- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na dráze se nejezdí podle přesného času, ale podle jednotného. Mašinfírové fasovali hodinky a ty si seřizovali až na nádraží. Jako snad nejstarší zabezpečovací zařízení na železnici lze považovat tzv. jízdu na klíč, kdy si strojvedoucí na jednokolejné trati do křižující stanice vezl klíč od výhybky, která byla přestavěna a zamknuta tak aby na kolej po které jel nemohl vlet jiný vlak v protisměru. Kupodivu se tento systém používa ještě dnes třeba na úzkokolejce JHMD.
I tak hnidopišsky poznamenám, že mu patrně nemění rozchod podvozku, ale celý podvozek za jiný.
Aha, tak pardon, moje chyba, skutečně mu mění rozchod podvozku. Zajímavé.
Pěkný článek, ale kategorie vlaků je TRENHOTEL (vlakový hotel), jezdí totiž přes noc
Konečně fundovaný článek bez faktických chyb a zmatků.
Řízení, hlasitá hudba, zapálení si .... už začínám tušit, proč automobilismus není pro mne. Samé činnosti, které jsem ochoten dělat jen je-li to nezbytně nutné či dobře honorované.
A okénka si otevírám i ve vlaku.
Popis u první fotky. Opravdu mu mění rozvor podvozku? Jak? Proč?
Občas by bylo dobré nečíst jen popisy u fotek, ale i článek
Vlaky jsou pro osobní přepravu víceméně nevhodné.
Bylo by mnohem lepší přenést na koleje náklady, vyhnat kamióny z dálnic.
proc jsou vlaky nevhodne pro osobni dopravu?
Z trochou nadsázky se to zabezpečení da přirovnat k alarmu v autě ne ??? GPS s GSM modulem...online monitorování pohybu včetně rychlosti a zastavit auto taky není problém....
Cena 00nic. A na dráze to je strašně drahé zařízení.
Není nad to udělat ze sebe bIba v přímém přenosu...