Diskuze

Sedm největších neštěstí lanovek. Kaprun překonal tragédií zbývajících šest

U lanovek se lidé nejvíce bojí utržení kabiny a pádu z výšky. Paradoxem je, že největší počet obětí si vyžádal požár pozemní lanovky. Obětí tohoto jednoho neštěstí bylo více než v součtu šesti dalších nejtragičtějších nehod lanovek. Dnes si popíšeme sedm největších neštěstí lanových drah podle počtu obětí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Ta italska Cavalase je prokleta, to neni nahoda... za prvni nehodu mohl operazor Shweizer, za druhou nehodu pilot Schweitzer... to proste neni nahoda..

0 0
možnosti
LZ

Z 8 třikrát Itálie 🤦♂🤷♂ flakaci 🙄

0 0
možnosti
MD

M55i17l56a81n 66D30u67p74a30l

29. 10. 2023 18:34

Skvělé čtení, děkuji.

Škoda kaprunské lanovky. 3km dlouhý tunel mohl dále po rekonstrukci sloužit.

1 0
možnosti
JC

O žádné bych nevěděl, protože se to u "nás" moc neřeší, ale ten Kaprun jsem viděl loni na vlastní oči, jak je to tam zazděné a dole je ten obšírný památník se seznamem obětí a to muselo být tedy opravdu drsné...

0 0
možnosti
MP

Tenkrát byly zveřejněné i fotky a většina těch co to nepřežili to měla i s kremací; z tunelu se v podstatě stala pec. Z vozů nezbylo prakticky nic.

0 0
možnosti
PR

Z článku vyplývá, že mnoha nehodám mohly zabránit funkční automatické záchranné brzdy.Až na ten Kaprun, tam byla brzda bohužel kontraproduktivní. Tak se ptám: Kde byly funkční automatické brzdy u kabin lanovky na Ještěd?

Aha, ono se to stále ještě nevyšetřilo? No jo, vzdyť přece všechny zainteresované státní i soukromé subjekty přece budou v ČR stavět ty slavné vysokorychlostní tratě! Tak přeji pevné zdraví všem vysokorychlostním cestujícím.

1 0
možnosti
JB

Je to napsané ve většině článků o havárii. Lanovka na Ještěd měla pouze ručně aktivovanou brzdu, jejíž madlo bylo u stropu (jestli se nemýlím, měla jako technická památka výjimku z bezpečenostních předpisů). Zatímco průvodčí v dolní kabině byl schopen tuto brzdu aktivovat, horní kabina byla na úseku s mnohem větším sklonem, přetržení tažného lana s kabinou pěkně hodilo, a průvodčí neměl šanci se k madlu brzdy dostat.

1 0
možnosti
RC

Ta lanovka v Cavalese vedla nejkratsi cestou, takze vysoko.

Dnes vede nejprve do udoli a pak do kopce. Je tedy mnohem nize nez v dobe, kdy ji presmyklo letadlo.

3 0
možnosti
KH

K24a83r11e82l 28H70o84r19k89y

28. 10. 2023 10:36

Hezky clanek, diky !

13 0
možnosti
DK

Článek plný chyb. Doslova, autore.

2 12
možnosti
PN

V Cavalese tom má 2x prsty Schweitzer.

Jednou Teda ital a podruhe amík. Ale to je nějaká rodinná nenavist ne?

5 1
možnosti
LZ

Taky jsem si všiml 😂😂

0 0
možnosti