Diskuse k článku

Sedm speciálů Jumbo Jetu očima prvního českého kapitána této legendy

Před půl stoletím poprvé vzlétl Boeing 747, ze země se slavný stroj poprvé odlepil 9. února 1969. V následující galerii je sedm vybraných výjimečných verzí podle Slavomíra Pískatého, prvního českého kapitána Jumbo Jetu, který s ním létá v barvách Korean Air už 15 let. Exkluzivní rozhovor s kapitánem Pískatým přinese sobotní magazín Víkend MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i14c77h16a38l 36M68i86l83l21e39r 9336852619962

Jumbo je krasne letadlo, letel jsem s nim nekolikrat, vetsinou s Qantasem, ale take s Air New Zealand, prvne v 1979, posledne v 2010.

Musim ale priznat, ze co se pohodli letu tyce, nejradsi mam A380.

V zari budeme mit prilezitost letet s Dreamlinerem B787 Qantasu z LA do NY (5:20 hod), jako pokracovani cesty mezi Australii a LA s A380 (13:25 hod s 2 hodinovou prestavkou na letisti v LA).

Bohuzel v porovnani s B747 a A380 ma Dreamliner na Seat Guru (recenzi sedadel u jednotlivych aerolinek) neprilis dobre vysledky co se pohodli tyce.

+1/0
25.2.2019 6:01

M49i16c54h21a93l 17M13i44l50l26e32r 9906542889892

na kratkych letech -zadny problem s Dreamlinerem, nepohodli je citelne az na dlouhych letech.

Vubec nejhorsi to je na primych mezikontinentalnich letech z australskeho Perthu do Londyna, 17 hodin.:-/

0/0
25.2.2019 6:11

V49a11c67l20a76v 16V59a83v40r44a 3337174725957

Už i Airbus přišel na to, že tihle obři jsou na odchodu do důchodu. Jumbo si své odpracoval. A380 toho moc nenalétala a jdou mimo provoz. Letecké společnosti chtějí něco jiného než OBRY.

DreamJet je moderní lehčí letou s max možným pohodlím. Rychlý, úsporný,

0/−2
25.2.2019 3:35

M83i61c29h82a59l 16M92i43l41l31e60r 9166922829972

kolik jsi toho naletal?;-)

DreamJet neexistuje. Zrejme mas na mysli Dreamliner B787.

A uprimne receno, z hlediska pohodli pasazera na dlouhem letu v economy jsou Jumbo B747 nebo Airbus A380 svou konfiguraci sedadel u ruznych aerolinek vseobecne pohodlnejsi, nez B787.

B747 i A380 jsou o neco sirsi nez B787 a jsou od sameho navrhu delane na konfiguraci 3-4-3. B787 byl puvodne navrzen na 2-4-2, ale vetsina aerolinek chce vice zadku na sedadla z ekonomickych duvodu a objednava ho jako 3-3-3.

Jenom Japan Airlines s nim letaji jako 2-4-2 a krome nich ANA, dalsi japonska aerolinka -pouze v jedne ze 6 verzi ve sve flotile.

Korean je jedna z pohodlnejsich aerolinek co se dimenzi sedadel tyce. Sirku sedadel ma standard 18'' palcu =45.7 cm u A 380, B747 i B787, u nejnovejsiho B747-8 ma 18.1''= 45.9 cm.

V porovnani s nimi American Airlines, ktere tak milujes, maji v economy tride dalsi rozdeleni - na Main Cabin (vetsina sedadel v economy) a casto s priplatkem Main Cabin Extra (27sedadel)

Obycejna economy MC ma sirku sedadel mizernych 16.2"= 41.15 cm.

MCE sice ma 18.1" = 45.9cm, ale nejnovejsi verze B787-9 u nich je 16.2" v MC a mizernych 17.2" =43.7 cm v MCE.

Jumbo, A 380 i B787 Dreamliner jsou letadla na dlouhe lety a prave tam je kazdy centimetrik sirky sedadla rozhodujici. Dimenze 41.15cm u American Airlines je HNUS!

0/0
25.2.2019 4:56

M34i90c28h70a60l 30M83i43l95l21e95r 9816952779152

odeslal jsem to predcasne.

K tve poznamce "moderní lehčí letou s max možným pohodlím. Rychlý, úsporný"

jsem minil dodat k "max moznym pohodlim";-D;-D;-D

Usporny?Rozhodne - usporny svou sirkou sedadla 41.15cm u American Airlines je vysmechem pohodli pasazeru.

Zda se ze jsi s B787 bud jeste neletel a citujes popis z propagacni brozury, nebo jsi nezkusil lete s kvalitnejsimi aerolinkami, ktere se o pasazery staraji lepe.

0/0
25.2.2019 5:03

V43l32a72s10t27i18m58i93l 69H36n70í66k 6516602271427

Zaujal mě ten podvěs pro další motor.

https://cdn.jetphotos.com/full/1/62014_1283325243.jpg

Píše se tu o testování, to může za letu i běžet? To by znamenalo přivést k němu palivo, elektriku a tak. Myslel jsem, že je to podvěs čistě pro přepravu.

+1/0
8.2.2019 17:14

R73a38d32e34k 51N49e18u47m14a65n90n 5672612748715

Ano, to je podvěs jen pro přepravu

Testování znamená, že jeden normální motor odmontují

+1/0
10.2.2019 9:54

J95a31n45k48o 63V37o87d49v74á61ř90k11a 9619122362232

Článek sice zajímavý, ale bílá písmena na bílém podkladu - trochu chyták na čtenáře :-D

0/−1
8.2.2019 16:06

P16e34t54r 54F30e78i45g40l 5148103480582

A380 je super, ale Jumbo je prostě Jumbo...nádherný stroj...50.let starý design a pořád nádherný...vzpomínám na svůj první let Jumbem v roce 2001 z HOU do AMS...radost jako malej kluk pod vánočním stromečkem...:-)

+6/−1
8.2.2019 9:52

T77o98m20á88š 14P45o12l14á75č88e30k 4207375884

zajimava koncepce te letajici letadlove lode. Neco podobneho planovali Rusove s vypoustenim ICBM z nakladniho Antonova

+5/0
8.2.2019 0:53

R68a95d63e98k 42F85o23l64p38r65e35c61h64t

S myšlenkou vypouštění ICBM se pracovalo právě i u Boeingu 747 (a nejen u něj). Ale to by si zasloužilo vlastní článek.

+2/0
8.2.2019 8:42

T71o76m90á28š 84P91o56l44á74č22e42k 4337625904

tak to rozhodne.

0/0
8.2.2019 8:55

D46a19n70i31e49l 77Š41i57m34á12n24ě 2401523932776

https://www.armadninoviny.cz/dopravni-boeing-747-jako-nosic-jadernych-balistickych-strel-icbm.html

0/0
8.2.2019 22:32

V65l34a75s49t16i46m77i24l 33H58n42í46k 6706822131167

Kupodivu, nic nového pod sluncem. Létající letadlová loď už tu byla.

https://youtu.be/hfUlNvLMXmM

0/0
8.2.2019 17:32

J63a66k72u79b 41R75o73u88s 3513930494362

wow... to musí bvýt práce snů <3

+6/0
8.2.2019 0:34

Najdete na iDNES.cz