Diskuze
Cestující už do nich nesmí. Jak se z dopravních letadel stávají nákladní
Děkujeme za pochopení.
L35u54k30á60š 21M54á73l95e41k
Proč je třeba předělávat okna. Důvod, že už nebudou potřeba, je
Bral bych třeba důvod, že okna musí mít náročnější budoucí údržbu, nebo třeba že více váží, ale důvod, že s nákladem již nebudou třeba he divný.
J89a81n 15N30e29m26e85c
Jen dodám že demontáž oken je není proto že nejsou již potřeba, ale hlavním důvodem je váha - okna jsou několik Cm tlustá
J94a36n 24P95r20i71c45h84y29s83t42a15l
"Navíc letouny MD-11F jsou již majetku aerolinky, takže odpadají např. leasingové splátky (či cena pronájmu) a o to vyšší je provozní zisk"
Predpokladam, ze to jen radil sotek. Pan autor je pilot, takze ten jiste vi ze pro leteckou spolecnost lze pouzit pouze oznaceni "aerolinky", tedy v mnoznem cisle. I ta nejmensi letecka spolecnost musi mit ty linky alepon dve - jednu tam a druhou zpatky. Ze stejneho duvodu jsou v mnoznem cisle i anglicka oznaceni "airlines" a "airways".
Z85d79e66n84ě46k 81H84r83u81b87ý
V OpenTTD šlo přestavět letadlo na převoz uhlí na dvě kliknutí
M21a64r75t28i80n 42C31e36r45v46e92n87y
To je vyzva pro Bakalu :-) Letecka doprava uhli by byla husta :-D
P97e42t26r 91L80a63b18a44j
Jak se tlakuje dopravák? V celém prostoru stejně jako běžný stroj pro osobní přepravu nebo se jde na nižší tlak?
Nižší tlak v kargo části (třeba na úrovní 5000 m n.m.) by sice znamenal nutnost těsné a pevné přepážky pro oddělení posádky, ale zase by se míň namáhal trup přetlakováním.
J32i96ř67í 47B44r42e14z16o25l58u30b91s89k12ý
Obecně stejně. Hlavně ty přebudované. Některé nákladní 747 prý jinak tlakují prostor pro posádku a jinak kabinu, ale myslím, že se to týká jenom těch vyrobených přímo pro cargo. A některá ruská nákladní letadla to umí.
Ano, namáhání trupu přetlakováním je sice skutečná věc, ale zase ne tak významná, aby stálo za to budovat extra přepážku, aby to k něčemu bylo. Ten trup stejně nikdo přebudovávat nebude.
J48o95s22e97f 81R33i67c54h10t30e74r
OK tak navrhuji opravu v článku. Nákladní A321 nejspíš neexistuje. Nenašel jsem žádnou foto, zmínku, web airbusu oficiální cargo verzi nenabízí, o nějaké neoficiální custom přestavbě jsem taky nic nenašel. Takže věta "Pro přepravu nákladu na střední vzdálenosti se upravuje nejčastěji Boeing 757 a Airbus A321." je nejspíš zavádějící.
J46a56n 83V52á16c18l29a20v34í68k
Přímo Airbus přestavbu neprovádí, ale jím spoluvlastněné EFW ano a své vlastní přestavby nabízí několik dalších firem. Do služby by měly být konverze zařazované od příštího roku.
J59i83ř90í 27P66o71k88o73r16n80ý
před lety jsem letěl v Rusku An 2, cargo verze to nebyla, ale evidentně se používala jako nákladní, kanystry s benzínem, dvě kozy, smradlavé kožešiny,a mezi tím místní obyvatelé , a letenka za to stála jako jízdenka z Brna do Prahy ......
J47a23k66u66b 59Š40a15f23a82n69d91a
Nedělají z toho nějakou velkou vědu? :)
Pamatuji na nějaký dokument z Afriky, kdy kvůli nějaké místní válce museli zásobovat snad doly tak, že z osobních letadel vyndali sedačky, nainstalovali nádrže a vozili palivo. Když po nějaké době válka skončila a obnovil se provoz po silnici, zase tam ty sedačky vrátili a provozovali osobní dopravu.... Ale byla to Afrika...
J33i50ř92í 61B23r89e16z11o81l20u56b68s65k16ý
Reálně by se daly krabice naházet na sedadla, do uličky, kamkoli, že jo. To by šlo taky. Ale chcete to asi mít použitelné tak nějak normálně a asi i bezpečné. A má-li tam vjet několikatunová paleta nebo kontejner, tak to bez speciální podlahy s pojezdem dost dobře nepůjde, navíc je vhodný, aby to jezdilo samo, protože kdo to tam bude tlačit, že jo. Když chcete zase vozit nebezpečné zboží nebo speciální náklady, tak je vhodné mít to hlídané proti ohni (alespoň detekce), jsou náklady co musí být v teple, v chladu, odvětrávané.
J94o37s59e96f 50R21i94c54h58t87e92r
Zajímavej článek + dotaz: viděl někdy někdo A321 v cargo verzi? Já ne, trochu mě to překvapuje. Můžete napsat imatrikulaci nebo provozovatele?
J27i41r85k60a 57S15v14e24j50k26o47v31s94k96ý
Mě se líbí tahle cargo verze: https://grabcad.com/library/airbus-a321-cargo-airvanet-321-1
O88n91d36ř40e36j 66Č96e10c52h
Proč se demontují okénka? Ty ničemu nevadí, nicméně jejich odstranění určitě není levná záležitost.
V noci na pondělí přinese prach z Halleyovy komety nebeskou podívanou
Meteorický roj Eta-Aquaridy je jedním ze dvou, jehož původ můžeme spojit se slavnou Halleyovou...
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Připomeňme si květnové povstání a konec druhé světové války v Evropě
Výročí květnového povstání v Českých zemích a konec druhé světové války v Evropě si připomeneme...
Byl výtečným velitelem, přivedl naše tankisty, ale komunisté mu to nedarovali
Není Liška jako Liška. Zatímco nacistický generál Erwin Rommel, přezdívaný Pouštní liška, byl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Malý bojovník na Měsíci zvládl, co se nečekalo. Přežil tamní kruté noci
Japonské zařízení Smart Lander for Investigating Moon (SLIM) bylo prvním, které letos úspěšně...
Hoover skrýval celý život homosexualitu. Nechal sledovat Lennona či Chaplina
10. května 1924 se do čela americké FBI dostal John Edgar Hoover. Kontroverzní osobnost vydržela ve...
Revoluční funkce nebo zbytečnosti Windows 11, rozhodnutí je na vás
Nové aplikace, funkce a vlastnosti. Windows 11 se ještě více zaměřuje na uživatele a posouvá...
Apple čelí hněvu lidí za destruktivní reklamu. Ničí umění kvůli tabletu
Nová reklama Applu na čerstvě představené tablety iPad vyvolala na internetu vlnu hněvu. V reklamě...
Zdarma v plné kvalitě. Kde, jak a na čem sledovat MS v hokeji
Již zítra začíná největší hokejová událost roku. Desítky tisíc lidí si zápasy užijí přímo v O2...