- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Walter Jupiter byl ovšem motor hvězdicový, proto byl lehčí. Předpokládám, že ona zmiňovaná francouzská konkurence byla podobně jako náš Walter licence od Bristolu.
Přesně tak, navíc Walter nekoupil licenci, ale sublicenci právě od Gnome et Rhone. Stejně jako Jugoslávci, Rumuni a další. Asi jen Italové, Němci a Japonci stavěli podle britského vzoru. Rumuni předpokládám sáhli po motoru z vlastní licence.
Me by zajimalo z jakeho duvodu se v konstrukci tak dlouho drzela otevrena kabina pro pilota?
Chapu u prvnich typu letadel, ale kdyz jiz kapotujete cestujici, proc ne pilota, kdyz kdyz pohidli a aerodinamika jasne mluvi pro uzavreni kabiny...?
Zaujali ma tie dva auto-veteráni na fotke v článku (vedľa Avie)! Myslím že tie dva typy som videl pred týždňom v Piešťanoch na Stuhe...
Tahle historie je úžasná ... jedna perlička. Když kluci dělali repliku BH-5 pátrali proč měla ocelovou kostru směrovky, když letadlo bylo dřevěné. Důvod byl prostý. Továrna zaměstnávala svářeče a protože sváření nezabralo tolik času jako truhlařina, měl nějaký volný čas. Zhruba tolik, že výrobou kostry směrovky mu ho efektivně vyplnili.