Diskuze

Sovětské letectvo používalo i americké těžké bombardéry B-17 a B-24

Zařazení amerických bombardérů B-17 a B-24 do výzbroje sovětského letectva patří mezi méně známé kapitoly z jeho historie. A protože Američané odmítli poskytnout Sovětům tyto stroje v rámci programu Lend-Lease, tak si je na polích a lukách, v tom lepším případě pak na letištích, sami posbírali.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

...Bombardér B-17 s improvizovaně provedeným výsostným znakem sovětského letectva na trupu...

Nie som si istý či zrovna toto je sovietsky znak. Podľa informácií ktoré sa mi podarilo o B-17G s č. 44-6422 zistiť malo lietadlo havarovať v aprili 1945 v dnešnom Srbsku a premaľovanie hviezd majú na svedomí pravdepodobne Juhoslovania, ktorí ho v máji 1945 opravili a zletuschopnili. Do ZSSR bolo odovzdané údajne až v auguste 1945.

0 0
možnosti

Díky za upozornění, máte samozřejmě pravdu, je to dílo jugoslávských partyzánů. Fotky předmětné B-17 nechám pro jinou příležitost.

0 0
možnosti

Najväčšou tragédiou sovietskeho letectva bol Stalin.:-/

"Vytvoril" slávnym konštruktérom (Tupolev,Antonov,Moskalenko,Koroľov,Petliakov,Iljušin) také "podmienky" , v akých by nik nedokázal čo len "existovať", nie to ešte tvoriť...

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 7
možnosti

Ne. Ale bylo to 5 let, ktere intenzivneji nez jakekoliv jine formovaly dnesni svet

0 0
možnosti

Je smutné, že i tak pořád dobra rubrika jako technet slouží jedincům vašeho typu k hysterickým propagandistickým vykrikum. Fakt nemůžete v životě najít normální pohodu a radost?

0 8
možnosti

Nemysleno samozřejmě na autora tohoto zajímavého článku, ale na některé diskutery, mnohdy už proflakle.

0 0
možnosti

Posbírali kde se dalo pantáto převore? Ale kdeže.

A ony Pe-8 vůbec žádný šrot nebyly .

0 6
možnosti

Šrot byly v tom, že Sověti nedokázali postavit dostatečně výkonné a dostatečně spolehlivé motory v dostatečném množství. I proto měl TB-7/Pe-8 asi šest nebo sedm verzí.

9 0
možnosti
Foto

Výborný článok, pán Folprecht, blahoželám R^ !

Napriek tomu, že o niečom, čo v článku píšete, som už dávno vedel od otca, veľmi oceňujem, že pred širokou verejnosťou opisujete aj tieto skutočnosti z vojny.

Na okraj spomeniem niečo z rozprávania nášho otca. Keď 1. Čsl. armádny zbor a Sovieti postupovali na západ a oslobodili naše mesto, prišla k nám ich armáda, veľká sovietska posádka. Dôstojníci sa viezli na autách Jeep Willys - a tie mali pôvodnú americkú kamufláž (olivovozelená) a biele hviezdy na kapotách mali pretreté červenou farbou na hviezdy červené. Ale nebolo to dôkladné pretretie, biela farba presvitala. Otec si jasne spomínal na to, ako jeden zo sovietskych dôstojníkov tvrdil, že to oni - Sovietsky zväz - vyrábajú willysky a dodávajú ich Američanom :-) .

29 2
možnosti

J46a36n 28M29o25l34n87á28r

17. 2. 2020 10:57

Mezi SSSR a USA bylo po dlouhých jednáních v roce 1972 stanoveno, že SSSR má zaplatit 722 milionů dolarů za stroje použitelné i v mírových dobách, které však nebyly dodnes uhrazeny, po rozpadu SSSR veškerý tento dluh převzalo Rusko (představovalo cca 64 % území SSSR). Dodnes Rusko dluží asi 100 mil. USD

13 1
možnosti

děngi nět, rakety maj zase víc než celý svět...divíte se tomu

5 0
možnosti

J98a64n 49S31m58í41t86k12o

17. 2. 2020 10:29

Americké B-17, B-24 a B-29 ovšem nebyly jediné "západní" těžké bombardéry, se kterými sovětští piloti létali. Porůznu posbírali třeba i několik Lancasterů...

2 0
možnosti

V článku mělo jít jen o "americké" bombardéry (jejichž dodávka byla odmítnuta).

1 0
možnosti