Diskuze

Hurvínek, legenda na kolejích, která byla v zimě „za trest“

Letos je to 65 let, kdy vyjel na trať vůz M 131.1. Nejčastěji se mu přezdívalo Hurvínek, ale používaly se i názvy kredenc nebo splašená bedna. Sedělo se v něm na tvrdém, špatně topil, přesto spolehlivě sloužil téměř 40 let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J93i94r33k80a 32H27o42n31c28ů

26. 12. 2013 9:52

Díky, pane Folprechte. Skvělé a inspirativní jako vždy!

3 0
možnosti
MP

Jo a nebyla náhodou náhrada za 131 řada 262? Teprve po 262 přišli 240 a pak 151.

0 0
možnosti
RF

M 262.0 vznikly ve stejné době jako M 131.1, ale byly určeny pro hlavní tratě. M 240.0 už se řešily níže a M 151.0 byly prototypy, kvůli nárůstu hmotnosti byly sériové vozy řadou M 152.0.

1 0
možnosti
LW

Hezký exemplář jezdí na ZMŽ (Zubrnická muzeální železnice). R^

2 0
možnosti
Foto

I44v35a39n 81M45a20r50e12k

25. 12. 2013 20:25

Ještě jedna "perlička" z mých služeb na Hurvínkovi * Do Půchova jsem s ním ráno vozil dělnický vlak , v Půchově jsme měli hodinovou pauzu na zpáteční jízdu do T.Teplé. V této pauze jsme ale vozili asi 400 m.daleko dělníky kteří vyměňovali most přes Váh směrem na Horní Lideč? Most už byl zdemontován a tak tam byla jen 10 m.hluboká jáma a řečiště Váhu ,před tímto stavebním místem  byl  100m červený terč u kterého zastavilo a zbývajících 100 přešli dělníci pěšky. jednou nevím proč jsem velmi spěchal tak jsem to s Hurvajzem a dělníky v něm trochu víc rozpumpoval a poněvadž Hurvajz měl nevyzpytatelnou brzdu zn. Knorr která se dala vyčerpat čímž ztratila svou účinnost proletěl jsem kolem červeného terče a zběsilým použitím ruční brzdy  na poslední chvíli zastavil asi 15m.od jámy a v ní tekoucího Váhu. Jaká byla reakce dělníků které jsem vezl v Hurvajzovi když vystupovali ? >>>Vy jste aspoň pan mašinfíra a ne ti co nás dovezou do půlky cesty a zbytek musíme šlapat pěšky.kdyby věděli proč jsem je zavezl až k jámě asi by na moji "ochotu" změnili názor , tož tak ! ? 8-o R^

16 0
možnosti
Foto

V46l94a42d43a 16V67a83n27e72k

25. 12. 2013 19:17

V r. 1977  do Perninku  v Krušných Horách na lyže ..... nostalgie .....:-)

0 0
možnosti
JK

#urvínek měl (má) ještě jednu přezdívku. Na začátku se ty motoráky dost #azily.

1 0
možnosti
LB

... tak jsme si zase připoměli v jakých českých krumplech jsme museli cestovat ... což dodnes trvá ... ČD má silnou setrvačnost ... R^

1 13
možnosti
MH

mozna ti v clanku uniklo, v jake dobe ten vuz vznikl. mozna jsi jen bIb (a k tomu se klonim), ktery si potrebuje rypnout, nebo trochu sam sebe masochisticky zmrkskat, jakeho ze bidneho naroda jsi to prislusnik

4 0
možnosti
JJ

J51a66n 60J68o52š22t

25. 12. 2013 18:58

Děkuji za super článek ... moje oko nostalgicky nezůstalo suché.

2 0
možnosti
MZ

Hrbatý vlak:  M131.1 + Baim + M131.1.    Byla občas legrace dívat se na to jak se při rozjezdu Hurvínci s vloženým vozem "perou". :-)

0 0
možnosti
IZ

Nebyly jako náhrada za M 131 myšleny vozy řady M 240 (820)?

2 0
možnosti
RF

Původně byly, ale nezvládly to.

0 0
možnosti