- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta italska Cavalase je prokleta, to neni nahoda... za prvni nehodu mohl operazor Shweizer, za druhou nehodu pilot Schweitzer... to proste neni nahoda..
Z 8 třikrát Itálie 🤦♂🤷♂ flakaci 🙄
jednou za to nemohli ;)
Skvělé čtení, děkuji.
Škoda kaprunské lanovky. 3km dlouhý tunel mohl dále po rekonstrukci sloužit.
O žádné bych nevěděl, protože se to u "nás" moc neřeší, ale ten Kaprun jsem viděl loni na vlastní oči, jak je to tam zazděné a dole je ten obšírný památník se seznamem obětí a to muselo být tedy opravdu drsné...
Tenkrát byly zveřejněné i fotky a většina těch co to nepřežili to měla i s kremací; z tunelu se v podstatě stala pec. Z vozů nezbylo prakticky nic.
Z článku vyplývá, že mnoha nehodám mohly zabránit funkční automatické záchranné brzdy.Až na ten Kaprun, tam byla brzda bohužel kontraproduktivní. Tak se ptám: Kde byly funkční automatické brzdy u kabin lanovky na Ještěd?
Aha, ono se to stále ještě nevyšetřilo? No jo, vzdyť přece všechny zainteresované státní i soukromé subjekty přece budou v ČR stavět ty slavné vysokorychlostní tratě! Tak přeji pevné zdraví všem vysokorychlostním cestujícím.
Je to napsané ve většině článků o havárii. Lanovka na Ještěd měla pouze ručně aktivovanou brzdu, jejíž madlo bylo u stropu (jestli se nemýlím, měla jako technická památka výjimku z bezpečenostních předpisů). Zatímco průvodčí v dolní kabině byl schopen tuto brzdu aktivovat, horní kabina byla na úseku s mnohem větším sklonem, přetržení tažného lana s kabinou pěkně hodilo, a průvodčí neměl šanci se k madlu brzdy dostat.
Ta lanovka v Cavalese vedla nejkratsi cestou, takze vysoko.
Dnes vede nejprve do udoli a pak do kopce. Je tedy mnohem nize nez v dobe, kdy ji presmyklo letadlo.
Článek plný chyb. Doslova, autore.
V Cavalese tom má 2x prsty Schweitzer.
Jednou Teda ital a podruhe amík. Ale to je nějaká rodinná nenavist ne?