Diskuze

OBRAZEM: „Největší“ letadlo světa se vydalo na svůj první let

Speciální letadlo Stratolaunch, které bude sloužit jako platforma pro vypouštění kosmických raket, absolvovalo v sobotu 13. dubna nad Mohavskou pouští svůj první let. Tuto významnou událost amerického leteckého průmyslu si připomeneme sadou zajímavých fotografií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ve 40. letech byl největším letadlem HERCULES milionáře Howarda Hughese, několikrát větší než dosavadní letadla.

Rozpětí: 97,54 m

Délka: 66,65 m

Výška: 24,18 m (trup 9,1 m)

Max. vzletová hmotnost : 180 000 kg

0 0
možnosti

Bohužel tohle letadlo nemá budoucnost. Vývoj vlastní rakety optimálně navržené pro tento nosič nedávno zrušili, takže jedinou použitelnou raketou je Pegasus XL, který je příšerně drahý (2/3 ceny Falconu IX za desetkrát menší nosnost) a kromě vládních nemá žádné zakázky. Adaptovat jiné rakety by bylo zase drahé a nikomu se do toho nechce. Samotné letadlo se nedá využít moc efektivně jako transportní (a la Mrija), protože má malý dolet, potřebuje hodně dlouhou dráhu a na zemi ho omezuje jeho obří rozpětí křídla. Rutan je prostě mistr ve stavbě prototypů. Falcon IX z jedné a Electron z druhé strany prostě tento projekt ukončí jako neúspěšný.

0 0
možnosti

R78a66d85e78k 28U31r83b37a36n

16. 4. 2019 11:14

To je dost předčasné tvrdit. Tento koncept má nesporné výhody a pokud bude konkurence pracovat, budou výrobci raket muset tuhle možnost využívat ať se jim chce nebo ne.

0 0
možnosti

nejlepší by bylo když už člověk letí mezi světadíly, mezopřistát aspoň 2-3x, projít se, na letišti si pojíst popít, pokecat, a popoletět dál.

Letušky? Ty upřímně lituju. I když mají skoro pořád co dělat, ani malinko jim nezávidím že ráno mají venku okolo sebe palmy a navečet sníh.

0 5
možnosti

Naivní představa...

1 0
možnosti

Projektů je mnoho, většinou jde o show.

Prakticky v letectví stojíme na planetě stále při zemi. Všichni. Letět někam dál je stále časově náročné. Celý den prosedí v letadle a zadnice bolí i když sedíte jak v peřince.

0 3
možnosti

Zjevně jste nepochopil jaký je účel tohoto letounu...

6 0
možnosti

hokus pokusy jsou jistě zajímavé, ale z Tampy do Amsterodamu to je pořád za 8-9 hodin a to je "way" hodně. Za polovičku by byla nádhera. A nadzvukové přitom ekonomické letouny pro lidstvo za přijatelné ceny pořád nejsou. Concord byl fajn, ale malý a tím i drahý. Přitom by snad neměl být problém vytvořit štíhlého šviháka pro 500 lidí, ne? Amíci by mu mohli transplantovat tu jednoduchou ale fascinující techniku ze spadlých UFOs... ;-D

0 8
možnosti

USA jsou největším tahounem ve vývoji nových technologií. Rusko stále jen dotahuje, nebo jen stojí opodál.

1 1
možnosti

Tohle je ale soukromá společnost.

1 0
možnosti

Tohle je fakt divny letadlo... Musi to byt i hodne nezvykle na rizeni. Porad cekam, kdy se uprostred to prostredni spojovaci kridlo zlomi...

Ale drzim palce! R^

1 0
možnosti

Ty trupy vypadají hodně nezvykle proto, protože jsou udělené tak, aby dodávaly vztlak.

1 0
možnosti

R51o54m97a71n 11O10l96á21c81h

15. 4. 2019 12:02

Doufejme, že jde o jednu z výjimek potvrzujících pravidlo "letadlo létá tím lépe, čím je krásnější".

8 0
možnosti

Proudění vzduchu, vztlak, tah motorů. Tomu všemu tak nějak rozumím, ale stejně nepochopím jak se taková obluda udrží ve vzduchu;-D

4 0
možnosti

Taky jí to stojí hodně energie. :-)

4 0
možnosti