- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
skutečná letecká "latina"
https://piloti.estranky.cz/clanky/letecke-skutecne-pribehy-c.1.html
V leteckém muzeu ve Vyškově maji několik vraků zkorodovaných trupů IL-10, které vojenští soudruzi ve zbrani "recyklovali" tak, že je kdesi na polním letišti zahrnuli zeminou - bagrem na "poslední stojánce". V muzeu na kdysi velmi rušném letišti Piešťany je v krajním hangáru v okně u střechy pár průstřelů ze zadního kulometu střelce-radisty, které způsobil neopatrný mechanik při údržbě IL-10 v hangáru.
Díky za vzpomínku, také jsem ji měl jako dvaasedmdesátinu. Možná jsou trosky ještě někde v krabici... Plus samozřejmě díky za spoustu informací o letadle (i když předchozí neznalost byla vůči němu mnohem laskavější).
Panu Folprechtovi: pokud byste chtěl opravit editační pozůstatek, máte tam " Avii B-33 poháněl kapalinou chlazený ... jmenovitý výkon byl 1 750 koní a maximálním 2 000 koní." (Původně bylo asi "o výkonu"?)
A u příhod v závěru jsem se musel upřímně zasmát, i když to byly v podstatě vážné věci. Máte dobrý vypravěčský talent.
Jestli se nepletu, jedna Il-10 stávala za komančů v Těšíně u divadla. By mě i zajímalo, kde skončila.
Pane Heczko,
podle českotěšínského zpravodaje Il-10 byla předána VHÚ Praha.
Kvalitné a pútavé - ako obvykle
Jo, tyhle články přímo baštím díky.
Jen prosím o opravu chyby: "Ještě horší to bylo se samotnými iljušiny – výchozím stavem byl ten z války, žádné další se nepořizovalY...."
Při té nehodě v Plzni opravdu pilotoval pozorovatel?
Díky, moje chyba z nepozornosti. Opraveno, jméno letce z předmětné jsem odstranil.
Pamatuji je. M.j. i z letec. dnů na Ruzyni, kde předváděli tzv. čertovo kolo Za zmínku pak možná stojí i osoba p. Fajtla i v souvislostech historie i onoho typu. Ale i F.Jánského(vlast. jménem R,Husman, který na tomto stroji coby střelec utrpěl devastující těžké zranění, a je autorem knihy Nebeští jezdci).
P.S.: R. Husmann létal pochopitelně na Il2.