- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen pro vysvětlení, jelikož mám s oběmi systémy dlouholeté pracovní zkušenosti...
Jinak celá reportáž je jen PR EasyJet, aniž by se hledělo na to, jestli to vůbec bude fungovat, podobně jako doručování dronem Amazon apod. nesmysly pro min. 10 let...
V reportáži je hexakoptéra, která je definvána jako bezpilotní letecký systém (sUAS - small unmanned aerial system).
Samotné využití na observaci letadla je docela kravina, vzhledem k tomu, že i kdyby celé lety dronem byly prováděny automaticky, tak v hangárech nebudou mít GPS, tudíž automaticky let nemohou provádět, jedině manuálně a stejně tak venku mimo hangár, budou hrát velkou roli povětrností podmínky, kdy může dron zavadit o letadlo, jelikož se bude pohybovat velmi blízko a udělat větší škodu...
Navíc i kdyby byly lety manuální, tak video by stejně musel někdo prohlížet, tudíž by to byla stejná doba observace, navíc ještě čas na samotné létání, dobíjení neustálé apod.
Takže jde jen o to zmínit bezpilotní letadla nebo drony do veřejné prezentace a článků, jelikož je to nyní sexy, ale nikdo už se nepozastaví nad realitou, zda to vůbec lze provádět a hlavně zda to je vůbec efektivní!!! To my s UAV děláme efektivní věci a nové metody, včetně mapování a výzkumu. A druhá věc, ruční laserové skenování - kdo to někdy v životě dělal, ví jaká je to neskutečná práce, navíc reflexní materiály skener přehlíží a můsí se prášit speciálními spreji.Ruční skenery jsou výborné na prototypy součástek, což mají také největší využití ve strojírenství, ale na velké plochy v detailu jedny dveře=0,5 hodiny. Data se dají prohlížet pouze ve speciálních softwarech a objem dat je obrovský. Dá se na tom samozřejmě velice přesně analyzovat i mm odchylky, ale je to velice pracné a hlavně to není žádná novinka!Před čtyřmi lety jsem s tím skenoval na střeše Chrámu sv. Víta, takže pánové z Easy Jet se probrali a myslí si že když použijou slova jako laserový skener, drony, tak že jsou světová špička, bohužel víc přemýšlí nad kampaní než funkčností..
Dvě lži přímo do titulku může napsat pouze naprostý hlupák. EasyJet nemají v úmyslu zavádět žádná bezpilotní letadla, ale pouze využít leteckými mechaniky dálkově řízené minivrtulníky - tzv. drony - k urychlení a zjednodušení předletové technické kontroly. Údržbář nejenže o práci nepřijde, ale naopak jí bude mít mnohem víc!
Další "perlou" je nijak nevysvětlená formulace "bezpapírové létání" (možná, že jde o formu létání bez toaletního papíru na palubě), zajímavé jsou rovněž "brýle s rozšířenou realitou pro vzdálené kontroly expertů", kterými jsou - dle logiky věci - na velkou vzdálenost kontrolováni experti.
Stejně dementní je i obrat, že "někdo z posádky si může brýle nasadit a zprostředkovat tak pohled expertovi do řídícího střediska, nebo kamkoli na světě ...". Nevím, proč by se nějaký expert měl dívat do řídícího střediska v Lutonu ???
Moc se mi také líbí i poslední věta článku, která nám sděluje, že někdo (asi ten expert), někoho (asi toho, co má ty "široce realitní brýle"), vzdáleně navede (nebylo by vhodnější ho navést co nejpřesněji) k vyřešení případného (buď problém je, nebo není) problému. Autor tohoto článku asi ve škole často a opakovaně chyběl.
Půlka smysluplné argumenty, půlka snůžka hovadin - také jste asi dost chyběl. Holt, cestovatel
Není to žádné bezpilotní letadlo ani dron, ale vrtulník (hexakoptéra) na dálkové ovládání. Nehledejte senzaci tam, kde není.
Bezpilotní dron to je něco jako suché WC?
opět zavádějící nadpis. Protože s pilotem to nikdy nebude bezpilotní letadlo. Tak nám tady nelžete.
A drona bude řídit kdo? Rozhodnout jestli našel nebo nenašel závadu taky musí člověk. Podle mne je to hloupost.
Podle mně to je kravina taky. Jakákoliv údržba/oprava je bez člověka nemyslitelná. I toho dronu.
Parafráze citátu ze známého filmu:"Tak a skláři nebudou mít co žrát"
Neviem. Neviem. Nie všetko sa dá zistiť z monitoru, aj keby bol obraz v 3D. Často je dôležitý dotyk, zápach či uhol pohľadu.
Ideálne riešenie je vždy spojenie techniky a človeka...
Je to podobne "geniálny" nápad ako plne automatizované tankery a kontajnerové lode riadené na diaľku. Pred časom tu bol o tom článok.
A pokud bude v drone spektrometr a laserový snímač povrchu ?
Pochybuju, že ten údržbář přijde o práci. Jen místo zdlouhavého prohlížení letadla ze všech stran (to převezmou drony) se bude soustředit na údržbu motorů, elektroniky a dalšího vnitřního vybavení. Práce na letišti je plno, ale času na ni málo.
jsem fanda techniky, ale proboha...proc to nemuze delat proste clovek.
Za vším hledej prachy. Každá chvilička strávená na letišti je pro aerolinku vysokonákladový ztátový čas.