbivé hry, protože na ty přitáhnete i nenáročné diváky. Proč by měly být velké sály poloprázdné a volná místa se dotovala?...
DOčekal, to můžeme vidět při návštěvě poloprázdného ND divadla, kde ještě část diváků z některých inscenací odchází v pauze (pokud divadlo nezamknou), pan Pařízek se pokusil o moderní německou scénu a potřebuje na ni 85 % dotací, tak tudy asi taky cesta nevede.
Proč proboha po těchto debaklech nedat čas společnosti COmpany, myslíte, že to může být ještě horší?
Já bych počkala jednu sezónu, a pak se uvidí. Sama se na některé věci půjdu podívat, fakt, že do Strašnic jsem nejezdila, ale do Komedie ráda zavítám.
Na rozdíl od repertoáru současné scény, zaměřené na "dramata a coolness" (nejlépe z poválečných Sudet, takových děl není nikdy dost) věřím, že by se tu zase mohlo hrát plnokrevé divadlo, zaměření na polské autory mi nevadí, proč taky? Nebo jsou Poláci horší než Němci a Rakušané? (nebo si na ty inscenace nedoplácejí formou grantů?)
a proto jsem přesvědčen, že by divadelníci neměli dostávat ani korunu.