- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve 40. letech byl největším letadlem HERCULES milionáře Howarda Hughese, několikrát větší než dosavadní letadla.
Rozpětí: 97,54 m
Délka: 66,65 m
Výška: 24,18 m (trup 9,1 m)
Max. vzletová hmotnost : 180 000 kg
Bohužel tohle letadlo nemá budoucnost. Vývoj vlastní rakety optimálně navržené pro tento nosič nedávno zrušili, takže jedinou použitelnou raketou je Pegasus XL, který je příšerně drahý (2/3 ceny Falconu IX za desetkrát menší nosnost) a kromě vládních nemá žádné zakázky. Adaptovat jiné rakety by bylo zase drahé a nikomu se do toho nechce. Samotné letadlo se nedá využít moc efektivně jako transportní (a la Mrija), protože má malý dolet, potřebuje hodně dlouhou dráhu a na zemi ho omezuje jeho obří rozpětí křídla. Rutan je prostě mistr ve stavbě prototypů. Falcon IX z jedné a Electron z druhé strany prostě tento projekt ukončí jako neúspěšný.
To je dost předčasné tvrdit. Tento koncept má nesporné výhody a pokud bude konkurence pracovat, budou výrobci raket muset tuhle možnost využívat ať se jim chce nebo ne.
nejlepší by bylo když už člověk letí mezi světadíly, mezopřistát aspoň 2-3x, projít se, na letišti si pojíst popít, pokecat, a popoletět dál.
Letušky? Ty upřímně lituju. I když mají skoro pořád co dělat, ani malinko jim nezávidím že ráno mají venku okolo sebe palmy a navečet sníh.
Projektů je mnoho, většinou jde o show.
Prakticky v letectví stojíme na planetě stále při zemi. Všichni. Letět někam dál je stále časově náročné. Celý den prosedí v letadle a zadnice bolí i když sedíte jak v peřince.
Zjevně jste nepochopil jaký je účel tohoto letounu...
hokus pokusy jsou jistě zajímavé, ale z Tampy do Amsterodamu to je pořád za 8-9 hodin a to je "way" hodně. Za polovičku by byla nádhera. A nadzvukové přitom ekonomické letouny pro lidstvo za přijatelné ceny pořád nejsou. Concord byl fajn, ale malý a tím i drahý. Přitom by snad neměl být problém vytvořit štíhlého šviháka pro 500 lidí, ne? Amíci by mu mohli transplantovat tu jednoduchou ale fascinující techniku ze spadlých UFOs...
USA jsou největším tahounem ve vývoji nových technologií. Rusko stále jen dotahuje, nebo jen stojí opodál.
Tohle je fakt divny letadlo... Musi to byt i hodne nezvykle na rizeni. Porad cekam, kdy se uprostred to prostredni spojovaci kridlo zlomi...
Ale drzim palce!
Ty trupy vypadají hodně nezvykle proto, protože jsou udělené tak, aby dodávaly vztlak.
Doufejme, že jde o jednu z výjimek potvrzujících pravidlo "letadlo létá tím lépe, čím je krásnější".
Proudění vzduchu, vztlak, tah motorů. Tomu všemu tak nějak rozumím, ale stejně nepochopím jak se taková obluda udrží ve vzduchu