Diskuze
Legendy ČSD obrazem. Brejlovcům utnul „populační explozi“ velký požár
Děkujeme za pochopení.
J46a89k35u40b 98K57a70r70á29s34e98k
Šířeji? Pak už tu mám jen nožičky a závěr
M33i85k47u62l88á63š 24K48a17l75i55n55a
Na Technetu jsou velmi zajímavé i diskuze, dá se tu zjistit spoustu zajímavých informací.
Jinak koho by zajímal onen požár, přikládám článek který je tvořen spíš zprávou o zásahu + fotografie:
J95u20l94i24u97s 80P58u60f49l86e18r
Tak ten žhář to zapálil pro to aby dostal momořádnou odměnu. Občas tam udělal malý požárek, který uhasil zapsal do knihy hlášení a po zahájení směny ukázal vedení jaký je kabrňák, jak si hezky plní svoje povinosti a jak je ostražitý. Tenhle se mu vymknul.
R11e57n90a14t49a 30B92a23r50a52n89o15v60á
Dle mého legendou se nazývá něco, co již nejde spatřit v běžném provozu. Bohužel na traťi Ostrava hl. nádraží Valašské Meziříčí je stále standartní každodenní provoz tohoto stroje.
K51a72t50e45ř42i32n62a 52V78ý52b17o10r98n38á
Legendární, kultovní a podobná přídavná jména, jsou ve většině případů jen bezobsažné kecy.
R62e31n39a26t33a 46B76a45r14a96n58o74v28á
Dle mého legendou se nazývá něco, co již nejde spatřit v běžném provozu. Bohužel na traťi Ostrava hl. nádraží Valašské Meziříčí je stále standartní každodenní provoz tohoto stroje.
R24a61s14t13i15s14l44a71v 35P39a23l27u27š
Chýba mi tam fotografia prototypu lokomotívy ŽSR 755, ktorá bola prvým (aj keď nakoniec nevydareným) pokusom o kompletnú rekonštrukciu radu 753. https://sk.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_ru%C5%A1e%C5%88_755
M33i65l32a14n 82V13o49l90e40k
Výkonově to byla dobře trefená lokomotiva. Na ty zbytky neelektrifikovaných hlavních tratí se mohla zdvojit a na zbylé výkony stačila. Ostatně ani 30 let kapitalistického budování nepřineslo potřebu zvyšování výkonů u dieselových lokomotiv.
Na těch fotkách by se dalo dokumentovat 'barvičkářské' šílenství včetně žlutého bezpečnostního pruhu, o kterém se jeden čas tvrdilo, že je naprosto nutný z bezpečnostních důvodů a že zachrání několik životů ročně.
K20a35t65e68ř82i16n67a 53V85ý67b13o47r90n73á
S tím trefováním si nejsem jista. Ono udělat diesel elektrickou lokomotivu o nějakém výkonu a zároveň při dodržení hmotnosti, byl a je docela kumšt. Ta lokomotiva totiž nese nejen dieselový motor o odpovídajícím výkonu, ale i generátor, elektrickou výzbroj a elektromotory. Takže to bylo maximum, co jsme tehdy zvládli vyrobit.
R49a11d94o64m65í36r 90A26l97b15e22r21t
Za mne super!!! Jednou, když byly děti malé, šli jsme se podívat na vláčky. Stáli jsme na perónu a já říkám, zamávejte těm strejdům strojvůdcům. A děti mávaly. Jeden strejda otevřel dveře onoho Brejlovce a ptal se kam jedeme. My nikde, jen jsme se přišli podídat na vláčky. A nechcete se svézt? A tak jsme jeli z hlavního na střed v Brejlovci. To bylo super!!! Moc milí strejdové strojvůdci. Úžasný zážitek jak pro mne, tak i pro děti. Ještě jednou děkujeme strejdové a doufáme že po těch letech, jste zdraví. Obrázek 25 vlakové nádraží Ostrava - Střed.
I23v98a23n 55P34l36a83c69h93y
Táta pracoval v ČKD Elektrotechnika jako inženýr na konstrukci Brejlovců, tak mám k té mašině takový trochu osobní vztah...
L48e44o61š 65T66o85m37a58n24č84á73k
Hezké shrnutí, čtivě napsané, tak dobře, že by to pochopila i naše babička :-)
Dobrý výběr fotografií.
Ale tvrzení o největší legendě motorové trakce ČSD je příliš silným !
Srovnatelnou, a možná ještě větší legendou jsou lokomotivy původní řady T 478.1, řečené podle lokalit "zamračené", "bardotky", "ceculy", pegasy".... Ty byly první u nás v této kategorii, neměly žádného přímého předchůdce. Ty začaly útoky na pozice parní trakce - a to i ve výkonových oblastech, pro něž původně ani nebyly zamýšleny. Na to se rádo zapomíná. Na druhou stranu byly tyto stroje už v době svého vzniku vybaveny agregátem zastaralým, hlučným, na hranici výkonových možností a s horším poměrem výkonu vůči hmotnosti. Jenže - jiná možnost tehdy v Československu nebyla a nový, modernější, lehčí a výkonnější lokomotivní motor se teprve vyvíjel.
Ty mašiny byly lepší z hlediska přetížitelnosti, z hlediska spotřeby paliva a oleje, z pohledu spolehlivosti naftového motoru. To byla totiž alfa a omega celé problematiky. Neboť princip elektrického přenosu výkonu, jeho regulace a typ točivých strojů byl vlastně totožný.
Mašiny snesly víc, vydržely déle mezi dílenskými opravami, měly menší poruchovost, měly i nižší normy na údržbu v jednotlivých stupních oprav, opravy motorů vycházely levněji (a to déle vydržely), navíc ani zdaleka tak netrpěly fatálními problémy na hlavním uložení, pevností klikových hřídelí či motorových skříní, anebo haváriemi destrukční povahy.
V čem lze naopak bez výhrady souhlasit - strojvedoucí měli obrýlené lokomotivy rádi (a raději), protože na základě dosavadního provozu "zamračených" už měly kabiny lépe odhlučněné, usazené na pryžových blocích, už tam byl i umývací koutek s ohřevem vody.
Ale ekonomika provozu byla někde jinde, než "pouhá" ergonomie. Nikoliv z nostalgie ještě dnes na Slovensku jezdí "zamračené", v českých zemích si je pořizují či pronajímají nestátní dopravci. Ale právě pro ty vlastnosti, jimiž své obrýlené nástupce mnohdy o koňskou délku přežily.
E57r64i81k 18L84e35v13i11n93s36k60ý
Hlavně bardotka, to je moje mládí, cestování na vandry, za kamarády a láskami, kdy najednou místo parních lokomotiv začalo jezdit tohle. Brejlovci přišli v době, kdy už jsem vlakem tolik nejezdil a hlavně to nebyla žádná taková změna, jako výměna páry za diesel. Takže pro mne tou přelomovou lokomotivou zůstane bardotka.
V noci na pondělí přinese prach z Halleyovy komety nebeskou podívanou
Meteorický roj Eta-Aquaridy je jedním ze dvou, jehož původ můžeme spojit se slavnou Halleyovou...
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ generála Pattona. Vypořádejte se s ocelovou lavinou
Jak jste dobří v tancích, poznáte je nejen na plese, ale i v následujícím kvízu. Kvíz je zaměřen na...
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Malý bojovník na Měsíci zvládl, co se nečekalo. Přežil tamní kruté noci
Japonské zařízení Smart Lander for Investigating Moon (SLIM) bylo prvním, které letos úspěšně...
KOMENTÁŘ: Zbraň na AI? Proti strojům lze postavit kolektivní superinteligenci
Premium Státy pokulhávají za vědou a technikou ve snaze regulovat umělou inteligenci. Stroje přitom mají...
Litevci, Poláci nebo Hitler? Baltské mocnosti se přetahovaly o Memel
Květen 1924 přinesl diplomatické vítězství Litevců nad Poláky. Svět jim přiklepl původně německý...
V noci na pondělí přinese prach z Halleyovy komety nebeskou podívanou
Meteorický roj Eta-Aquaridy je jedním ze dvou, jehož původ můžeme spojit se slavnou Halleyovou...
KVÍZ: Připomeňme si květnové povstání a konec druhé světové války v Evropě
Výročí květnového povstání v Českých zemích a konec druhé světové války v Evropě si připomeneme...
Prodej domu k bydlení či rekreaci - Vitín
Vitín, okres České Budějovice
4 490 000 Kč