Diskuze
Sedm speciálů Jumbo Jetu očima prvního českého kapitána této legendy
Děkujeme za pochopení.
M88i25c50h77a30l 83M43i33l11l69e41r
Jumbo je krasne letadlo, letel jsem s nim nekolikrat, vetsinou s Qantasem, ale take s Air New Zealand, prvne v 1979, posledne v 2010.
Musim ale priznat, ze co se pohodli letu tyce, nejradsi mam A380.
V zari budeme mit prilezitost letet s Dreamlinerem B787 Qantasu z LA do NY (5:20 hod), jako pokracovani cesty mezi Australii a LA s A380 (13:25 hod s 2 hodinovou prestavkou na letisti v LA).
Bohuzel v porovnani s B747 a A380 ma Dreamliner na Seat Guru (recenzi sedadel u jednotlivych aerolinek) neprilis dobre vysledky co se pohodli tyce.
M16i26c34h62a20l 66M35i68l26l48e92r
na kratkych letech -zadny problem s Dreamlinerem, nepohodli je citelne az na dlouhych letech.
Vubec nejhorsi to je na primych mezikontinentalnich letech z australskeho Perthu do Londyna, 17 hodin.
V47a38c89l23a65v 16V73a79v57r69a
Už i Airbus přišel na to, že tihle obři jsou na odchodu do důchodu. Jumbo si své odpracoval. A380 toho moc nenalétala a jdou mimo provoz. Letecké společnosti chtějí něco jiného než OBRY.
DreamJet je moderní lehčí letou s max možným pohodlím. Rychlý, úsporný,
M56i51c20h90a45l 59M16i44l64l59e33r
kolik jsi toho naletal?
DreamJet neexistuje. Zrejme mas na mysli Dreamliner B787.
A uprimne receno, z hlediska pohodli pasazera na dlouhem letu v economy jsou Jumbo B747 nebo Airbus A380 svou konfiguraci sedadel u ruznych aerolinek vseobecne pohodlnejsi, nez B787.
B747 i A380 jsou o neco sirsi nez B787 a jsou od sameho navrhu delane na konfiguraci 3-4-3. B787 byl puvodne navrzen na 2-4-2, ale vetsina aerolinek chce vice zadku na sedadla z ekonomickych duvodu a objednava ho jako 3-3-3.
Jenom Japan Airlines s nim letaji jako 2-4-2 a krome nich ANA, dalsi japonska aerolinka -pouze v jedne ze 6 verzi ve sve flotile.
Korean je jedna z pohodlnejsich aerolinek co se dimenzi sedadel tyce. Sirku sedadel ma standard 18'' palcu =45.7 cm u A 380, B747 i B787, u nejnovejsiho B747-8 ma 18.1''= 45.9 cm.
V porovnani s nimi American Airlines, ktere tak milujes, maji v economy tride dalsi rozdeleni - na Main Cabin (vetsina sedadel v economy) a casto s priplatkem Main Cabin Extra (27sedadel)
Obycejna economy MC ma sirku sedadel mizernych 16.2"= 41.15 cm.
MCE sice ma 18.1" = 45.9cm, ale nejnovejsi verze B787-9 u nich je 16.2" v MC a mizernych 17.2" =43.7 cm v MCE.
Jumbo, A 380 i B787 Dreamliner jsou letadla na dlouhe lety a prave tam je kazdy centimetrik sirky sedadla rozhodujici. Dimenze 41.15cm u American Airlines je HNUS!
V80l84a53s57t32i22m43i13l 93H32n68í56k
Zaujal mě ten podvěs pro další motor.
https://cdn.jetphotos.com/full/1/62014_1283325243.jpg
Píše se tu o testování, to může za letu i běžet? To by znamenalo přivést k němu palivo, elektriku a tak. Myslel jsem, že je to podvěs čistě pro přepravu.
R95a77d22e86k 16N28e36u59m30a21n71n
Ano, to je podvěs jen pro přepravu
Testování znamená, že jeden normální motor odmontují
J59a73n24k71o 74V16o28d33v60á88ř68k65a
Článek sice zajímavý, ale bílá písmena na bílém podkladu - trochu chyták na čtenáře :-D
P53e45t65r 43F92e40i76g62l
A380 je super, ale Jumbo je prostě Jumbo...nádherný stroj...50.let starý design a pořád nádherný...vzpomínám na svůj první let Jumbem v roce 2001 z HOU do AMS...radost jako malej kluk pod vánočním stromečkem...
T46o87m94á23š 23P33o71l98á26č37e98k
zajimava koncepce te letajici letadlove lode. Neco podobneho planovali Rusove s vypoustenim ICBM z nakladniho Antonova
R12a68d23e93k 82F17o50l68p95r75e97c17h66t
S myšlenkou vypouštění ICBM se pracovalo právě i u Boeingu 747 (a nejen u něj). Ale to by si zasloužilo vlastní článek.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...
KVÍZ generála Pattona. Vypořádejte se s ocelovou lavinou
Jak jste dobří v tancích, poznáte je nejen na plese, ale i v následujícím kvízu. Kvíz je zaměřen na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči
Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...
Na Ukrajině zuří válka dronů. Co jsou sebevražedné drony a vyčkávací munice?
Sebevražedné drony a vyčkávací munice zažily obrovský rozvoj, protože se dají vyrobit za pár...
Nečekaně nízká poptávka po brýlích Apple snižuje dodávky až o polovinu
V době uvedení na trh byly brýle Apple Vision Pro nedostatkovým produktem. Nyní, několik měsíců po...
Necháte se nachytat na triky internetových podvodníků?
Typickou obětí internetového podvodu už nejsou jen senioři. Kyberzločinci se zaměřili i na mladší...
Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči
Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...
Prodej, Rodinné domy, Investiční nemovitost, 275 m2 - Bojkovice
Nádražní, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
4 995 000 Kč