- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mé letecké zkušenosti jsou takřka minimální. Může mi někdo osvětlit k čemu jsou zkušenosti z plachtění a práce s termikou v případě přesedlání na proudové letadlo, zvláště pak bojovou stíhačku? Mám za to že když se vypne motor u stíhačky tak to má aerodynamiku sekyry.Díky.
Vysvetleni je docela jednoduche - z duvodu efektivity (produktivity) vycviku - je nejlepsi nekolikafazovy - vetron-lehke motorove-lehke turbinove-stihacka. V historii I CSFR byly uz pokusy posadit rovnou do l-29 Delfina zeny-vojandy, ci absolventy stredni skoly - "odpad" pri vycviku byl takrka 99%....a ty zblite cocpity - ktere se po nich musely uklizet. Savle zazhrana do palubni desky...smrdi jeste dlouho potom! Plachtit - tedy provadet priblizeni na nouzove pristani "do terenu" vas nic nenauci tak - jako vetron! Tam je to denni chleba...
To není jen Blaník, v ultralehkém létání jsme prostě špička
Presne! A tak muze byt kazdy Cech - trochu vice optimista. My se na trhy vratime!
Vzhuru za Blaniky....https://www.blanik.aero/volne-pozice
Nekde mam doma design "Twin Blanik" z USA z 80tych let - tedy dvoutrupy (4-mistny!) letoun s tlacnym motorem na "centroplanovem" spojovacim kridle...
Ten "Matthew Zenishek" na jedné z fotek je milá perlička :-)
Výborné a hodné letadlo. Strávil jsem s ním svá klackovitá léta :-)
Elementární výcvik na kluzácích má pro budoucí život pilotů jednu zásadní výhodu ... naučí je předvídat a stále mít v záloze plán B, C, D ...
Presne...drzet si "zalozni misto pristani" - na dohled!
Parádní barvy, pecka, jinak kdo chce tak lítá, tohle éro je základ a díky zlodějům slepic z bakelitové loby a lemplům co nedodržují letovou kázeň neskončí, i když se tak málem stalo, ale ty barvy jsou parádní 酪
To je chvályhodné. Vedle létající legendy Blaník by si mohli upevnit bojovou morálku a rozšířit kulturní rozhled jinou legendou - Cimrmanovou hrou Blaník!