Diskuze

Poctivá ruční práce v letectví, tak vznikala Avia BH-25 z roku 1926

Dnes se vyrábí dopravní letouny v moderních výrobních závodech a při jejich konstrukci se čím dál tím více používá uhlíkových kompozitů, do výroby také mnohem více zasahují počítače. Pojďme se ale podívat do doby, kdy dílny voněly dřevem a klasické dopravní stroje se stavěly s velkým podílem poctivé ruční práce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P44e23t17r 28H76u85l45k48a

13. 6. 2019 20:04

Walter Jupiter byl ovšem motor hvězdicový, proto byl lehčí. Předpokládám, že ona zmiňovaná francouzská konkurence byla podobně jako náš Walter licence od Bristolu.

0 0
možnosti

Přesně tak, navíc Walter nekoupil licenci, ale sublicenci právě od Gnome et Rhone. Stejně jako Jugoslávci, Rumuni a další. Asi jen Italové, Němci a Japonci stavěli podle britského vzoru. Rumuni předpokládám sáhli po motoru z vlastní licence.

1 0
možnosti

Me by zajimalo z jakeho duvodu se v konstrukci tak dlouho drzela otevrena kabina pro pilota?

Chapu u prvnich typu letadel, ale kdyz jiz kapotujete cestujici, proc ne pilota, kdyz kdyz pohidli a aerodinamika jasne mluvi pro uzavreni kabiny...?

1 0
možnosti

piloti to tak chtěli...

1 0
možnosti

Zaujali ma tie dva auto-veteráni na fotke v článku (vedľa Avie)! Myslím že tie dva typy som videl pred týždňom v Piešťanoch na Stuhe...:-)

0 0
možnosti

Tahle historie je úžasná ... jedna perlička. Když kluci dělali repliku BH-5 pátrali proč měla ocelovou kostru směrovky, když letadlo bylo dřevěné. Důvod byl prostý. Továrna zaměstnávala svářeče a protože sváření nezabralo tolik času jako truhlařina, měl nějaký volný čas. Zhruba tolik, že výrobou kostry směrovky mu ho efektivně vyplnili. ;-)

3 0
možnosti